Gå til innhold

Hvorfor skjønner ingen at jeg trenger hjelp?!!


Gjest depimert og fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest depimert og fortvilet

Jeg vil så gjerne at noen skal skjønne at jeg sliter nå!

Jeg klarer ikke få meg selv til å søke hjelp hos fagpersoner, så jeg vil at noen skal se hva som skjer med meg!!!!! Jeg vil at de skal bry seg og hjelpe meg til å ta kontakt med noen som kan gi meg skikkelig hjelp.

Hvorfor skjønner ingen at jeg i 1 mnd ikke har spist mer enn hvetegrøt beregnet på 4 mnd gamle babyer for å døyve den verste sulten? Har jeg ikke tatt av meg nok, er jeg enda for tykk til å være syk? Jeg har nesten sagt det rett ut til samboeren min at jeg har insett at jeg har problemer med mat, men han skjønner det jo f... ikke!! Må jeg banke det inn i hodet på han? Han sier bare jeg er fin som jeg er.. han sier han skjønner ikke hvorfor jeg slanker meg. Hvorfor kan ikke verden våkne, for det har jeg! Jeg vil ha hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

steinansiktet

Hei

ser at det ikke er enkelt å være deg for tiden !

Ring til :

IKS ( interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser

22 42 22 22 (oslo)

eller

ABF (Anorexia /Bulimia foreningen) 55 32 62 60 E- post [email protected]

Der er det noen du kan snakke med som selv har erfaringer med sf ,

Det kan være godt å snakke med noen som har vært i den samme situasjonen som en selv.

De kan komme med råd å hjelpe deg videre i å klare å søke hjelp selv.

De som sitter der har taushetsplikt å du kan være anonym når du ringer.

kanskje det er verdt et forsøk ?

Håper du prøver å ta tak problemene å klarer søke hjelp

for disse !

Tenker på deg !

KLemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære deprimert og fortvilet! Du har allerede fått fornuftige råd og informasjon av stenansiktet. Mange har fått god hjelp og støtte når de har kontaktet selvhjelpsorganisasjonene. Det er viktig å huske at det for andre ikke er like lett "å lese dine tanker og følelser". Jeg får inntrykk av at du kanskje ikke klarer å fortelle din kjæreste om hvor ille du egentlig har det. For mange som sliter med SF er dette et kjent problem ; de føler seg ikke forstått av omverdenen, blir ikke sett. Jeg råder deg til å kontakte selvhjelpsorganisasjonene eller ta direkte kontakt med helsesenter, lege, helsesøster. Du innser selv at du trenger hjelp , det er flott så ikke vent på at andre skal "se det, lese dine tanker", men søk hjelp på egenhånd, nå, lykke til på veien videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...