Gå til innhold

trenger råd

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nå nei
Skrevet

Får og gjøre en lang historie kort..vi er en vennegjeng på fire. En av jentene er sammens med en gutt som vi vet er gaske voldelig.Hver gang de er på byen blir det alltid bråk og de rett og slett slåss.Men det er kun krangel når folk er tilstede,mens det går rimelig hardt for seg hjemme.Hun og han er godt voksne,så dette er ikke snakk om noe fjortiss-tull.Poenget er at de har to barn sammen og vi er veldig bekymret.Ingen vet om de holder på sånn i nærvær av de stakkars barna.(under skolealder) Vi har sagt det til henne at dette er noe hun må ordne opp i og vi tar avstand fra mannen til han virkelig skjerper seg.Men hun er fortsatt like forelsket og glemmer alt som har skjedd som hun sier.En av vennene truer henne og ringe barnevernet hvis hun flytter sammens med han igjen.hun bor nå på krisesenter etter en meget alvorlig hendelse etter helgen med brukkene ribbein osv.Alle vennene har frosset henne ut pga hun ikke gir slipp på han,men dette synes jeg er veldig feil.Må nesten si jeg syns synd på henne på en måte og på en annen måte helt blåst pga barna.Vil så gjerne hjelpe henne,men jeg vet ikke hvordan eller med hva? Er dette noe jeg skal la vær og blande meg opp i ? Vet også at barnevernet er innblandet for en anonym oppringing.Er dette vår såkaldte felles venninde er det vel ganske skuffendes at hun ikke gikk direkte til henne først og sa i fra. Noen synspunkter og råd? Jeg føler jeg trenger noen utenifra som ikke er innblandet. Dette ble masse rot og surr,men veldig godt og få luftet litt.

-lagt inn på foreldre og småbarn også

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan bry seg veldig om mennesker som "velger" å oppføre seg som tilsynelatende idioter. Det eneste man skal gjøre er å si fra at "døren står alltid åpen hos oss" om det skulle være noe. Om du er bekymret for barna så skal du kontakte barnevernet - du er ikke "slem" mot din venninne for det, -hun trenger - som alle skjønner - et "spark bak" til å komme seg ut av dette, og det gjør hun ikke om alt blir ved det vanlige. Hun trenger at myndighetene kommer inn i bildet og stiller noen få krav til henne som mor, kansje det vil vekke henne opp.

Hun er inne i noe vondt - men for henne "trygt likevel" - forstå det den som kan. Men ungene hennes skal og må ikke ha dette som en del av deres barndom.

Jeg syns du skal si til henne at du bryr deg om henne, og du bryr deg også om ungene hennes - og derfor er bekymret for dem, at det ikke er normalt å elske en som mørbanker en - at om ikke HUN gjør noe med det, så må du kontakte barnevernet. Og så GJØR du det.

Gjest ikke nå nei
Skrevet

Må bare legge til at hun er en veldig omsorgsfull og snill mor.Hvis man ser bortfra det med mannen.Hun tar seg godt av barna og alle andre rundt seg.Så det er ei dame man kan treffe i butikken og tru hun har det perfekte samliv og to nydlige barn.Vet også hun har hatt barnevernet innblandet før pga et gammelt forhold med en lignendes mann.Men de skrev henne ut av systemet fordi de synes det gikk utrolig bra og at barna ikke var tilstede under krangling i helgene med mannens drikking og spetakkel.(fast ordning annen hver helg med barnepass av en slektning)Kan man virkelig leve som en kjernefamilie på hverdager og da barna er vekk i helger sloss som to dyr.Må også legge til at denne damen tar igjen hvis hun har mulighet.Ganske stor bamse som kan finne på og ta potteplanta og delje til hvis hun må.Nei,jeg vet rett og slett ikke hva som må inn i hodet der for at hun skal skjønne.Kan ikke gå så langt at hun mister barna sine for en dust.Så forelsket blir man aldri,men man lurer jo om det er noe der oppe i det hele tatt :(

Gjest psykologisk mønster
Skrevet

Må bare legge til at hun er en veldig omsorgsfull og snill mor.Hvis man ser bortfra det med mannen.Hun tar seg godt av barna og alle andre rundt seg.Så det er ei dame man kan treffe i butikken og tru hun har det perfekte samliv og to nydlige barn.Vet også hun har hatt barnevernet innblandet før pga et gammelt forhold med en lignendes mann.Men de skrev henne ut av systemet fordi de synes det gikk utrolig bra og at barna ikke var tilstede under krangling i helgene med mannens drikking og spetakkel.(fast ordning annen hver helg med barnepass av en slektning)Kan man virkelig leve som en kjernefamilie på hverdager og da barna er vekk i helger sloss som to dyr.Må også legge til at denne damen tar igjen hvis hun har mulighet.Ganske stor bamse som kan finne på og ta potteplanta og delje til hvis hun må.Nei,jeg vet rett og slett ikke hva som må inn i hodet der for at hun skal skjønne.Kan ikke gå så langt at hun mister barna sine for en dust.Så forelsket blir man aldri,men man lurer jo om det er noe der oppe i det hele tatt :(

Tydelig hun burde fått profesjonell hjelp. Typisk at du skriver hun har vært i et lignende forhold tidligere. Vet om ei som holdt ut med en voldelig mann i årevis. Da hun endelig klarte å komme seg ut av forholdet og med venners hjelp etablerte seg på ny med barna, så gikk det ikke lenge før hun var i et nytt forhold med en mann som viste seg å være like voldelig og ustabil som den første.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...