Gjest emnh Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Spørsmål 1: Jeg leste innlegget om løgndetektor. Der svaret inneholdt at enkelte "lærer" seg å lure løgndetektoren. Jeg har lært at man kan se om folk lyver ved å se f.eks på øyner, kroppsbevegelser, om man svetter etc. Hvordan kan man lære både å se om folk snakker sant eller ikke, også hvordan man kan lære seg å lyve? Noen bøker om dette emnet hadde hjulpet! Og hva heter denne typen psykologi. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Å hvorfor skal du vite det da? Fordi du skal lure noen? Glem det. Hvis du ikke er psykopat eller lignende, så greier du ikke å komme deg unna denne knipa hvis det skal løgndetektortest inn i bildet. Hva er så ille med å ta støyten for det man har gjort? 0 Siter
Gjest emnh Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Å hvorfor skal du vite det da? Fordi du skal lure noen? Glem det. Hvis du ikke er psykopat eller lignende, så greier du ikke å komme deg unna denne knipa hvis det skal løgndetektortest inn i bildet. Hva er så ille med å ta støyten for det man har gjort? Hva med å kanskje være interissert? Folk er interissert i atomfysikk og, men det betyr ikke at de skal lage bomber. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Hva med å kanskje være interissert? Folk er interissert i atomfysikk og, men det betyr ikke at de skal lage bomber. Men hadde jeg ikke rett? 0 Siter
Gjest emnh Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Men hadde jeg ikke rett? Jeg vil lære meg å se om folk lyver, selv de som er flinke til det. Å som en vis mann sa, "For å kunne den lyse siden, må du kjenne den mørke." Så, nei, jeg har ikke tenkt å bli en galning. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Jeg vil lære meg å se om folk lyver, selv de som er flinke til det. Å som en vis mann sa, "For å kunne den lyse siden, må du kjenne den mørke." Så, nei, jeg har ikke tenkt å bli en galning. Folk som klarer å "se" at noen lyver, har antagelig lært seg å se etter bittesmå og ufrivillige (og nesten helt usynlige) bevegelser i ansiktsmuskulaturen, spesielt mellom øyebrynene. Det er ikke mange som kan dette, og det virker vanskelig å lære seg det. Det med at personer som lyver svetter, vrir seg i stolen, tvinner tomler etc..er ikke til å stole på. Folk som forteller sannheten kan også gjøre det. Lure løgndetektor gjøres ved å etterlikne fysiologiske utslag, feks ved å stramme analåpningen (...) 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Jeg vil lære meg å se om folk lyver, selv de som er flinke til det. Å som en vis mann sa, "For å kunne den lyse siden, må du kjenne den mørke." Så, nei, jeg har ikke tenkt å bli en galning. tviler egentlig på om de som lyger så de tror det selv egentlig går an å se det på. 0 Siter
Gjest emnh Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Takk! Men hovedspørsmålet var vel hva slik psykiatri kalles.. Tror det har et bestemt navn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.