Gå til innhold

Zyban


Gjest Vegard

Anbefalte innlegg

Gjest Vegard

Har nå begynnt røykesluttpillen Zyban. Snart gått på de en uke og skal snart stumpe røyken.

Har hørt at Zyban egentlig er ett antidepressivum. Har opplevd en veldig artig "bivirkning" av pillene. Jeg er blitt i så utrolig godt humør og er mye mer våken etter jeg begynnte med Zyban. Er dette normalt. Har prøvd andre SSRI mot depresjon før, men ingen ting slår Zyban. Har ikke vert så glad på mange år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Det er jo positivt hvis du har fått en sånn "bivirkning", men bare pass at du ikke "tar helt av" på en måte. Jeg også ble våken i starten av ssri. det er jo ikke helt normalt og gå rundt og være overlykkelig og våken hele tiden, så du burde kanskje gi beskjed til legen din om denne bivirkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Zyban er opprinnelig et antidepressivum. Som AD selges det under navnet Wellbutrin.

Det er et meget godt AD og tilhører en annen klasse enn de andre AD vi har på markedet. Det betyr at det kan være et godt alternativ for pasienter som ikke er fornøyd med de AD vi har på markedet i dag. jeg har derfor flere ganger bedt GSK om å søke om registrering også i Norge.

En annen positiv sak med Zyban er at den er en av få seksualfremmende medisiner.Hos ganske mange øker seksuallysten og en får noen heidundrende org....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oregano

Zyban er opprinnelig et antidepressivum. Som AD selges det under navnet Wellbutrin.

Det er et meget godt AD og tilhører en annen klasse enn de andre AD vi har på markedet. Det betyr at det kan være et godt alternativ for pasienter som ikke er fornøyd med de AD vi har på markedet i dag. jeg har derfor flere ganger bedt GSK om å søke om registrering også i Norge.

En annen positiv sak med Zyban er at den er en av få seksualfremmende medisiner.Hos ganske mange øker seksuallysten og en får noen heidundrende org....

Hvorfor skrev du ikke ordet orgasmer helt ut, for det var vel ikke orgelkonserter du mente? ; )

Hei hvor det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen sexlyst

Zyban er opprinnelig et antidepressivum. Som AD selges det under navnet Wellbutrin.

Det er et meget godt AD og tilhører en annen klasse enn de andre AD vi har på markedet. Det betyr at det kan være et godt alternativ for pasienter som ikke er fornøyd med de AD vi har på markedet i dag. jeg har derfor flere ganger bedt GSK om å søke om registrering også i Norge.

En annen positiv sak med Zyban er at den er en av få seksualfremmende medisiner.Hos ganske mange øker seksuallysten og en får noen heidundrende org....

Får man utskrevet dette ved manglende sexlyst pga hormonspiral/p-piller,tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest røykekutt med zyban

Zyban er opprinnelig et antidepressivum. Som AD selges det under navnet Wellbutrin.

Det er et meget godt AD og tilhører en annen klasse enn de andre AD vi har på markedet. Det betyr at det kan være et godt alternativ for pasienter som ikke er fornøyd med de AD vi har på markedet i dag. jeg har derfor flere ganger bedt GSK om å søke om registrering også i Norge.

En annen positiv sak med Zyban er at den er en av få seksualfremmende medisiner.Hos ganske mange øker seksuallysten og en får noen heidundrende org....

Det var det jeg visste, Zyban gir voldom sexlyst. Ingen leger har kunne bekrefte det for meg - ikke før i dag.

Så er jeg ikke gal likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LucySky

Det var det jeg visste, Zyban gir voldom sexlyst. Ingen leger har kunne bekrefte det for meg - ikke før i dag.

Så er jeg ikke gal likevel....

Fanken heller, jeg som ikke røyker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zyban er opprinnelig et antidepressivum. Som AD selges det under navnet Wellbutrin.

Det er et meget godt AD og tilhører en annen klasse enn de andre AD vi har på markedet. Det betyr at det kan være et godt alternativ for pasienter som ikke er fornøyd med de AD vi har på markedet i dag. jeg har derfor flere ganger bedt GSK om å søke om registrering også i Norge.

En annen positiv sak med Zyban er at den er en av få seksualfremmende medisiner.Hos ganske mange øker seksuallysten og en får noen heidundrende org....

Åj, tror jammen at jeg må begynne å røyke, for så å be om zyban jeg også...Hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest røykekutt med zyban

Fanken heller, jeg som ikke røyker...

Nåja, det ble nesten litt for mye av det gode. Jeg endret også seksuelle preferanser, søkte på nettet etter ting som tidligere og etterpå har bydd meg imot (dyresex bl.a.). Jeg ble helt forandret ifra det jeg normalt er, chattet og snakket i telefonen med sexgale menn.

I ettertid kan jeg ikke skjønne at det var meg. Den gangen sluttet jeg med zyban pga dette, det ble for perverst. Nå tok jeg sjansen igjen, og denne gangen merker jeg økt sexlyst men ikke alt det syke som jeg fikk med på kjøpet sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gruffalo

Zyban er opprinnelig et antidepressivum. Som AD selges det under navnet Wellbutrin.

Det er et meget godt AD og tilhører en annen klasse enn de andre AD vi har på markedet. Det betyr at det kan være et godt alternativ for pasienter som ikke er fornøyd med de AD vi har på markedet i dag. jeg har derfor flere ganger bedt GSK om å søke om registrering også i Norge.

En annen positiv sak med Zyban er at den er en av få seksualfremmende medisiner.Hos ganske mange øker seksuallysten og en får noen heidundrende org....

Tror du har ettervirkning av ferien.Dette er vel ikke helt seriøst av en psykriater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har ettervirkning av ferien.Dette er vel ikke helt seriøst av en psykriater.

Nei, huff!! En psykiater kan da ikke finne på å snakke om SEX!? :-x Fysjamei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tror du har ettervirkning av ferien.Dette er vel ikke helt seriøst av en psykriater.

Å, ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke ssri?

Å, ikke det?

Hvis man har en grei lege, tror du da det er mulig å få skrevet ut Zyban mot depresjon i samforståelse med denne (selv om det muligens må kamufleres som "røykemedisin" på resepten)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis man har en grei lege, tror du da det er mulig å få skrevet ut Zyban mot depresjon i samforståelse med denne (selv om det muligens må kamufleres som "røykemedisin" på resepten)?

Det tror jeg sikkert er mulig. Men du får den dessverre ikke automatisk på blå resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skrev du ikke ordet orgasmer helt ut, for det var vel ikke orgelkonserter du mente? ; )

Hei hvor det går!

Nei, han mente organisasjonsegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten å si det

Tror du har ettervirkning av ferien.Dette er vel ikke helt seriøst av en psykriater.

Han har stokket litt på navnet også. Feriebivirkning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har en grei lege, tror du da det er mulig å få skrevet ut Zyban mot depresjon i samforståelse med denne (selv om det muligens må kamufleres som "røykemedisin" på resepten)?

Da koster det over 1300 kroner for 7 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gruffalo

Det er jo positivt hvis du har fått en sånn "bivirkning", men bare pass at du ikke "tar helt av" på en måte. Jeg også ble våken i starten av ssri. det er jo ikke helt normalt og gå rundt og være overlykkelig og våken hele tiden, så du burde kanskje gi beskjed til legen din om denne bivirkningen.

Du er nok den eneste her som ikke har feriebivirkninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...