Gå til innhold

Når en bruker mye forskjellig medisin/kosttilskudd

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur

Jeg bruker Efamol, omega3, vitamin og mineralpille, tar ekstra C og B-vitaminer og hvitløkspiller.

Jeg bruker allergimedisin fra legen (Aerius) og johannesurt.

For uro bruker jeg Avena Satvia-dråper (havre)

Det jeg lurer på er om det er greit å hive i seg alt det her samtidig om morgenen, eller er det noe som ikke skal tas sammen, siden det kan ødelegge virkningen av andre tilskudd?

En behandler sa for mange år siden til meg at kosttilskudd burde tas om kvelden, siden kroppen nyttiggjorde seg det bedre under søvnen. Stemmer dette? Alle jeg snakker med tar det om morgenen nemlig, og det har jeg også gjort i alle år.

Er vel mange andre her som også tar mye tilskudd, så noen har kanskje info om hva som bør tas når...

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

Stort sett kan du ta det meste på morgenen. Magnesium tas best opp på kvelden. Mens krom absolutt ikke bør tas på kvelden da det kan gi mareritt.

Men det du beskriver kan du godt ta samtidig på morgenen.

Takk, da fortsetter jeg med det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...