Gå til innhold

Shabana-Den modige pakistanske jenta....


Gjest Mann 32

Anbefalte innlegg

Hei,

Oppfordringen vil nok etterfølges, men jeg vil gjerne at du skal lese følgende brev fra en "pakistansk" jente til meg. (Ikke sent pga denne tråden, men før.)

"

Jeg ville bare skrive for å si at det varmer utrolig å se engasjementet ditt i

debatten om innvandrere. Min personlige erfaring er de fleste nordmenn er

innvandrervennlige, men det er sjeldent å se et slikt engasjement i denne debatten,

selv ikke fra innvandrere som debatten altså handler om. Det jeg egentlig prøver å si

er: Tusen takk :)

Innleggene dine er også utrolig gjennomtenkte, godt begrunnet, uhyre interessante og

inspirerende. Du dominerer debatten fullstendig :)

Med vennlig hilsen

xxxxxx [norsk-pakistansk jente]

"

For de av oss som har følt rasisme på kroppen er idéer om at "utlendinger er kriminelle" og "alle pakistanere er sånn og sånn" totalt uakseptable, og dypt i strid med menneskerettighetskonvensjonen (!). Likevel er det mange av dem her på DOL, selv om de er klart i strid med DOLs eget regelverk.

Kanskje webmaster burde slå ned på klart rasistiske innlegg før ting tar av?

INGEN vil "beskytte" kriminelle, men det store (og ikke-kriminelle) flertall av innvandrere er veldig lei av å bli stemplet som kriminelle pga hudfarge eller nasjonalitet! Allikevel får slike innlegg ofte stå.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Oppfordringen vil nok etterfølges, men jeg vil gjerne at du skal lese følgende brev fra en "pakistansk" jente til meg. (Ikke sent pga denne tråden, men før.)

"

Jeg ville bare skrive for å si at det varmer utrolig å se engasjementet ditt i

debatten om innvandrere. Min personlige erfaring er de fleste nordmenn er

innvandrervennlige, men det er sjeldent å se et slikt engasjement i denne debatten,

selv ikke fra innvandrere som debatten altså handler om. Det jeg egentlig prøver å si

er: Tusen takk :)

Innleggene dine er også utrolig gjennomtenkte, godt begrunnet, uhyre interessante og

inspirerende. Du dominerer debatten fullstendig :)

Med vennlig hilsen

xxxxxx [norsk-pakistansk jente]

"

For de av oss som har følt rasisme på kroppen er idéer om at "utlendinger er kriminelle" og "alle pakistanere er sånn og sånn" totalt uakseptable, og dypt i strid med menneskerettighetskonvensjonen (!). Likevel er det mange av dem her på DOL, selv om de er klart i strid med DOLs eget regelverk.

Kanskje webmaster burde slå ned på klart rasistiske innlegg før ting tar av?

INGEN vil "beskytte" kriminelle, men det store (og ikke-kriminelle) flertall av innvandrere er veldig lei av å bli stemplet som kriminelle pga hudfarge eller nasjonalitet! Allikevel får slike innlegg ofte stå.

Med vennlig hilsen

Jeg er helt imot all rasisme og all fordømmende atferd. Er derfor enig i at temaet er viktig. Understreker da at diskusjonen må ha som mål veilede/gi lys og ikke motargumentere som jo er mulig i alle livets sammenhenger for den som har motiv for det.

Å skulle sile ut de rassistiske fra de argumenterende kan være noe problematisk.

Men hvis du vil prøve å....komme med noen gode fine vinklinger som kunne hjelpe disse fordømmende menesker til å reflektere etter de har gått å lagt seg -

foreslår jeg at du lager en ny tråd hvor utgangsinnlegget er nøyaktig formulert og

spør om "det er noen som støtter dette...er det noen som er imot dette"

da vil disse (definert i ditt hovedinnlegg) evnt. melde seg til debatt konstruktiv debatt.

Imotsatt fall vil den tomme tråden være en slags støtte for de som er ofre i denne sammenheng.

Bare et forslag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 32

Amen ? Er ikke dere de selverklærte ateistene fra Livssynsgruppa ?

Forøvrig håper jeg at alle merker seg den komplette avsporing fra tråden som Sør og hans tilhengere nok engang har greid å få til her..

..nok engang skal tema dreie seg om fæle intolerante nordmenn, og det på tross av at mitt innlegg i utgangspunktet handler om interne anliggender i det pakistanske miljø i Norge.

Ikke ETT ord har vi sålangt hørt om den grove trakkasering, drapstrussler og andre ubehagligheter Shabana nå gjennomgår, fordi hun ønsker de samme rettigheter som i mange årtider har vært en selvfølge for norske kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest U N Owen

Amen ? Er ikke dere de selverklærte ateistene fra Livssynsgruppa ?

Forøvrig håper jeg at alle merker seg den komplette avsporing fra tråden som Sør og hans tilhengere nok engang har greid å få til her..

..nok engang skal tema dreie seg om fæle intolerante nordmenn, og det på tross av at mitt innlegg i utgangspunktet handler om interne anliggender i det pakistanske miljø i Norge.

Ikke ETT ord har vi sålangt hørt om den grove trakkasering, drapstrussler og andre ubehagligheter Shabana nå gjennomgår, fordi hun ønsker de samme rettigheter som i mange årtider har vært en selvfølge for norske kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 32

Hei,

Oppfordringen vil nok etterfølges, men jeg vil gjerne at du skal lese følgende brev fra en "pakistansk" jente til meg. (Ikke sent pga denne tråden, men før.)

"

Jeg ville bare skrive for å si at det varmer utrolig å se engasjementet ditt i

debatten om innvandrere. Min personlige erfaring er de fleste nordmenn er

innvandrervennlige, men det er sjeldent å se et slikt engasjement i denne debatten,

selv ikke fra innvandrere som debatten altså handler om. Det jeg egentlig prøver å si

er: Tusen takk :)

Innleggene dine er også utrolig gjennomtenkte, godt begrunnet, uhyre interessante og

inspirerende. Du dominerer debatten fullstendig :)

Med vennlig hilsen

xxxxxx [norsk-pakistansk jente]

"

For de av oss som har følt rasisme på kroppen er idéer om at "utlendinger er kriminelle" og "alle pakistanere er sånn og sånn" totalt uakseptable, og dypt i strid med menneskerettighetskonvensjonen (!). Likevel er det mange av dem her på DOL, selv om de er klart i strid med DOLs eget regelverk.

Kanskje webmaster burde slå ned på klart rasistiske innlegg før ting tar av?

INGEN vil "beskytte" kriminelle, men det store (og ikke-kriminelle) flertall av innvandrere er veldig lei av å bli stemplet som kriminelle pga hudfarge eller nasjonalitet! Allikevel får slike innlegg ofte stå.

Med vennlig hilsen

Den form for "innvandringsdebatt" som du bedriver her på DOL er noe vi alle kjenner igjen fra den ytterste venstre fløy (AKP) oftest representert ved Blitz og Lillevolden.

Vi vet alle også like godt hvilket forhold kommunister har til andres ytringsfrihet statuert i land som Kina, Sovjetunionen, Nord-Korea og ikke minst Kambodsja.

Derfor kommer det ikke som noen overraskelse at du ønsker å sensurere andre.

Ekstra skremmende er det allikvel at et slik forslag kommer i en tråd som prøver å sette lys på en ung kvinnes kamp for rettferdighet og likhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen ? Er ikke dere de selverklærte ateistene fra Livssynsgruppa ?

Forøvrig håper jeg at alle merker seg den komplette avsporing fra tråden som Sør og hans tilhengere nok engang har greid å få til her..

..nok engang skal tema dreie seg om fæle intolerante nordmenn, og det på tross av at mitt innlegg i utgangspunktet handler om interne anliggender i det pakistanske miljø i Norge.

Ikke ETT ord har vi sålangt hørt om den grove trakkasering, drapstrussler og andre ubehagligheter Shabana nå gjennomgår, fordi hun ønsker de samme rettigheter som i mange årtider har vært en selvfølge for norske kvinner.

"Amen ? Er ikke dere de selverklærte ateistene fra Livssynsgruppa ? "

Veit DU kva amen tydar? - Eg veit det, og fann ordet passande her.

"Forøvrig håper jeg at alle merker seg den komplette avsporing fra tråden som Sør og hans tilhengere nok engang har greid å få til her.."

I ein annan tråd var det uhyre viktig for deg å poengtere at greiner i trådar kan unnvike frå det opprinnelege temaet. Slik det gjer her.

"..nok engang skal tema dreie seg om fæle intolerante nordmenn, og det på tross av at mitt innlegg i utgangspunktet handler om interne anliggender i det pakistanske miljø i Norge."

At ikkje folk vil diskutere dette med deg, kan ikkje eg stå til rette for.

"Ikke ETT ord har vi sålangt hørt om den grove trakkasering, drapstrussler og andre ubehagligheter Shabana nå gjennomgår, fordi hun ønsker de samme rettigheter som i mange årtider har vært en selvfølge for norske kvinner."

Jo, eg har lese ein heil haug om dette emnet på fundamentals nettsider og andre stader, og har ikkje nokon kommentar til dette anna enn at det er for jævleg og at det må ta slutt. - Altså må vi snakke med dei som gjer det, og overtala dei til å slutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mann 32

"Amen ? Er ikke dere de selverklærte ateistene fra Livssynsgruppa ? "

Veit DU kva amen tydar? - Eg veit det, og fann ordet passande her.

"Forøvrig håper jeg at alle merker seg den komplette avsporing fra tråden som Sør og hans tilhengere nok engang har greid å få til her.."

I ein annan tråd var det uhyre viktig for deg å poengtere at greiner i trådar kan unnvike frå det opprinnelege temaet. Slik det gjer her.

"..nok engang skal tema dreie seg om fæle intolerante nordmenn, og det på tross av at mitt innlegg i utgangspunktet handler om interne anliggender i det pakistanske miljø i Norge."

At ikkje folk vil diskutere dette med deg, kan ikkje eg stå til rette for.

"Ikke ETT ord har vi sålangt hørt om den grove trakkasering, drapstrussler og andre ubehagligheter Shabana nå gjennomgår, fordi hun ønsker de samme rettigheter som i mange årtider har vært en selvfølge for norske kvinner."

Jo, eg har lese ein heil haug om dette emnet på fundamentals nettsider og andre stader, og har ikkje nokon kommentar til dette anna enn at det er for jævleg og at det må ta slutt. - Altså må vi snakke med dei som gjer det, og overtala dei til å slutta.

>og har ikkje nokon kommentar >til dette anna enn at det er >for jævleg og at det må ta >slutt.

Fantastisk !! Rørende !!

Hadde din venn nøyd seg med å skrive noe tilsvarende, kunne denne tråden blitt både kort, samstemt og trivelig....for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster

Hei,

Oppfordringen vil nok etterfølges, men jeg vil gjerne at du skal lese følgende brev fra en "pakistansk" jente til meg. (Ikke sent pga denne tråden, men før.)

"

Jeg ville bare skrive for å si at det varmer utrolig å se engasjementet ditt i

debatten om innvandrere. Min personlige erfaring er de fleste nordmenn er

innvandrervennlige, men det er sjeldent å se et slikt engasjement i denne debatten,

selv ikke fra innvandrere som debatten altså handler om. Det jeg egentlig prøver å si

er: Tusen takk :)

Innleggene dine er også utrolig gjennomtenkte, godt begrunnet, uhyre interessante og

inspirerende. Du dominerer debatten fullstendig :)

Med vennlig hilsen

xxxxxx [norsk-pakistansk jente]

"

For de av oss som har følt rasisme på kroppen er idéer om at "utlendinger er kriminelle" og "alle pakistanere er sånn og sånn" totalt uakseptable, og dypt i strid med menneskerettighetskonvensjonen (!). Likevel er det mange av dem her på DOL, selv om de er klart i strid med DOLs eget regelverk.

Kanskje webmaster burde slå ned på klart rasistiske innlegg før ting tar av?

INGEN vil "beskytte" kriminelle, men det store (og ikke-kriminelle) flertall av innvandrere er veldig lei av å bli stemplet som kriminelle pga hudfarge eller nasjonalitet! Allikevel får slike innlegg ofte stå.

Med vennlig hilsen

Selv om dine hensikter er gode, bes du allikevel om å behandle også dine med-debattanter med respekt.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...