tiliti Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 I følge aetat er ikke medlemskap i samskipnaden eller utgifter til kopiering etc ved høgskole/universitet å anse som semesteravgift. Det med kopiering visste jeg jo, men at medlemskap i samskipnaden ikke er det ante jeg ikke. Da går jeg faktisk på en høgskole uten semesteravgift da. Hva er DA semesteravgiften aetat i følge sine egne forskrifter skal dekke? 0 Siter
Bente831365380491 Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 På regningen bruker det å stå hva den skal dekke. Her har det brukt å stått, kopiering, medlemsskap + en ting til som jeg ikke husker i farta (har ikke fått min regning enda) 0 Siter
tiliti Skrevet 10. august 2004 Forfatter Skrevet 10. august 2004 På regningen bruker det å stå hva den skal dekke. Her har det brukt å stått, kopiering, medlemsskap + en ting til som jeg ikke husker i farta (har ikke fått min regning enda) Jeg har min. Aetat dekker ingenting av den, samtidig som de har en paragraf om at de skal dekke semesteravgift. Sært. Jeg betaler kopi, matriell og samskipnadsavgift. Var sistnevnte jeg prøvde å få dekket, men de sier at de ikke dekker "medlemskap i studentorganisasjoner", kun semesteravgift utenom dette og utenom kopi og matriell. Undrer enda på hva det skulle være. 0 Siter
Zarine Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Jeg har min. Aetat dekker ingenting av den, samtidig som de har en paragraf om at de skal dekke semesteravgift. Sært. Jeg betaler kopi, matriell og samskipnadsavgift. Var sistnevnte jeg prøvde å få dekket, men de sier at de ikke dekker "medlemskap i studentorganisasjoner", kun semesteravgift utenom dette og utenom kopi og matriell. Undrer enda på hva det skulle være. Men det her må jo vere ei riv ruskande gal tolking frå aetat si side. "Medlemskap i studentorganisasjonar" er ikkje det same som medlemskap i studentsamskipnaden. Det vil vere t.d. medlemskap i studentenes kameraklubb eller studentidrettslaget... Bla opp i Lov om studentsamskipnader ( http://www.lovdata.no/all/hl-19960628-054.html ) for definisjon på kva ein studentsmakipnad ER og kva den har som FORMÅL. §12 omtaler semesteravgifta. Det må site ein fersking på kontoret og avslå kravet ditt utan å vite kva han/ho held på med, for det der er berre tøys. Mvh, 0 Siter
favn Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Mulig jeg svarer på noe annet enn det du spør om, men semesteravgift er knyttet til eksamen gjeldende semester. Jeg skjønner ikke hva kopieringsutgifter har med semesteravgiften å gjøre, og langt mindre hvor Samskipnaden kommer inn i bildet. 0 Siter
tiliti Skrevet 13. august 2004 Forfatter Skrevet 13. august 2004 Mulig jeg svarer på noe annet enn det du spør om, men semesteravgift er knyttet til eksamen gjeldende semester. Jeg skjønner ikke hva kopieringsutgifter har med semesteravgiften å gjøre, og langt mindre hvor Samskipnaden kommer inn i bildet. Mht det som står her: " Stønad til skolepenger, semesteravgift og eksamensgebyr kan maksimalt gis med 50.000 kroner per undervisningsår og 100.000 kroner per attføringsperiode. " http://www.lovdata.no/for/sf/aa/ta-20010911-1079-002.html#2-3 Kan jeg ikke skjønne at semesteravgift skal ha noe med eksamen å gjøre. Den regningen jeg har som det står "semesteravgift" øverst på, og det eneste jeg betaler til skolen gjelder beløp som kopieringsavgift og medlemskap i studentsamskipnaden. De jeg kjenner som går på attføring i andre byer får dekket dette, og jeg fikk det dekket da jeg var tilknyttet et annet kontor. Ikke kopieringsdelen da, for den skal dekkes av "skolebokpotten". 0 Siter
tiliti Skrevet 13. august 2004 Forfatter Skrevet 13. august 2004 Men det her må jo vere ei riv ruskande gal tolking frå aetat si side. "Medlemskap i studentorganisasjonar" er ikkje det same som medlemskap i studentsamskipnaden. Det vil vere t.d. medlemskap i studentenes kameraklubb eller studentidrettslaget... Bla opp i Lov om studentsamskipnader ( http://www.lovdata.no/all/hl-19960628-054.html ) for definisjon på kva ein studentsmakipnad ER og kva den har som FORMÅL. §12 omtaler semesteravgifta. Det må site ein fersking på kontoret og avslå kravet ditt utan å vite kva han/ho held på med, for det der er berre tøys. Mvh, Han er ikke fersk, har jobbet der i 10 år, heh. Han har også forhørt seg med andre på dette kontoret og de har gjort det samme UTEN Å FÅ KLAGER PÅ DET "i alle år". Men alle andre jeg kjenner i andre byer får jo samskipnadsdelen dekket, bare ikke kopieringen som jo skal gå fra skolebokpotten jmf http://www.lovdata.no/for/sf/aa/ta-20010911-1079-002.html#2-3 Jeg lurer på åssen jeg skal formulere denne klagen. 0 Siter
favn Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Mht det som står her: " Stønad til skolepenger, semesteravgift og eksamensgebyr kan maksimalt gis med 50.000 kroner per undervisningsår og 100.000 kroner per attføringsperiode. " http://www.lovdata.no/for/sf/aa/ta-20010911-1079-002.html#2-3 Kan jeg ikke skjønne at semesteravgift skal ha noe med eksamen å gjøre. Den regningen jeg har som det står "semesteravgift" øverst på, og det eneste jeg betaler til skolen gjelder beløp som kopieringsavgift og medlemskap i studentsamskipnaden. De jeg kjenner som går på attføring i andre byer får dekket dette, og jeg fikk det dekket da jeg var tilknyttet et annet kontor. Ikke kopieringsdelen da, for den skal dekkes av "skolebokpotten". Jeg ser at jeg gjorde en blunder. Semesteravgiften betales til Samskipnaden og skal dekke dennes tjenester (helse, bolig, barnehage, idrett m.m.). Men for å få lov til å melde deg opp til og avlegge eksamen MÅ du betale semesteravgift. Jeg kan overhodet ikke tenke meg at noen i hele verden dekker denne utgiften som alle studenter betaler to ganger i året. Det har jeg ihvertfall aldri hørt om. 0 Siter
tiliti Skrevet 13. august 2004 Forfatter Skrevet 13. august 2004 Jeg ser at jeg gjorde en blunder. Semesteravgiften betales til Samskipnaden og skal dekke dennes tjenester (helse, bolig, barnehage, idrett m.m.). Men for å få lov til å melde deg opp til og avlegge eksamen MÅ du betale semesteravgift. Jeg kan overhodet ikke tenke meg at noen i hele verden dekker denne utgiften som alle studenter betaler to ganger i året. Det har jeg ihvertfall aldri hørt om. jeg har attføring, attføringen skal dekke blant annet semesteravgift jmf punktet jeg henviste til i forrige innlegg. Det har de også alltid gjort, helt til jeg møtte dette kontoret. (ny kommune). Har forhørt meg litt og ikke funnet noen andre kontorer som tolker dette slik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.