Gå til innhold

selmord snart et faktum


killer81

Anbefalte innlegg

første gang dette,men jeg føler at kan snakke fritt her..har masse gjeld nesten 150000kr i inkasso som skyter opp i være for værdag som går..har spurt om hjelp oss soialkontore og alt de der..men ingen ting sjer..er far til ei på 8 månder,,men selvmords tanken er sterkere en farskaps bånde til min datter..går til terapi hos p.u.t i trondheim..men jeg føler at de ikke hjepler..medesiner er også prøvd ut,,alt er prøvd ..og ingen ting hjelper..så nå ser ingen annen utvei en og gjøre de slutt på lidelsen..har enormt mye uro i meg..klarer ikke og sitte stille lenger.føler at økonomien tar knekken på meg vært øyeblikk..så..hvem hvet..kjansje du???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er en annen utvei.. selv om det ikke ser slik ut akkurat der hvor du sitter..

du trenger hjelp til å komme deg ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brittany1365380694

Jeg har hatt lyst til å ta den letteste veien ut før jeg også. Det er skummelt å tenke på at jeg hadde så lite kontroll. Fortsatt får jeg nedturer. Men jeg vet at de går over, at jeg får det bedre. Det er bare å fortsette livet, og gradvis så blir det bedre. Pluttselig er du ute av det. Sånn er det. Man kan ikke velge hva man føler. MEN man kan velge hva man skal gjøre med det.

Jeg synes det er kjedelig når alt virker svart, men jeg er ikke redd for det. For jeg har kontroll. Jeg kan velge. Jeg kan lakke neglene i stede får å deppe. Det høres sikkert teit ut, men det hjelper.

Når alt virker svart og døden virker fristene. Er det de tankene man må kjempe mot, og vinne over. Man må stå imot. Ta en ting av gangen,ikke bekymre seg for alt som kan skje. Da går det, helt sikkert.

Lykke til!

Du kommer til å klare det. Tenk på alle som har gjort akkurat det samme før deg. Du er ikke den eneste.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, 150.000 er vel ikke verd å utsette deg selv og din familie for! Det må jo finnes en råd, ta en telefon og snakk ut om dette med en gang med noen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

hei,

det er ikke lov med slike innlegg her.

Du har alvorlige problemer. Når du er så suicidal, bør du innlegges slik at du ikke til fare for deg selv.

Tenk på spedbarnet ditt. Vil du virkelig ta fra det muligheten til å ha en far? Du tenker nå kun på deg selv, men hva med å tenke litt fremover og på barnet? Ikke noen løsning å velge minste motstands vei. Det kan synes enkelt og ukomplisert. Det er det overhodet ikke! For å blir innlagt, gå til fastlegen din og forklar.Du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke nick nå

hei,

det er ikke lov med slike innlegg her.

Du har alvorlige problemer. Når du er så suicidal, bør du innlegges slik at du ikke til fare for deg selv.

Tenk på spedbarnet ditt. Vil du virkelig ta fra det muligheten til å ha en far? Du tenker nå kun på deg selv, men hva med å tenke litt fremover og på barnet? Ikke noen løsning å velge minste motstands vei. Det kan synes enkelt og ukomplisert. Det er det overhodet ikke! For å blir innlagt, gå til fastlegen din og forklar.Du trenger det.

Selvmord er ikke noe man vurderer. Selvmord er noe man ikke kan la være å forsøke der og da.

Det hjelper heller ikke å be fastlege eller annet helsepersonell om hjelp i slike tilfelle. Det er ikke ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmord er ikke noe man vurderer. Selvmord er noe man ikke kan la være å forsøke der og da.

Det hjelper heller ikke å be fastlege eller annet helsepersonell om hjelp i slike tilfelle. Det er ikke ressurser.

"Det hjelper heller ikke å be fastlege eller annet helsepersonell om hjelp i slike tilfelle. Det er ikke ressurser."

Man kan si mangt og meget om hjelpeapparatet... men ønsker man seg livet, så tar man kontakt med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nick nå

"Det hjelper heller ikke å be fastlege eller annet helsepersonell om hjelp i slike tilfelle. Det er ikke ressurser."

Man kan si mangt og meget om hjelpeapparatet... men ønsker man seg livet, så tar man kontakt med noen.

Selvfølgelig gjør man det. Og da burde man få den hjelpen man trenger. Dessverre er ikke virkeligheten slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmord er ikke noe man vurderer. Selvmord er noe man ikke kan la være å forsøke der og da.

Det hjelper heller ikke å be fastlege eller annet helsepersonell om hjelp i slike tilfelle. Det er ikke ressurser.

Jeg tror jeg er uenig i det meste av det du skriver her.

Mange vurderer selvmord i lengre tid, og de færreste er helt uten kontroll i forhold til sine handlinger. Mange får også hjelp av både sin fastlege og evt. psykiatrisk spesialisthelsetjeneste til å komme seg gjennom faser hvor selvmord fremstår som et forlokkende alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicksie

Selvfølgelig gjør man det. Og da burde man få den hjelpen man trenger. Dessverre er ikke virkeligheten slik.

helt enig med frosken og thinkerbell.

Ang. hjelpeapparatet innlegger psykotiske og suicidale - akutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkelig rart

Selvfølgelig gjør man det. Og da burde man få den hjelpen man trenger. Dessverre er ikke virkeligheten slik.

Har du noe å henvise til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Økonomiske problemer kan virke uoverkommelige, og ikke alle får den hjelpen de selv synes er nødvendig fra sosialkontoret. Hvilke råd har du fått fra sosialkontoret mht din økonomi?

Det kan ta lang tid før behandling har så stor effekt av livet igjen blir meningsfylt å leve. Det er bra at du har kontakt med put - og jeg synes du skal fortelle dem hvordan du føler dette akkurat nå.

Når man har det slik du har det nå, virker det uforståelig at ting faktisk kan bli ok. Mange har vært der du er nå, og er i dag glad for at de holdt ut gjennom den vanskelige fasen.

Håper du får en ok natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør man det. Og da burde man få den hjelpen man trenger. Dessverre er ikke virkeligheten slik.

Det gis hjelp til mennesker med selvmordstanker daglig i psykiatrien. Ikke alle får den hjelp de trenger - men det er også slik at mange får svært god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gis hjelp til mennesker med selvmordstanker daglig i psykiatrien. Ikke alle får den hjelp de trenger - men det er også slik at mange får svært god hjelp.

Paddeball.

det gjør nesten vondt å si det, men akkurat i det du skrev nå -er jeg enig med deg.

*dukker for slag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paddeball.

det gjør nesten vondt å si det, men akkurat i det du skrev nå -er jeg enig med deg.

*dukker for slag*

Dustejente! Dessuten pleier du stort sett å være enig med meg - jeg er bare litt mindre snill en deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Care Diem

Når man har selvmordstanker har man ingen kontroll. I dag er eg skremt over mitt farlige valg for 5 år siden, men eg overlevde heldigvis.(Har et godt liv idag!)

Meningen med livet er kjærligheten. Du har personer som lever sin hverdag sammen med deg, som blir knekt om du forlater dem på denne måten. Det lille barnet ditt vil oppleve ekko av "stuntet" ditt i mange, mange år fremover. Tenk på barnet ditt!!!

Det er kun DU som kan gjøre livet ditt bedre, og da bør du først og fremst legge deg inn frivillig på psykiatrisk! Økonomien kan du få hjelp til.

Du er ung, og har livet foran deg. Capre Diem! Grip dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, 150.000 er vel ikke verd å utsette deg selv og din familie for! Det må jo finnes en råd, ta en telefon og snakk ut om dette med en gang med noen !

hvilke penger skal jeg bruke da..da disse ikke fins.har jobb..men di pengene går til faste utgifter.osv..så de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustejente! Dessuten pleier du stort sett å være enig med meg - jeg er bare litt mindre snill en deg :-)

jeg synes du er ganske så snill jeg paddeball :) (med unntak av grytidlig på morgenen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...