Zelig Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Ekkelt dilemma. Men jeg er selvfølgelig enig med alle de andre i tråden her. Din svigerinnes oppførsel er ekstremt frekk! Jeg tror jeg hadde flyttet litt unna henne, hvis dette var min familie. ..men det er selvsagt en bedre løsning å ta det opp med henne en gang for alle.. 0 Siter
Gjest x utlåner Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Tenkte på det med avdrag, men vi har heller ikke sååå god råd, iallefall ikke etter dette bilkjøpet:-)....og hun skylder oss alt 20000.....og de tar det tid å få tilbake, for alle andre ting er mere viktig enn det lånet....:-( Synes du svarene du har fått til nu er riktige for deg? Den beste argmuntasjonen er forsikring og tap av bonus ved evt kræsj. Den skulle være dekkende for alle og en hver. Selvfølgelig er det ekkelt å si nei til slekta, selv er jeg heldig med en partner som er mye flinkere til å si nei til mine slektninger enn sine egne.. Nei, blir haikeren forbannet så ikke plag deg selv med det. Vær litt kompromissløs. 0 Siter
yellow Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Synes du svarene du har fått til nu er riktige for deg? Den beste argmuntasjonen er forsikring og tap av bonus ved evt kræsj. Den skulle være dekkende for alle og en hver. Selvfølgelig er det ekkelt å si nei til slekta, selv er jeg heldig med en partner som er mye flinkere til å si nei til mine slektninger enn sine egne.. Nei, blir haikeren forbannet så ikke plag deg selv med det. Vær litt kompromissløs. Svarene er jo riktige de.....hehe...ser jo det selv:-).. Problemet er at brorer hennes, dvs min samboer nå plutselig syns at hun må jo få låne den sånn noen ganger i uka da.... For å si det sånn.....jeg ANGRER max for at jeg sa ja til å kjøpe den bilen..Mye penger skal ut hver mnd...og jeg har mistet all lyst på den:-(....Gruer meg til å hente den på fredag:-( Jaja...kanskje flytte til andre siden av landet....*s* 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Svarene er jo riktige de.....hehe...ser jo det selv:-).. Problemet er at brorer hennes, dvs min samboer nå plutselig syns at hun må jo få låne den sånn noen ganger i uka da.... For å si det sånn.....jeg ANGRER max for at jeg sa ja til å kjøpe den bilen..Mye penger skal ut hver mnd...og jeg har mistet all lyst på den:-(....Gruer meg til å hente den på fredag:-( Jaja...kanskje flytte til andre siden av landet....*s* Spør samboeren din hvem som skal betale, om noe skjer når hun har bilen? Er det han? "....jeg ANGRER max for at jeg sa ja til å kjøpe den bilen..Mye penger skal ut hver mnd...og jeg har mistet all lyst på den:-(....Gruer meg til å hente den på fredag:-(" Fortell han dette, da vel? Og vis han svarene du har fått her, om han kommer med at du er urimelig. Går ut fra at de 20.000,- er penger dere ville brukt i fellesskap. Dere (du) har sponset søsteren hans nok som det er. Fiks det der med forsikringen, og foreslå at han kjører henne, om det er noe hun skal. Tenker han blir fort lei, hun der vet nok å spørre ofte nok ;-) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Jeg synes samboeren din er tafatt. Han burde kunne se galskapen og sette i til søstra si. Det skulle ikke vært ditt problem i det hele tatt. Du kan jo si til ham at den bilen ble så dyr at du gjerne deler den med andre, dersom de som vil dele den også deler på ALLE utgiftene til bilen også. 0 Siter
Gjest lys lilla Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Galskap å kjøpe så dyr bil. Galskap å låne den bort som en fast ordning. Har dere tenkt over hvor mye den bilen har tapt seg i verdi om bare ett år. Det er ikke sikkert dere har betalt så mye ned på bilen engang til da. Og nå skal dere attpåtil la mannens søsters barn få grise og søle og sparke i bilen. Ja, ja, noen har god råd. 0 Siter
yellow Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Galskap å kjøpe så dyr bil. Galskap å låne den bort som en fast ordning. Har dere tenkt over hvor mye den bilen har tapt seg i verdi om bare ett år. Det er ikke sikkert dere har betalt så mye ned på bilen engang til da. Og nå skal dere attpåtil la mannens søsters barn få grise og søle og sparke i bilen. Ja, ja, noen har god råd. Vi ville i utgangs punktet ha en sikkert...og fin bil....og ja, den ble noe dyrere enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt...Det er heller ikke en HELT ny bill..dvs..den er 2001 modell.... ...og er ikke fulle av penger, men valgte å prioritere på denne måten.... Og ja....jeg angrer på det nå..Er det opp til meg skal den ikke lånes bort...men det er det jo ikke...så får vell bare se hvor feiden ender henn.. 0 Siter
shandy Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Vi ville i utgangs punktet ha en sikkert...og fin bil....og ja, den ble noe dyrere enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt...Det er heller ikke en HELT ny bill..dvs..den er 2001 modell.... ...og er ikke fulle av penger, men valgte å prioritere på denne måten.... Og ja....jeg angrer på det nå..Er det opp til meg skal den ikke lånes bort...men det er det jo ikke...så får vell bare se hvor feiden ender henn.. Jeg syntes du har rett, og det er ditt/deres valg hva dere vil bruke pengene på. Det er jo leit at du skal grue deg til å hente den nye bilen. Vanligvis ville dette vært noe alle gledet seg stort til Yellow. La ikke din manns søster ødelegge dette, men prøv å få han til å forstå. Lykke til 0 Siter
shandy Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Galskap å kjøpe så dyr bil. Galskap å låne den bort som en fast ordning. Har dere tenkt over hvor mye den bilen har tapt seg i verdi om bare ett år. Det er ikke sikkert dere har betalt så mye ned på bilen engang til da. Og nå skal dere attpåtil la mannens søsters barn få grise og søle og sparke i bilen. Ja, ja, noen har god råd. Det er vel opp til enhver hva de velger å bruke sine penger på. 0 Siter
yellow Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Jeg syntes du har rett, og det er ditt/deres valg hva dere vil bruke pengene på. Det er jo leit at du skal grue deg til å hente den nye bilen. Vanligvis ville dette vært noe alle gledet seg stort til Yellow. La ikke din manns søster ødelegge dette, men prøv å få han til å forstå. Lykke til Takk:-) 0 Siter
Spenning Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Ikke lån bort, du kommer til å få trøbbel uansett. Slike folk gir seg ikke før de disponerer bilen fritt. Ta like godt oppgjøret med en gang... 0 Siter
musikeren Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Takk:-) Hyggelig å se nicket ditt igjen, da:-) Gratulerer med ny bil! Og jeg ville ikke lånt bort på den måten. 0 Siter
yellow Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Hyggelig å se nicket ditt igjen, da:-) Gratulerer med ny bil! Og jeg ville ikke lånt bort på den måten. Takk i ligemåde:-) ....og takk...*s* Vil ikke låne den bort jeg heller.....hvis det er opp til meg da..:-/ 0 Siter
Gjest ikke tale om! Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Spør samboeren din hvem som skal betale, om noe skjer når hun har bilen? Er det han? "....jeg ANGRER max for at jeg sa ja til å kjøpe den bilen..Mye penger skal ut hver mnd...og jeg har mistet all lyst på den:-(....Gruer meg til å hente den på fredag:-(" Fortell han dette, da vel? Og vis han svarene du har fått her, om han kommer med at du er urimelig. Går ut fra at de 20.000,- er penger dere ville brukt i fellesskap. Dere (du) har sponset søsteren hans nok som det er. Fiks det der med forsikringen, og foreslå at han kjører henne, om det er noe hun skal. Tenker han blir fort lei, hun der vet nok å spørre ofte nok ;-) Er ikke den bilen felleseie for deg og ham da? Er du ikke selv med på å betale bilen? Da har han ikke lov til å drive og låne den ut til andre uten ditt samtykke. Høres ut som du er nødt til å sette foten kraftig ned for din samboer også! Ja jeg vet det er ikke lett, men han er tydeligvis en som ikke skjønner hvor grensen bør gå når folk utnytter ham! 0 Siter
Gjest Ikke tale om! Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Er ikke den bilen felleseie for deg og ham da? Er du ikke selv med på å betale bilen? Da har han ikke lov til å drive og låne den ut til andre uten ditt samtykke. Høres ut som du er nødt til å sette foten kraftig ned for din samboer også! Ja jeg vet det er ikke lett, men han er tydeligvis en som ikke skjønner hvor grensen bør gå når folk utnytter ham! Forresten så kan du true med at hvis han låner bort bilen til søstra si, så vil du heller selge bilen igjen. Alternativt får dere føre halve lånte over fra deg til søstra hans, så kan hun og han eie bilen sammen, - men da må hun jo betale det selv selvsagt... 0 Siter
Gjest Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Nei, jeg synes ikke du er kjip. Jeg synes din svigerinne er frekk, som bare regner med å få låne en såppas dyr bil sånn helt uten videre. Jeg sliter med samme problem selv, en svoger som stadig vil låne vår bil. Og han skal ikke noe fornuftig en gang - bare råne! Nei, sier jeg. Da får han få seg sin egen bil. Jeg tror du kommer lengst med å bare si det som det er, det gjør jeg - så får de bare bli sure. Hilsen 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Du har skaffet deg et kjempeproblem. Jeg har slitt med det i åresvis. Du er ikke kjip. Bare si nei og bry deg ikke om at hun blir sur. 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 *ha ha* Låne VAFFELJERN!! Dummeste jeg har hørt! Jeg har hatt samme jern i over tyve år, og det virker fortsatt, så det er ikke akkurat dyre investeringen! Og så slitsomt å ikke kunne bare sette i gang med vaffelstekinga når man finner det for godt, men heller må planlegge dette slik at man får kjørt bortom og lånt av andre! UTROLIG! Og selvsagt enig med deg i at slik forventning om at man bare skal låne av andre hele tiden er en uting! Saken er at vi har alltid hatt to vaffeljern vi! Istedenfor et dobbeltjern. Så da lånte de det ene, og var ikke veldig nøye med å levere det tilbake. Så i praksis så hadde vi vel ett hver. hehe... Men det var i 'gamle dager', nå får de ikke lånt så mye som ei teskje av meg de folka der! Men andre låner jeg gjerne bort til. Så lenge det ikke blir en vane. 0 Siter
morsan Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Forresten så kan du true med at hvis han låner bort bilen til søstra si, så vil du heller selge bilen igjen. Alternativt får dere føre halve lånte over fra deg til søstra hans, så kan hun og han eie bilen sammen, - men da må hun jo betale det selv selvsagt... Glitrende forslag! Sameie mellom bror og søster! *knegg* 0 Siter
Gjest nogå Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Skjønner deg godt jeg! Låning er ok sålenge det er gjensidig. Vi har også folk i familien som baserer seg på å låne alt av oss andre. Ski og vannski, hjelmer, soveposer, luftmadrasser, telt, bil, båt, hytte, hageutstyr, vaffeljern, sykkel, you name it! VELDIG irriterende. Vi andre skal liksom betale for tinga vi da, mens de bare skal komme til oss og låne! Nei takk! Det er jeg lei, så jeg har sagt at de kan få leie det. Eller så kan vi kjøpe annenhver gang slik at vi kan bytte på å låne. hehe... DA ble det slutt på låninga gitt! Vi har valgt å kjøpe ting selv for å ha lett tilgang til det når vi trenger det. Klart en kan tjene på å slippe å kjøpe og bare fly rundt til andre og låne de gangene en trenger. Men slik snylter er ikke jeg! Heldigvis. Som sagt, da må det være gjensidig. At en låner annenhver gang. Har lånt ut baby klær til mange, og ikke fått disse tilbake. Etter en stund ser jeg en av lånetakerene m babyen og sier at wow sånne tøffe klær hadde babyen min oxo i fjor, men at jeg ikke hadde funnet disse til søstra mi som skulle nedkomme snart. Vedkommede ble ille berørt og leverte klærne tilbake. Jeg har ikke lånt ut klær til flere, og hater å låne noe til meg selv. Vet jo at det er vanskelig å være fattig, selv om begrepet misbrukes mye. Mange som mener at de er fattige, har utstyr som folk med høye inntekter ikke eier i det hele tatt.. Da begynner man å lure på om prioriteringene er riktige og at begrepet fattig misbrukes! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.