Gjest bbf Skrevet 15. januar 2001 Del Skrevet 15. januar 2001 Samboeren min har vært litt plaget med depresjoner de senere år. Han vil ikke innrømme at han tar noe for dette, men jeg har funnet ut at han spiser Efexor 75 mg. Han er i full jobb, bygger hus, tar videreutdanning og vi venter barn når som helst. Vi har hatt det meget turbulent med mye krangling det siste året,- noe som sliter veldig på oss begge. Han har et voldsomt temperament, og kan skremme "vannet" av meg når han tenner. Jeg synes akkurat dette har vært vanskelig å leve med, så jeg har gjort noen halvhjertede forsøk på å forlate ham. I sommer gjorde jeg det slutt, men vi ville likevel prøve videre etter en liten stund. Han fikk et panikkangstanfall den første natten etter "bruddet",- noe som jeg følte svært skremmende. Vi har det rimelig greit nå, men han har et stort arbeidspress over seg. I går fikk han to anfall som jeg vil karakterisere som angst. Som lyn fra klar himmel ble han plutselig svimmel, redd, veldig svett, ville besvime og "så" episoder fra tidligere i livet. Pulsen var imidlertid fin. Han er i dag redd for å få det tilbake, og jeg må si jeg er temmelig bekymret selv. Det er ikke noe særlig å se ham sånn. Kan det være at han har skikkelig angst? Kan det utarte seg til noe verre? Synes dette er så trasig, og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle å leve sammen med han. Han vil jo ikke snakke om det, og jeg er redd det er mer alvorlig enn han vil innrømme. Spesielt med tanke på den utagerende oppførselen han har vist noen ganger når han er stresset og plages med noe. Kan du si noe om dette og komme noen råd til meg? Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15461-ndh-viktig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. januar 2001 Del Skrevet 16. januar 2001 Han kan ha en panikklidelse. Den kan utvikle seg med hyppigere anfall. På den annen side kan den også behandles vellykket med medisiner og samtalebehandling/kognitiv terapi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15461-ndh-viktig/#findComment-73712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.