Gå til innhold

Etter Penicillinkur, til Stig Bruset

Anbefalte innlegg

Hei, Stig Bruset.

Jeg har en datter 2,5 år som akkurat nå gjennomgår en penicillinkur mot Skarlagensfeber. Vil gi henne Molkosan for at bakteriefloraen i kroppen hennes ikke skal lide for mye, men er det noe vits å gi det mens kuren pågår?? Vil ikke Penicillinet drepe også disse bakteriene?? Har du evt. noen andre tips til hvordan vi skal unngå at hun blir syk etter kuren pga dårlig bakterieflora???

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15451-etter-penicillinkur-til-stig-bruset/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Strutta.

Du kan godt gi Molkosan samtidig som penicillin, men helst minst en time etter tablettene. Dessuten bør du fortsette i en uke etter at kuren er avsluttet. Molkosan er et utmerket produkt, men melkeallergikere kan ha et problem da det er opprinnelig er et melkeprodukt.

Kjære Strutta.

Du kan godt gi Molkosan samtidig som penicillin, men helst minst en time etter tablettene. Dessuten bør du fortsette i en uke etter at kuren er avsluttet. Molkosan er et utmerket produkt, men melkeallergikere kan ha et problem da det er opprinnelig er et melkeprodukt.

Takk for godt svar på Molkosan/penicillin! Nå ble jeg glad!

Forresten har vi truffet hverandre som lege/pasient for mange år siden da du holdt til på Nadderud, og jeg "kjenner deg" gjennom min mor Kaja F.! Moro å treffe deg på dette viset også.

Hilsen Stine E.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...