Numidia Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg har de siste måneder hatt tildels ganske kraftige kramper i fotbladene (spesielt den høyre foten) om nettene og når jeg hviler om ettermiddagen. I tillegg kan opplyses at de siste par årene har jeg hatt kjempeproblemer med magesmerter når jeg spiser. Maven hovner opp selv om det bare dreier seg om en brødskive, og ser tildels ut som om jeg skulle være gravid i 7 mnd. (Noe jeg ikke er)Under colonoscopi og gastroscopi ble det for 2 år siden kun konstatert "kronisk mave-katarr". Senere ultralyd-undersøkelser viser ikke unormale tilstander. Men det ble påpekt at det var antagelig noe i tynntarm som forårsaker besværet. Kan "noe voksende" i øverste tynn tarm forårsake trykk på hovedpulsåren, omtrent som når man er gravid i de siste månedene, og igjen føre til krampene i fotbladene? Takker på forhånd for råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154564-kramper-i-fotbladene-og-t%C3%A6r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Dette var jo en interessant teori. Vanskelig å si om de to plagene henger sammen. Teoretisk så kan de det. Kramper kan f.eks være forårsaket ev salt/mineral-forskyvninger i blodet. Tarmsystenmet påvirker dette. Ren mekanisk avklemming av nervene eller blod-tilførselen som du tenker på rimer ikke anatomisk for meg. Oftest er kramper helt ufarlig, og ganske vanlig. Kan være f.eks isjas eller andre typer ufarlig nerve-avklemming. Er det noe mer "kjemisk" årsak, så kan noen har effekt av ulike kost-tilskudd, spør evt. Stig Bruset, eller søk selv her i DOL. De fleste magebesvær er også oftest helt ufarlige, du er jo til en viss grad undersøkt. Du får samarbeide med fastlegen din om eventuell videre utredning av dine bekymringer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154564-kramper-i-fotbladene-og-t%C3%A6r/#findComment-993733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.