Gå til innhold

Er du stemor/far hvis en er samboer?

Anbefalte innlegg

Gjest stipendsøker
Skrevet

Hei!

Skal søke stipend fra lånekassen. Prøvde meg å regne ut på støttekakulatoren hva jeg kunne få.

Det var en rubrikk som ville vite foreldrenes inntekt. Under spørsmålstegnet sto det : før opp foreldrenes/steforeldre sin inntekt.

Min mor har en samboer som ikke er min far.

Spørsmål : er samboeren til min mor da min stefar ?

Bare lurer om det kan ha innvirkning på hva jeg vil få i stipend.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enn de som har to foreldre og to steforeldre? Ikke rart det er vanskelig å få behovsprøvd stipend!

Det blir bare regnet ut fra inntekten til den av foreldrene du bor sammen med eller bodde sist sammen med, de regner altså ikke ut fra to foreldre + to steforeldre.

Uansett - har man to foreldre (som bor sammen) eller en forelder + steforelder hvor begge har jobb, får man oftest ikke stipend.

Skrevet

Jeg ville ført opp det som lønner seg for så å gjordt meg stokk dum om noen spurte i ettertid. Begge deler kan forsvares.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...