Gå til innhold

Shabana-Den modige pakistanske jenta....


Gjest Mann 32

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og her er det hun ber "nordmenn om":

===

- Hva med Ola og Kari. Hva kan de gjøre?

- De kan behandle oss som alle andre. De aller fleste innvandrerne er mennesker som ønsker å bli gode norske samfunnsborgere.

===

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 32

Og her er det hun ber "nordmenn om":

===

- Hva med Ola og Kari. Hva kan de gjøre?

- De kan behandle oss som alle andre. De aller fleste innvandrerne er mennesker som ønsker å bli gode norske samfunnsborgere.

===

Hun ber om ganske mye annet også gitt...og i motsetning til deg og andre ekstreme "antirasser" stiller hun krav til ALLE, ikke bare nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er det hun ber "nordmenn om":

===

- Hva med Ola og Kari. Hva kan de gjøre?

- De kan behandle oss som alle andre. De aller fleste innvandrerne er mennesker som ønsker å bli gode norske samfunnsborgere.

===

Dette er pinedø ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en artikkel fra www.Fundamental.net som kanskje kan lære deg noe!

===

Er jeg en utlending med for norsk sjel eller er jeg en nordmann fanget ufrivillig inn i en utenlandsk kropp? Med fare for å kanskje virke altfor filosofisk med en sånn innledning skal jeg heller gi dere et mer konkret eksempel på min lille forvirring.

Først litt kort om meg selv slik at dere kan danne dere et viss inntrykk av meg, og kanskje noen til og med kjenner seg litt igjen?

Jeg er en 20 år gammel gutt med foreldre som kom hit til Norge tidlig på 70-tallet. Jeg er født og oppvokst her og har opp gjennom årene hatt, og har, venner med røtter fra hele verden. En ting jeg tidlig merket meg var at jeg var mer mottakelig for den norske kulturen enn mine andre utenlandske venner.

Jeg hadde i barndomsårene utelukkende bare norske venner da jeg følte det mer naturlig å snakke norsk enn det som er mitt morsmål, urdu.

Men dette forandret seg drastiskt jo eldre jeg ble. Da jeg begynte på videregående omgikk jeg hovedsakelig tokulturelle nordmenn. På videregående oppsto det et nytt, men allikevel ikke et helt ukjent problem. Den tilhøreligheten jeg følte jeg gradvis hadde mistet hos mine norske venner og oppnådd hos mine utenlandske venner,begynte jeg på samme måte å miste.

Jeg snakket ikke like flytende urdu som mine nye venner og hadde heller ikke den samme innsikten i mine foreldres kultur og religion som dem.

Det at jeg også hadde en norsk dame på den tida gjorde vel meg bare enda mer norsk.

På den skolen jeg gikk ble jeg enda mer klar over hvor viktig det var for enkelte å vite bakgrunnen og opphavet til personer for å ville omgås dem. Nordmennene omgikk hovedsakelig med hverandre og det gjorde utlendingene også, men det var en ting som skilte dem fra nordmennene. Fordi her holdt det ikke å være pakistaner men her ble også dine muslimske kvalifikasjoner tatt i betraktnig. Jeg mistet kontakten med de fleste utenlandske vennene mine og ble lei av å være sammen med de norske fordi jeg følte også den samme forskjellsbehandlingen der mer og mer.

Til slutt bare ga jeg faen og bare var mer og mer sammen med kjæresten min. Etter en ca 2-års tid følte jeg at foreldrene hennes, som var veldig skeptiske til meg fordi den eneste kontakten de hadde med pakistanere var den som ble presentert til dem via media, begynt å akseptere meg.

Endelig var det et sted jeg kunne være meg selv uten at jeg eller andre brydde seg om min ”bakgrunn”. Trodde jeg!

For når den store dagen kom,jeg skulle endelig feire jul med dem, ble jeg igjen klar over hvor ferskt dette med innvandrere er her i Norge og at det i hvert fall må et par generasjoner til før jeg vil bli sett på som en person og ikke representant for et ellet annet.

Jula skulle feires hos mormoren til dama mi i Horten. Vi alle satte oss rundt middagsbordet og jeg gledet meg til å spise ekte god tradisjonell julemat, men så feil kan man ta.

Etter at maten var dekket på var fortsatt plassen på bordet foran meg tom. Tanta til dama mi kom med en rykende varm peppes pizza og sa stolt ut:

- Vi var ikke helt sikre på hva du får lov til å spise eller ikke så vi har tatt oss den frihet og kjøpe en vegetar pizza til deg. Også er det brus til deg istedenfor vin fordi vi har lest at muslimer ikke drikker alkohol heller.

Det var det flaueste øyeblikket i livet mitt til nå, selv om det så klart var godt ment. Den middagen glemmer jeg aldri og heller ikke det faktum at jeg ikke her helt NORSK MEN DERIOMT ER, JEG ER,ER……………….. VEL HVA I ALL VERDEN ER JEG`A ?

====

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ber om ganske mye annet også gitt...og i motsetning til deg og andre ekstreme "antirasser" stiller hun krav til ALLE, ikke bare nordmenn.

Selvfølgelig!

Er det noen som har sagt noe annet?

Jeg har skrevet side opp og side ned om at man forventer at ALLE landets borgere følger landets lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mann 32

Her er en artikkel fra www.Fundamental.net som kanskje kan lære deg noe!

===

Er jeg en utlending med for norsk sjel eller er jeg en nordmann fanget ufrivillig inn i en utenlandsk kropp? Med fare for å kanskje virke altfor filosofisk med en sånn innledning skal jeg heller gi dere et mer konkret eksempel på min lille forvirring.

Først litt kort om meg selv slik at dere kan danne dere et viss inntrykk av meg, og kanskje noen til og med kjenner seg litt igjen?

Jeg er en 20 år gammel gutt med foreldre som kom hit til Norge tidlig på 70-tallet. Jeg er født og oppvokst her og har opp gjennom årene hatt, og har, venner med røtter fra hele verden. En ting jeg tidlig merket meg var at jeg var mer mottakelig for den norske kulturen enn mine andre utenlandske venner.

Jeg hadde i barndomsårene utelukkende bare norske venner da jeg følte det mer naturlig å snakke norsk enn det som er mitt morsmål, urdu.

Men dette forandret seg drastiskt jo eldre jeg ble. Da jeg begynte på videregående omgikk jeg hovedsakelig tokulturelle nordmenn. På videregående oppsto det et nytt, men allikevel ikke et helt ukjent problem. Den tilhøreligheten jeg følte jeg gradvis hadde mistet hos mine norske venner og oppnådd hos mine utenlandske venner,begynte jeg på samme måte å miste.

Jeg snakket ikke like flytende urdu som mine nye venner og hadde heller ikke den samme innsikten i mine foreldres kultur og religion som dem.

Det at jeg også hadde en norsk dame på den tida gjorde vel meg bare enda mer norsk.

På den skolen jeg gikk ble jeg enda mer klar over hvor viktig det var for enkelte å vite bakgrunnen og opphavet til personer for å ville omgås dem. Nordmennene omgikk hovedsakelig med hverandre og det gjorde utlendingene også, men det var en ting som skilte dem fra nordmennene. Fordi her holdt det ikke å være pakistaner men her ble også dine muslimske kvalifikasjoner tatt i betraktnig. Jeg mistet kontakten med de fleste utenlandske vennene mine og ble lei av å være sammen med de norske fordi jeg følte også den samme forskjellsbehandlingen der mer og mer.

Til slutt bare ga jeg faen og bare var mer og mer sammen med kjæresten min. Etter en ca 2-års tid følte jeg at foreldrene hennes, som var veldig skeptiske til meg fordi den eneste kontakten de hadde med pakistanere var den som ble presentert til dem via media, begynt å akseptere meg.

Endelig var det et sted jeg kunne være meg selv uten at jeg eller andre brydde seg om min ”bakgrunn”. Trodde jeg!

For når den store dagen kom,jeg skulle endelig feire jul med dem, ble jeg igjen klar over hvor ferskt dette med innvandrere er her i Norge og at det i hvert fall må et par generasjoner til før jeg vil bli sett på som en person og ikke representant for et ellet annet.

Jula skulle feires hos mormoren til dama mi i Horten. Vi alle satte oss rundt middagsbordet og jeg gledet meg til å spise ekte god tradisjonell julemat, men så feil kan man ta.

Etter at maten var dekket på var fortsatt plassen på bordet foran meg tom. Tanta til dama mi kom med en rykende varm peppes pizza og sa stolt ut:

- Vi var ikke helt sikre på hva du får lov til å spise eller ikke så vi har tatt oss den frihet og kjøpe en vegetar pizza til deg. Også er det brus til deg istedenfor vin fordi vi har lest at muslimer ikke drikker alkohol heller.

Det var det flaueste øyeblikket i livet mitt til nå, selv om det så klart var godt ment. Den middagen glemmer jeg aldri og heller ikke det faktum at jeg ikke her helt NORSK MEN DERIOMT ER, JEG ER,ER……………….. VEL HVA I ALL VERDEN ER JEG`A ?

====

Du behøver da pokker ikke klippe ut å lime inn lange tirader fra ei nettside jeg fint kan lese og har linket til selv...! Jeg greier mer enn godt nok å skrive på Shebanas messageboard om de ting som står der, noe som er 100 ganger mer fruktbart enn å diskutere med en lavpanne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver da pokker ikke klippe ut å lime inn lange tirader fra ei nettside jeg fint kan lese og har linket til selv...! Jeg greier mer enn godt nok å skrive på Shebanas messageboard om de ting som står der, noe som er 100 ganger mer fruktbart enn å diskutere med en lavpanne her.

*ler*

Det forekommer deg ikke at andre enn deg selv kanskje leser på DOL?

Lykke til med tiltak for å kontrollere din sure galle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 32

Selvfølgelig!

Er det noen som har sagt noe annet?

Jeg har skrevet side opp og side ned om at man forventer at ALLE landets borgere følger landets lover.

Sånn for ordens skyld legger du inn noen setninger om slik i forholdet 1/100 en gang i blandt, ja...

Så helhetsintrykket av dine skriblerier er noe helt annet enn Shabanas budskap, som først og fremst går på nødvendigheten av å tilpasse seg det norske samfunn og den moderne verden, fri fra kvinneundertrykking, vold og djevelskap som i altfor høy grad preger pakistansk kultur og væremåte idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for ordens skyld legger du inn noen setninger om slik i forholdet 1/100 en gang i blandt, ja...

Så helhetsintrykket av dine skriblerier er noe helt annet enn Shabanas budskap, som først og fremst går på nødvendigheten av å tilpasse seg det norske samfunn og den moderne verden, fri fra kvinneundertrykking, vold og djevelskap som i altfor høy grad preger pakistansk kultur og væremåte idag.

Og har du sett noen som har forsvart kvinneundertrykking, vold eller lignende?

===

Noen av oss har lest Shabanas artikler i lang tid.

Si ifra når du har lest og *forstått* hele budskapet.

Velkommen etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for ordens skyld legger du inn noen setninger om slik i forholdet 1/100 en gang i blandt, ja...

Så helhetsintrykket av dine skriblerier er noe helt annet enn Shabanas budskap, som først og fremst går på nødvendigheten av å tilpasse seg det norske samfunn og den moderne verden, fri fra kvinneundertrykking, vold og djevelskap som i altfor høy grad preger pakistansk kultur og væremåte idag.

Skjønner ikke helt hva dere krangler om, mann 32 og Sør?

At Sør sakset litt?

Milde Moses, så forbanna sur du er, mann 32!!!

Ikke rart det blir krig i verden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 32

Og har du sett noen som har forsvart kvinneundertrykking, vold eller lignende?

===

Noen av oss har lest Shabanas artikler i lang tid.

Si ifra når du har lest og *forstått* hele budskapet.

Velkommen etter!

>Og har du sett noen som har >forsvart kvinneundertrykking, >vold eller lignende?

Selvsagt ikke, men jeg har sett en som bagatelliserer kvinneundertrykking vold og lignende fra bestemte grupperinger, med at "ALLE er jo ikke slik"....om og om igjen.

>Si ifra når du har lest og >*forstått* hele budskapet.

Si ifra når du har forstått at din naivisme er en kjempediger bjørnetjeneste, for både pakistanere og nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mann 32

Skjønner ikke helt hva dere krangler om, mann 32 og Sør?

At Sør sakset litt?

Milde Moses, så forbanna sur du er, mann 32!!!

Ikke rart det blir krig i verden..

Nevn meg en eneste grunn til å bli noe annet en sur av Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevn meg en eneste grunn til å bli noe annet en sur av Sør.

Jeg har lest en god del av innleggene hans både her og der og har faktisk aldri blitt sur. Skulle jeg det? Ser du er litt misfornøyd med ham inne på Livssyn også. Kanskje det er du som er litt småamper? Eller har du for vane å bli sur hvis noen er uenig med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 32

*ler*

Det forekommer deg ikke at andre enn deg selv kanskje leser på DOL?

Lykke til med tiltak for å kontrollere din sure galle!

Shabanas sider inneholder flere dusintalls innlegg om forskjellige team, som hvert enkelt egner seg for lange tråder, f.eks det du kom trekkende med.

Men denne gang prøvde jeg altså å sette fokus på den trakkasering og hets hun må gjennomgå i de pakistanske miljøer for sin kamp for frihet og likeverd for kvinner.

Dersom du har noen kommentar til dette tema, f.eks brevet fra " Tahira" så værsågod å kom med det...endelig..

Alt mulig annet, og alle mulige andre aspekter ved innvandrerrelaterte affærer kan du fritt starte nye tråder om så mye du gidder for meg, men nå gjaldt det altså ETT bestemt tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 32

Jeg har lest en god del av innleggene hans både her og der og har faktisk aldri blitt sur. Skulle jeg det? Ser du er litt misfornøyd med ham inne på Livssyn også. Kanskje det er du som er litt småamper? Eller har du for vane å bli sur hvis noen er uenig med deg?

Vel, jeg er vel verken den først eller siste som tilslutt får nok av denne fyrens terpende arroganse, sleivbemerkninger og falske insuinasjoner.

Hvis du tror det så har du ikke fulgt særlig godt med på de forskjellige forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er vel verken den først eller siste som tilslutt får nok av denne fyrens terpende arroganse, sleivbemerkninger og falske insuinasjoner.

Hvis du tror det så har du ikke fulgt særlig godt med på de forskjellige forum.

Joda, jeg har fulgt rimelig godt med, og hvis noen av dere er full av sleivbemerkninger så er det vel ikke HAM!? Selv om han kan være litt kranglefant han også...

Nå ja. Jeg skal nok holde et øye med dere begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Og har du sett noen som har forsvart kvinneundertrykking, vold eller lignende?

===

Noen av oss har lest Shabanas artikler i lang tid.

Si ifra når du har lest og *forstått* hele budskapet.

Velkommen etter!

Dere oppfordres begge to til i større grad å følge vårt regelverk når det gjelder følgende bestemmelse: "Det forventes at brukerne tar hensyn til hverandre og viser alminnelig god folkeskikk".

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere oppfordres begge to til i større grad å følge vårt regelverk når det gjelder følgende bestemmelse: "Det forventes at brukerne tar hensyn til hverandre og viser alminnelig god folkeskikk".

Vennlig hilsen

Hei,

Oppfordringen vil nok etterfølges, men jeg vil gjerne at du skal lese følgende brev fra en "pakistansk" jente til meg. (Ikke sent pga denne tråden, men før.)

"

Jeg ville bare skrive for å si at det varmer utrolig å se engasjementet ditt i

debatten om innvandrere. Min personlige erfaring er de fleste nordmenn er

innvandrervennlige, men det er sjeldent å se et slikt engasjement i denne debatten,

selv ikke fra innvandrere som debatten altså handler om. Det jeg egentlig prøver å si

er: Tusen takk :)

Innleggene dine er også utrolig gjennomtenkte, godt begrunnet, uhyre interessante og

inspirerende. Du dominerer debatten fullstendig :)

Med vennlig hilsen

xxxxxx [norsk-pakistansk jente]

"

For de av oss som har følt rasisme på kroppen er idéer om at "utlendinger er kriminelle" og "alle pakistanere er sånn og sånn" totalt uakseptable, og dypt i strid med menneskerettighetskonvensjonen (!). Likevel er det mange av dem her på DOL, selv om de er klart i strid med DOLs eget regelverk.

Kanskje webmaster burde slå ned på klart rasistiske innlegg før ting tar av?

INGEN vil "beskytte" kriminelle, men det store (og ikke-kriminelle) flertall av innvandrere er veldig lei av å bli stemplet som kriminelle pga hudfarge eller nasjonalitet! Allikevel får slike innlegg ofte stå.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...