Gå til innhold

Alternativ med. farlig for fosteret?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går hos homeopat pga gjentatte urinveisinfeksjoner. Jeg har vært plaget av dette i nesten 4 år... Har blitt bedre etter at jeg begynte hos homeoptaen men ikke helt bra. Jeg får stadig infeksjoner men ikke så hyppig som før... Nå er jeg gravid i min 9 uke og går på medisiner fra homeopaten og jeg lurer på om dette kan gi skader på fosteret? Hvis ja, skal j da slutte på medisinene og la urinveisinfeksjoen gå over av seg selv..?? Jeg tåler nemlig ikke så mange vanlige lege medisiner,så hjelp hos legen er unødvendig. Medisinene jeg bruker nå heter Dulcamara og Cantharis. Begge er 1M! Håper jeg får svar på dette så snart som mulig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15473-alternativ-med-farlig-for-fosteret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis homeopaten du går hos har en god utdannelse vet han/hun hvilke midler som ikke bør brukes under svangerskap. Har du ikke informert ham/henne om svangerskapet ennå, bør du gjøre det.

Hverken Dulcamara eller Cantharis gir noen risiko under et svangerskap.

Hvis homeopaten du går hos har en god utdannelse vet han/hun hvilke midler som ikke bør brukes under svangerskap. Har du ikke informert ham/henne om svangerskapet ennå, bør du gjøre det.

Hverken Dulcamara eller Cantharis gir noen risiko under et svangerskap.

Jo,j har sagt at j er gravid og han sa at d ikke var noe fare.. Men j leste i en homeopatisk bok at det var farlig og da ble j litt usikker.. derfor j lurer!

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Linda.

Det er som du kanskje vet en uenighet mellom de fleste leger og homøopater om det virkelig finnes virksomme stoffer i medisinene og om de virker i det hele tatt. På den annen side er det en utbredt enighet om at homøopatiske midler ikke er skadelige og de selges derfor uten resept på apoteket. Du kan derfor trygt bruke disse videre.

Annonse

Jeg ville ikke ha brukt noen medisiner jeg ikke visste innholdet i (som f.eks.homeopatiske medisiner) dersom jeg var gravid. Man vet aldri, det kommer jo opp saker der medisiner har skadet foster selv om det ikke var noen som trodde at det ville skje. Det er nok best å være føre var. Men jeg har lest en undersøkelse der akupunktur hjalp veldig bra mot kronisk urinveisinfeksjon! Og det skulle jo ikke skade fosteret, skulle man tro. Men man vet jo aldri...

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...