Gå til innhold

Liseberg

Anbefalte innlegg

Gjest jentai
Skrevet

Jeg skal snart til Liseberg så jeg lurer på om noen har noen tips om hoteller (billige og sentralt) og generelle tips og råd om Liseberg parken?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg anbefaler "Hotel Robinson", like ved Sentralstasjonen, hvor jeg har bodd en rekke ganger. Dette hotellet ligger i andre enden av "Avenyen" for Liseberg(ca15-20min gange), men midt i blinken for handling..., ALLE butikkene ligger innen 2 minutters radius, og det er ganske billig å bo der. Kanskje ikke det mest barnevennlige hotellet, da er nok et "familiehotell" mer passende.

Du kan også prøve "Hotell City", helt greit hotell som også ligger sentralt og er enda billigere, men også hakket enklere.

Ha en god tur:-)

PS:Kjøp stort "åkpass" inkludert "spøkhuset", da kan du/dere kjøre MASSE, og i tillegg bli "deilig"skremt:-)

Gjest jentai
Skrevet

Jeg anbefaler "Hotel Robinson", like ved Sentralstasjonen, hvor jeg har bodd en rekke ganger. Dette hotellet ligger i andre enden av "Avenyen" for Liseberg(ca15-20min gange), men midt i blinken for handling..., ALLE butikkene ligger innen 2 minutters radius, og det er ganske billig å bo der. Kanskje ikke det mest barnevennlige hotellet, da er nok et "familiehotell" mer passende.

Du kan også prøve "Hotell City", helt greit hotell som også ligger sentralt og er enda billigere, men også hakket enklere.

Ha en god tur:-)

PS:Kjøp stort "åkpass" inkludert "spøkhuset", da kan du/dere kjøre MASSE, og i tillegg bli "deilig"skremt:-)

Er det ikke litt dumt å bo så langt unna lisberg? tenkte bo sånn ca midt imellom liseberg og shoppinggatene vi.. men all tips sjekker jeg så klart ut :)

Skrevet

Er det ikke litt dumt å bo så langt unna lisberg? tenkte bo sånn ca midt imellom liseberg og shoppinggatene vi.. men all tips sjekker jeg så klart ut :)

Jeg velger å tusle en koselig tur til Liseberg, for heller å bo "midt i smørøyet"..., men hver sin smak vettu:-)

Hotell City ligger forresten "midt i mellom", helt ok der assa..., og en spennende "Libanesisk" restaurant rett ved hvor lunchmenyen anbefales...:-)

Gjest jentai
Skrevet

Jeg velger å tusle en koselig tur til Liseberg, for heller å bo "midt i smørøyet"..., men hver sin smak vettu:-)

Hotell City ligger forresten "midt i mellom", helt ok der assa..., og en spennende "Libanesisk" restaurant rett ved hvor lunchmenyen anbefales...:-)

Vi har sett oss ut Hotel Liseberg Heden, har du noen erfaringer med det?

Hva kan du si om Hotel City da? Er det airkondition der? God frokost?

Gjest uten signatur
Skrevet

Vi bodde flere ganger på et hotel som het Liseberg Heden. Noen minutters gange fra parken. Veldig koselig hotell med en flott restaurant. Ikke noe høyhotell. Vi bodde der med to små barn. Veldig bra.

Annonse

Gjest Balder-fan
Skrevet

Jeg har bodd mange ganger på Gothia Tower rett vis-a-vis Liseberg. Dette er Nordens største hotell - over 700 senger! Sikkert ikke noe for den som ønsker intim hjemmeatmosfære, men absolutt hyggelig. Topp standard og 23 etasjer høyt. (Det siste slår ofte veldig godt an hos den yngre garde.)

Ved først øyekast ser det sikkert dyrt ut, men i sommersesongen er det tilbud.

For et familierom betaler man 1090,- pr. natt. Rommene inneholder 2 senger og en ekstraseng (sofa), men fordi sengene er brede kan ganske store barn dele seng uten problemer.

Hotellet har ikke noe i mot at man bor 4 på rommet. Vi har selv bodd to voksne og to tolvåringer på samme rom uten problemer. Stor frokost er inkludert i prisen.

For Liseberg-fan er det topp å bare kunne vakle ut av parken ved stengetid og være på hotellet umiddelbart. Verdt å ta med i prisberegningen er også at man ikke trenger å bruker penger på buss/trikk ev. taxi. (Har man med seg slitne barn blir det fort til at man faller for fristelsen om det er et stykke tilbake til hotellet)

Gjest Balder-fan
Skrevet

Jeg har bodd mange ganger på Gothia Tower rett vis-a-vis Liseberg. Dette er Nordens største hotell - over 700 senger! Sikkert ikke noe for den som ønsker intim hjemmeatmosfære, men absolutt hyggelig. Topp standard og 23 etasjer høyt. (Det siste slår ofte veldig godt an hos den yngre garde.)

Ved først øyekast ser det sikkert dyrt ut, men i sommersesongen er det tilbud.

For et familierom betaler man 1090,- pr. natt. Rommene inneholder 2 senger og en ekstraseng (sofa), men fordi sengene er brede kan ganske store barn dele seng uten problemer.

Hotellet har ikke noe i mot at man bor 4 på rommet. Vi har selv bodd to voksne og to tolvåringer på samme rom uten problemer. Stor frokost er inkludert i prisen.

For Liseberg-fan er det topp å bare kunne vakle ut av parken ved stengetid og være på hotellet umiddelbart. Verdt å ta med i prisberegningen er også at man ikke trenger å bruker penger på buss/trikk ev. taxi. (Har man med seg slitne barn blir det fort til at man faller for fristelsen om det er et stykke tilbake til hotellet)

Glemte å si at jeg vet nesten "alt" om Liseberg. Bare spør om du lurer på noe!

Har man tid og råd anbefaler jeg absolutt 2 dager i parken. Da kan man tilfredstille alles ønsker uten stress og mas.

Enten man skal være en el to dager _må_ man kjøpe åkpass mener jeg. For det første sparer de fleste mange penger. Dessuten slipper man å holde greie på løse billetter, og å "forhandle" ang. hva man skal kjøre og hvor mange ganger.

Dag-2-pass koster 70,- el. 80,-ekstra, men husk at det må kjøpes før man forlater parken dag nr. 1. 2-dagers-pass gjelder to dager på rad, ikke to vilkårlige dager.Vet man med sikkerhet at man skal være to dager kjøper man liksågodt 2-dager-pass når man kommer dag nr. 1. Om man ikke vil kjøre karuseller o.l. koster inngang til parken 50,- pr. dag. (De som kjøper åk-pass må også betale inngang)

Kom når det åpner (el. litt før) og kjør de mest populære attraksjonene først - spes. Balder (Køene blir garantert ikke kortere utover dagen!)

Man er nøye med høydegrensene på Liseberg. Forsøk ikke å lure med for små barn - grensene er der for barnas sikkerhets skyld.

Spøkelseshuset er skummelt, aldersgrensen er ni år. Husk at dette er minimumsalder - slett ikke alle 9, 10, 11-åringer har glede av spøkelseshuset.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har man tid og råd anbefaler jeg absolutt 2 dager i parken. Da kan man tilfredstille alles ønsker uten stress og mas.

Enten man skal være en el to dager _må_ man kjøpe åkpass mener jeg. For det første sparer de fleste mange penger. Dessuten slipper man å holde greie på løse billetter, og å "forhandle" ang. hva man skal kjøre og hvor mange ganger.

Dag-2-pass koster 70,- el. 80,-ekstra, men husk at det må kjøpes før man forlater parken dag nr. 1. 2-dagers-pass gjelder to dager på rad, ikke to vilkårlige dager.Vet man med sikkerhet at man skal være to dager kjøper man liksågodt 2-dager-pass når man kommer dag nr. 1. Om man ikke vil kjøre karuseller o.l. koster inngang til parken 50,- pr. dag. (De som kjøper åk-pass må også betale inngang)

Kom når det åpner (el. litt før) og kjør de mest populære attraksjonene først - spes. Balder (Køene blir garantert ikke kortere utover dagen!)

Man er nøye med høydegrensene på Liseberg. Forsøk ikke å lure med for små barn - grensene er der for barnas sikkerhets skyld.

Spøkelseshuset er skummelt, aldersgrensen er ni år. Husk at dette er minimumsalder - slett ikke alle 9, 10, 11-åringer har glede av spøkelseshuset.

"Spøkelseshuset er skummelt, aldersgrensen er ni år. Husk at dette er minimumsalder - slett ikke alle 9, 10, 11-åringer har glede av spøkelseshuset."

Så sant som det er sagt! Jeg sleit selv med disse lumske jævlene som løp etter meg der inne, og ved minst et tilfelle var jeg millisekunder fra å klinke ned det ene faenskapet som løp mot meg med en gaffel.

Anbefales med andre ord ikke. Spøkelseshuset kan fort resultere i at man blir bura inn for vold mot spøkelser.

Gjest jentai
Skrevet

Vi bodde flere ganger på et hotel som het Liseberg Heden. Noen minutters gange fra parken. Veldig koselig hotell med en flott restaurant. Ikke noe høyhotell. Vi bodde der med to små barn. Veldig bra.

Kan du fortelle meg litt mer om dette hotellet? Vi har nemlig reservert rom der, men lurte på om det var litt "stygt" hotell?

Hvordan frokost er det?

Hvordan er badet?

Hvor langt er det å gå fra hotellet til Liseberg og shopping?

Håper du kan svare meg på dette!

Gjest jentai
Skrevet

Hei og tusen takk for alle svar og informasjon! Det er veldig kjekt at dere DOLere vet sånt :) Vi har tenkt å ligge på et hotell som heter Liseberg Heden. Venter på svar fra en DOLer til som har vært der. Må høre hvordan standaren er veit du!

Vi skal kjøpe et 2dagerspass som koster 325kr, 70kr mer enn det 1dagerspasset. Regner med å måtte ha 2 dager. Vi er to som er i 20 åra men elsker karuseller, selv om jeg skal innrømme at jeg gruer meg litt til spøkelseshuset ;)

Når har du vært der og hvor lange køer er det? Vi tenkte at fellesferien for nordmenn er over, men danskene og tyskere har visst fellesferie senere enn oss.. ops!!

Er det dyr mat på Liseberg? Så det lønner seg spise andre steder? Tenker på middag da..

Er det mulig å gå ut av parken i løpet av dagen? Feks være der fra kl11-15 og 21-23? Bare få et stempel eller noe slikt så jeg kan komme igjen en del senere samme dag?

Skrevet

Kan du fortelle meg litt mer om dette hotellet? Vi har nemlig reservert rom der, men lurte på om det var litt "stygt" hotell?

Hvordan frokost er det?

Hvordan er badet?

http://www.liseberg.se/hlh/

monique1365380367
Skrevet

Hei og tusen takk for alle svar og informasjon! Det er veldig kjekt at dere DOLere vet sånt :) Vi har tenkt å ligge på et hotell som heter Liseberg Heden. Venter på svar fra en DOLer til som har vært der. Må høre hvordan standaren er veit du!

Vi skal kjøpe et 2dagerspass som koster 325kr, 70kr mer enn det 1dagerspasset. Regner med å måtte ha 2 dager. Vi er to som er i 20 åra men elsker karuseller, selv om jeg skal innrømme at jeg gruer meg litt til spøkelseshuset ;)

Når har du vært der og hvor lange køer er det? Vi tenkte at fellesferien for nordmenn er over, men danskene og tyskere har visst fellesferie senere enn oss.. ops!!

Er det dyr mat på Liseberg? Så det lønner seg spise andre steder? Tenker på middag da..

Er det mulig å gå ut av parken i løpet av dagen? Feks være der fra kl11-15 og 21-23? Bare få et stempel eller noe slikt så jeg kan komme igjen en del senere samme dag?

Heden, er et kjempe fint hotell.....og jeg har vært der!

Vi var 2 voksne og 3 barn....det rommet vi hadde,var det en type hems på....de 2 størst barna lå der..(2 senger og tv)...minstemann lå sammens med oss, i en kjempestor dobbeltseng!

Veldig fint hotell, med stor frokostbuffè og hele pakka!

Du trenger ikke og engste deg for det hotellet!

Annonse

Gjest jentai
Skrevet

Vi var 2 voksne og 3 barn....det rommet vi hadde,var det en type hems på....de 2 størst barna lå der..(2 senger og tv)...minstemann lå sammens med oss, i en kjempestor dobbeltseng!

okei takk for svar! vi har reservert rom så da regner jeg med at vi tar det :)

Gjest jentai
Skrevet

Hvordan er avstand fra hotellet til liseberg og shopping da?

Skrevet

Jeg har jo reservert rom så har vært på den siden, men var ute etter noen som hadde vært der :)

Jeg tenkte på kartet der.

Gjest uten signatur
Skrevet

Hvordan frokost er det?

Hvordan er badet?

Jeg skrev litt i et svar lenger ned i denne tråden, men hotellet var langt fra stygt. Husker ikke helt, mange år siden nå, så det kanj o ha skjedd mye etter at jeg var der. Men det var lavt bygget, enten i hestesko eller firkant. Inni firkanten var det en koselig have med bord og stoler som en kunne benytte. Kjekt når en har små barn. Da kandu fly fritt. Tror det var lekeapparater også.

Romma var helt vanlige hotellrom som en ser overalt. Husker ikke noe negativt iallefall.

På kvelden satt vi utenfor før vi la oss, og koste oss med en drink. Da fløy ungene på plenen foran oss og lekte.

Frokosten var en nytelse.Alt en kunne ønske seg. Og spisesalen (som var restaurant om kvelden) var kjempekoselig. God service og god mat. Vi spiste der minst engang under besøket, men vi måtte jo ut og prøve andre ting også. Bl.a. italiensk pizzarestaurant. Det er poppis for barna.

Bilen fikk vi plass til på hotellets parkering hver gang vi var der. Husker ikke om vi bestilte det sammen med rommet.

Tror vi brukte en 10-15 minutter på å gå til Liseberg hvis jeg ikke husker feil. Så mye en går når en først er i parken så er det peanuts!

Det var vel omtrent samme strekningen (kanskje litt kortere) å gå ned til Norrstan, det store kjøpesenteret og andre butikker. Men da gikk vi forbi parker og kanalen og andre ting som var pene og se på. Bl.a. en park med sommerfuglhus og andre artige ting. Dit burde dere gå. Husker ikke hva den het den saken der.

Og såburde dere ta en tur med kanalbåt. Det var koselig. Parker og slikt er jo ofte mer ok for barna enn all den her butikkflyinga.

Alt i alt, vi dro tilbake år etter år mens ungene var små, så vi var fornøyde iallefall. Og ikke minst ungene, de gledet seg hvert år til å komme til det hotellet. Og vi voksne syntes også det var deilig at det vr et rolig strøk. Ikke mye trafikkbråk og annet skrål i nærheten.

Gjest Balder-fan
Skrevet

Ja, man kan gå ut av parken i løpet av dagen og komme tilbake. Ta kontakt med betjeningen ved utgangen og dere får en lapp som dere viser når dere går inn igjen.

På Liseberg kan man spise mat i alle prisklasser. Fra "Kjøttbullar m/mos" til flotte middager. Er dere glad i sjømat anbefales "Hamnkrogen", selv om det er ganske dyrt der. Billig og solid mat (koteletter, kraftige pølser etc.) får man på "Tyrolen"

På "Jernvegsrestauranten" har de clubsandwicher, fajitas, div. wraps o.l. Det er også Burgerking, nudel-take-away og annen hurtigmat å få kjøpt overalt.

Skrevet

"Spøkelseshuset er skummelt, aldersgrensen er ni år. Husk at dette er minimumsalder - slett ikke alle 9, 10, 11-åringer har glede av spøkelseshuset."

Så sant som det er sagt! Jeg sleit selv med disse lumske jævlene som løp etter meg der inne, og ved minst et tilfelle var jeg millisekunder fra å klinke ned det ene faenskapet som løp mot meg med en gaffel.

Anbefales med andre ord ikke. Spøkelseshuset kan fort resultere i at man blir bura inn for vold mot spøkelser.

Jeg skjønner hva du mener, men jeg elsker å bli skremt!

Første gangen jeg var på "Gasten" var det veldig lite folk der. Vi var to voksne og en niåring som ville besøke spøkelseshuset, men ni-åringen trakk seg i for-rommet. (Det kan man, og de ansatte var veldig hyggelige og fulgte henne ut til resten av følget vårt som ventet utenfor. Derfor kunne vi to voksne gå likevel.)

Det var bare oss to og spøkelsene i hele huset, og det gjorde opplevelsen mye sterkere!

Det som var ekstra morsomt var at niårigen som ombestemte seg og resten av de vi reiste sammen med fikk se oss på monitorene som overvåker huset.

For oss som var inne i huset var alt helt mørkt, men de kunne følge med mens vi gang på gang skvatt til og skrek høyt. De som ventet på oss hadde det derfor veldig gøy, og barnet som ombestemte seg følte ikke at hun gikk glipp av noe -tvert i mot!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...