Gå til innhold

Hjelp- hva er det med øyet mitt??

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har fått feriebildene mine i dag. Fikk litt sjokk når jeg så det ene bildet av meg. Der er det ene øye så underlig (nesten hvitt/gjennomsiktig), mens det andre er rødt(av blitsen) som vanlig.

Kom til å tenke på en historie fra Se og hør der jeg leste om en liten gutt som hadde kreft i øyet, han hadde også et slikt øye på bildet. Blir helt kald inni meg, og kjempe engstelig.

Har ellers merka litt ubehag, øye har rent en del i sommer, og også vært litt tåkete (ikke så mye at jeg har lagt merke til det, ikke før nå når jeg tenker meg om).

Hva er dette for noe da? Bør jeg ta kontakt med legen med en gang? Frykter det verste nemlig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154675-hjelp-hva-er-det-med-%C3%B8yet-mitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Kanskje kan det være grå stær eller katarakt? Dette forårsakes av at selve linsen inni øyet har blitt matt. Da vil man kunne få tåkesyn, fordi lyset ikke slipper gjennom som vanlig. Vi leger sjekker denne sykdommen nettopp ved å lyse i øyet for å se om vi ser den røde refleksen slik vi skal! Kontakt fastlegen din. Trolig får du en henvisning til øyelege for behandling, som er grei operasjon der de setter inn en kunstig linse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...