dione1 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg er ei jente på 19 år som sliter med såkalte dobbeltslag (arytmi) hvor det føles som om hjertet tar en pause. Har vært til ulike undersøkelse, bla ultralydsundersøkelse(CA 2 ÅR SIDEN), men legene kunne ikek finne noe galt. likevel plages jeg med disse dobbeltslagene, og blir like redd hver gang jeg kjenner dem. Nå har jeg hatt dem hver dag i en ukes tid. Det jeg lurer på er, har disse ekstraslagene noen forbindelse med stress? Er ganske spent når for tiden, skal snart flytte, og stresser ofte veldig mye. Ekstralsagene kommer som oftes mot kvelden, når jeg skal slappe av. Noen som vet? Blir takknemlig for svar. Hilsen Ung jente 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154667-dobbeltslag-veldig-engstelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
picachu1365380511 Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hei! Plages selv med det samme! Det er en stor sammenheng mellom ekstraslag og stress.Høyere stressnivå=høyere hormonnivå=større sjanse for ekstraslagtendens. Går du rundt og engster deg,skilles det ut mer adrenalin,noe som igjen påvirker hjertet ditt.(Det kan gjøre hopp,med pauser og uregelmessige dunk).Prøv å slapp av, og ikke tenk på disse ekstraslagene.Bare tanken på dem kan gjøre situasjonen betraktelig verre. Jeg blir selv litt redd når jeg får slike uregelmessigheter(særlig hvis de kommer flere på rad),tenker at "nå stopper hjertet mitt" eller at det er flimmer.Har tatt ultralyd, men har ikke fått registrert om det er ekstraslag jeg kjenner.Men slik andre folk beskriver det,høres det ut som det er ekstraslag.Det er nesten 100 % sikkert ufarlig.Men ta kontakt med legen din hvis det plager deg MYE,samt ødelegger hverdagen. Klem fra meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154667-dobbeltslag-veldig-engstelig/#findComment-992771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillvid Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hei! Plages selv med det samme! Det er en stor sammenheng mellom ekstraslag og stress.Høyere stressnivå=høyere hormonnivå=større sjanse for ekstraslagtendens. Går du rundt og engster deg,skilles det ut mer adrenalin,noe som igjen påvirker hjertet ditt.(Det kan gjøre hopp,med pauser og uregelmessige dunk).Prøv å slapp av, og ikke tenk på disse ekstraslagene.Bare tanken på dem kan gjøre situasjonen betraktelig verre. Jeg blir selv litt redd når jeg får slike uregelmessigheter(særlig hvis de kommer flere på rad),tenker at "nå stopper hjertet mitt" eller at det er flimmer.Har tatt ultralyd, men har ikke fått registrert om det er ekstraslag jeg kjenner.Men slik andre folk beskriver det,høres det ut som det er ekstraslag.Det er nesten 100 % sikkert ufarlig.Men ta kontakt med legen din hvis det plager deg MYE,samt ødelegger hverdagen. Klem fra meg! Hei! Stress ned må du gjøre. Ikke ha så høyt tempe, men ta det med ro litt. Føler du deg sliten slapper du av! Drikk masse!! God sommer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154667-dobbeltslag-veldig-engstelig/#findComment-996701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.