Lillemus Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Finner jeg de islandske tegnene på tastaturet via en eller annen alt-kommando eller må jeg bytte tegnsett? 0 Siter
Gjest prøv dette da Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 alt + ha numlocken på (ved tallene til høyre på tastaturet) og tast tallene der til høyre. Tror den d'en du nok trenger er der.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 alt + ha numlocken på (ved tallene til høyre på tastaturet) og tast tallene der til høyre. Tror den d'en du nok trenger er der.. Har du de tallene jeg skal taste også kanskje? Husker ikke engang hva det systemet heter jeg selv om jeg brukte det en del før i verden. 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. august 2004 Forfatter Skrevet 12. august 2004 alt + ha numlocken på (ved tallene til høyre på tastaturet) og tast tallene der til høyre. Tror den d'en du nok trenger er der.. Fant dem etter litt leting! Kærar Þakkir til þið. (eller noe sånt...) 0 Siter
Line Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Har du de tallene jeg skal taste også kanskje? Husker ikke engang hva det systemet heter jeg selv om jeg brukte det en del før i verden. Aschii-tegn, eller noe i den duren? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. august 2004 Forfatter Skrevet 13. august 2004 Hvilke tall var det? 208 = ð 209 = Ð 231 = þ 232 = Þ De to nederste skal være liten og stor variant av den bokstaven, nå husker jeg ikke hva den heter, men guiden vår kalte den for "en gravid I"! ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. august 2004 Forfatter Skrevet 13. august 2004 Aschii-tegn, eller noe i den duren? Det var det ja! Takk og takk! 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. august 2004 Forfatter Skrevet 13. august 2004 Skal du skrive: "jeg elsker deg?" *Hehe* Nei, så fjortis er jeg da ikke! Og jeg elsker ham vel ikke, er bare opp over ørene betatt og forelsket. ) Jeg har ikke greid å finne ut hvordan jeg skriver "Gratulerer med dagen", de har jo vanvittig med bøyninger og greier, men jeg har god tid til det da. ) 0 Siter
Gjest har fri i dag Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 208 = ð 209 = Ð 231 = þ 232 = Þ De to nederste skal være liten og stor variant av den bokstaven, nå husker jeg ikke hva den heter, men guiden vår kalte den for "en gravid I"! ) Skal du reise til Island? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. august 2004 Forfatter Skrevet 13. august 2004 Skal du reise til Island? Nei, jeg var der for 3 uker siden og falt pladask for landet! ) Og for en islending, men det er en annen sak... ;o) Synes språket er så flott, men det ser ut til å være ganske vanskelig. Dessverre har jeg ikke funnet noe kurs jeg kan melde meg på, skulle gjerne kunnet litt mer om språket. 0 Siter
Gjest har fri i dag Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Nei, jeg var der for 3 uker siden og falt pladask for landet! ) Og for en islending, men det er en annen sak... ;o) Synes språket er så flott, men det ser ut til å være ganske vanskelig. Dessverre har jeg ikke funnet noe kurs jeg kan melde meg på, skulle gjerne kunnet litt mer om språket. Kjenner noen på Island, og vil gjerne reise dit en gang! Bare du kommer inn i språket tror jeg ikke det er SÅ vanskelig. Bor han du er forelsket i der borte? Det finnes nok kurs; venninnen min (fra Island) fikk undervisning i islandsk da vi gikk på barneskolen, så undersøk.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. august 2004 Forfatter Skrevet 13. august 2004 Kjenner noen på Island, og vil gjerne reise dit en gang! Bare du kommer inn i språket tror jeg ikke det er SÅ vanskelig. Bor han du er forelsket i der borte? Det finnes nok kurs; venninnen min (fra Island) fikk undervisning i islandsk da vi gikk på barneskolen, så undersøk.. Åjada... Gift og full pakke. ( Men det nytter det ikke å si til hjertet mitt for tiden! ) Har sjekket med Folkeuniversitetet og de har bare de populære språkene som tysk, engelsk, fransk, spansk o.l. NKI har ikke språk, naturlig nok ettersom de har bare brevkurs. ) Hva annet fins da? I Trondheim. 0 Siter
angelica2 Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 *Hehe* Nei, så fjortis er jeg da ikke! Og jeg elsker ham vel ikke, er bare opp over ørene betatt og forelsket. ) Jeg har ikke greid å finne ut hvordan jeg skriver "Gratulerer med dagen", de har jo vanvittig med bøyninger og greier, men jeg har god tid til det da. ) Hei Lillemus, Her har du "Gratulerer med dagen" på islandsk: Til hamingju med afmælid... 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. august 2004 Forfatter Skrevet 13. august 2004 Hei Lillemus, Her har du "Gratulerer med dagen" på islandsk: Til hamingju med afmælid... Det skal vel være með ikke med? ) Tuuusen takk! Da er det bare å smøre seg med tålmodighet i et halvt års tid før man kan briljere med sine kunnskaper... 0 Siter
Gjest har fri i dag Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Åjada... Gift og full pakke. ( Men det nytter det ikke å si til hjertet mitt for tiden! ) Har sjekket med Folkeuniversitetet og de har bare de populære språkene som tysk, engelsk, fransk, spansk o.l. NKI har ikke språk, naturlig nok ettersom de har bare brevkurs. ) Hva annet fins da? I Trondheim. Prøv mindre utdanningssteder, for det må da bo noen islandske i Trondhjem som får undervisning? Undersøk litt mer. Det kan jo være noen gir privatundervisning. 0 Siter
angelica2 Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Det skal vel være með ikke med? ) Tuuusen takk! Da er det bare å smøre seg med tålmodighet i et halvt års tid før man kan briljere med sine kunnskaper... stemmer det med d'en - fant bare ikke på tastaturet i farta... Hva må å sende meldingen i dag (gitt at han er venstre hendt ) hihi... :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 13. august 2004 Skrevet 13. august 2004 Hvor mye islandsk kan du? Hvis du ikke kan så mye enda, så kan du plukke opp litt her (både tekst og lyd, så du kan øve på uttalen): http://www.travlang.com/languages/cgi-bin/langchoice.cgi?page=main&lang1=norwegian&lang2=icelandic Mer her: http://www.sprakrad.no/peikarar.htm og her: http://www.google.com/search?q=Learning+Icelandic&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8 Og hvis han vil lære seg litt norsk? http://www.sofn.com/norwegianculture/languagelessons/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.