Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det begynte for sirka 3 månder siden,med magesmerter nede i magen og press på blæra slik at jeg måtte tisse. når jeg først gikk en gang på do så kunne det gå 2min så måtte jeg på do igjen,men klarte jeg holde meg lenge kunne det gå over.har ikke press på blæra nå fortiden.det blei tatt både blodprøver og urin prøver,men til ingen nytte.Så fikk jeg ny innkalling både til koloskopi av tarm og ultralyd av galle ,nyrer .og alt var bra. jeg går fortsatt med magesmerter,og det er verst om morgenen og når jeg arbeider så går det bedre utover dagen.smertene er hardest på høyre side av magen på ett punkt og noen dager kan jeg gå med verk under ribb beine på høyre side og det kjennes ut som sting. håper dere kan være til hjelp .jeg har tiligere hatt mage sår for ca 7 år siden.jeg er 27 år å veier bare 55 kg ,har gått ned ca4 kg.jeg har vært ca59 kg i 10.og år og har ett tungt fysisk arbeid så jeg håper på å snart bli bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155012-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du bør utredes videre. Kanskje dreier det seg ikke om organene i magen; men ville kanskje vurdert å ta et CT eller MR-bilde som kan vise de organene som ligger slik til at en vanlig ultralyd ikke kan se dem. Smerten kan også skrive seg fra organer ovenfor mellomgulvet; f.eks magesekk/spiserør. Selve musklene i mellomgulvet, eller skader i brystkassen kan også være årsak. Prøv å finn ut om ulike stillinger eller bevegelser av kroppen påvirker smerten. Sykdom i bukspyttkjertel bedres f.eks ofte av fremoverbøyning. Smerter i mellomgulv/lunger blir værre ved pusting. Brystkasse-plager er ofte værst ved vridninger eller bråe bevegelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155012-magesmerter/#findComment-995559
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...