Gå til innhold

det har skjedd noe rart på min sønn på 6 år...


Gjest Bonniies

Anbefalte innlegg

Gjest Bonniies

Hei!!

Min sønn på 6 år har plutselig fått et mellomrom mellom venstre fortann og venstre hjørnetann. Han har ikke mistet noen tann der, han har fortsatt 5 tenner på hver side oppe og nede. (regnet fra midten.)

Jeg lurer på hvordan dette mellomrommet plutselig kan ha oppstått? Det ser ut som om det er en tann som er vekk, men det er det altså ikke.

kan han ha blitt sånn etter et slag han fikk mot ansiktet/ nesen i forrige uke??

Han fikk et kraftig spark av en stor gutt i 5. klasse, og er selv en liten gutt på seks i 1. klasse....

Hvordan kan dette henge sammen?!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Bonniies.

Jeg er helt enig i at dette virker merkelig. Det er jo naturlig å se dette i sammenheng med skaden barnet fikk og dette bør undersøkes av skoletannlegen omgående.

Jeg vil få understreke hvor viktig det er at dette både undersøkes med tanke på en eventuell skade og at dette registreres som yrkeskade. Når barn skader seg i skoletiden, og dette gjelder også tannskader, så vil all behandling som kan relateres til skaden betales av folketrygden,både nå og senere i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...