Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk diagnosen herpes for ca et år siden. Jeg hadde den gang et åpent sår rett ved kjønnsleppen som verket/blødde. Har ikke etter den gangen hatt slike åpne blemmer.

Derimot her jeg i flere uker/snart to måneder vært plaget med hvitt flassaktige "sår" foran, dvs fra urinrøret og oppover. Det stikker og prikker, men blir ikke blemmer eller sår som første gangen. Men det er ubehagelig og brenner. Er dette også tegn på herpes ?

Hvis ja, hvorfor forsvinner den ikke helt og går i såkalt "hvilefase"?

Tok en canesten kur for 2 døgn tilbake for å utelukke sopp, men er fortsatt plaget.

Var hos allmenpraktiserende lege, men han trodde ikke dette var typisk herpes utbrudd ?!!

:-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154088-herpes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg tror at etter din beskrivelse er jeg enig med din allmenpraktiserende lege. Det høres ikke som dine nåværende plager skyldes herpes.Som du tydeligvis forstår blir herpes virus igjen i organismen etter en gjennomgått førstegangsinfeksjon (primærinfeksjon). Og når den er i "hvilefasen" eller latent fasen som det defineres i medisinsk språk, er det ingen symptomer. Når den blir aktivert, og det hender ofte hos noen og aldri hos andre, får man vanligvis smerter, små blemmer, eventuelt rare følelser, men ikke flassaktige sår som du beskriver. Jeg ville etter beskrivelsen tenke på sopp, f. eks. Candida, eventuelt på bakterieinfeksjoner. Selv om det ikke responderte på 2 dagers Canesten, kan det tenkes at lengden på kuren var noe for kort. Prøv en noe lenger behandling. Hvis det ikke hjelper ville jeg be om at legen din tar en prøve og sender den til et m ikrobiologisk laboratorium til bakteriologisk undersøkelse, inkludert også sopp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154088-herpes/#findComment-987526
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...