Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei. jeg har hatt mye trøbbel med magen og tror det har en sammenheng med noe jeg ikke tåler. jeg er for tiden kvalm og veldig lite matlyst, blir ikke sulten og orker ikke spise noe. jeg har mye vondt i magen og hvis jeg blir mett er det bare smertefullt, på høyre side av magen.

gidder nesten ikke oppsøke lege da jeg føler at jeg ikke blir tatt pa alvor og får beskjed om at det går over og at jeg må ta det med ro. er fortiden i utlandet og kommer ikke til norge før ved juletider. noen forslag? ps, spiser normalt og prover a unngå for mye hvete. jeg spiser mye kjott og grønnsaler og fiber, ikke melk da jeg reagerer pa det.

tusen takk for hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154494-magevondt-og-kvalm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Magesmerter skal utredes av lege. Smerter på høyre side av magen, som samtidig gir kvalme og unormal metthetsfølelse kan være mye, men særlig tenker jeg på lever-/galleveier. Det bør taes blodprøver med tanke på dette. Legg merke til om avføringen eller urinen på noen måte har endret karakter; f.eks om urinen er mørk og avføringen lys. Dette kan indikere galle/lever-affeksjon. Problemet kan også sitte i magesekken. Kanskje dreier det seg kun om et syre-broblem der syreblokkerende medisiner kan hjelpe. Men hele tarmsystemet må haes in mente. Synes du skal kontakte lege ganske raskt. Særlig om du går ned i vekt, er slapp eller innimellom har feber.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154494-magevondt-og-kvalm/#findComment-993724
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...