Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ble i mai syk. Først diare, så spysyke, så diare igjen. Dagen etter diareen var bra ble jeg dårlig i halsen. Fikk da beskjed om at jeg hadde kikkhoste. Etter en sterk pencillinkur ble jeg etter 10 dager kvitt hosten.Problemet er at jeg fortsatt føler meg slapp, svimmel og trøtt. Føler ubehag i hele kroppen. Akkurat som kroppen ikke vil avlyde hodet. Hadde også en sykdomsperiode for ca 6 år siden. Den startet med cytamegalovirus, prøvene ble etterhvert bra, men jeg var dårlig i ett halvt år etterpå. Jeg startet da på en candida kur og ble gradvis bedre. Har også prøvd dette nå, men syntes det er slitsomt da jeg ikke veit at det er det som "feiler" meg.

Det jeg lurer på er om en homeopat kan hjelpe? Det virker slik at hver gang jeg blir syk så varer det i ett halvt år av gangen. Tar daglige tilskudd med omega 3, synergy, jerntbl og Biodofillus(sikkert feil skrevet) Kan det være mulig at jeg reagerer på kosttilskuddet??

Dette ble rotete , men håper noen har noen gode tips eller forslag og komme med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156114-langvarig-syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg hadde vurdert å kjøpe en boks med askorbinsyre på apoteket! Start med 5 gram (1 ts måleskje) rørt godt ut i ca 2-3 dl vann. Følg ellers den såkalte magetoleransen ved inntak. Den dosen du kan ta før du får løs mage. Etter det du har gått/går i gjennom er dette noe kroppen din så godt som garantert har stor mangel på. Virus, sykdom, stress etc tapper kroppen drastisk for askorbinsyre. Det er viktig å drikke mye vann etterpå og ellers for å skylle ut diverse avfallsstoffer.

Jeg ville også vært oppmerksom på at matintoleranse kan føre til ekstrem tretthet, nedsatt immunforsvar, diare etc. Mange lever med dette uten å være klar over det. Ofte er det slik at man føler en slags avhengighet overfor den eller de matvarene man ikke tåler. De mest vanlige er melk, sukker og brød, men også ulike frukter og grønnsaker. En IgG test kan muligens avsløre matintoleranse.

Ved matintoleranse er det også mulig å reagere ganske kraftig på diverse tilskudd, eller tilsetningsstoffene. Jeg hadde spesielt holdt meg unna alt som har med gjær å gjøre (ølgjær etc.), og ulike sukkertyper. Alle produktene burde inneholde så lite tilsetningsstoffer som mulig. Når det gjelder tilskudd av Omega-3, så hadde jeg i første omgang holdt meg til Eskimo-3 som er et av de reneste og mest stabile produktet på markedet. Et av de beste tilskuddene av probiotiske bakterier skal være et produkt som heter Primal Defence. Det fås kjøpt hos BIO KONSUM AS, Torgier Fossum, tlf 22 44 34 57 for kr. 450,-.

Tilskudd av jern hjelper dårlig hvis du har for lite kobber. Siden inntak av kobber også er viktig ved inntak av askorbinsyre hadde jeg sørget for å få i meg ca 1-3 mg per dag (såfremt det ikke er påvist i blodprøver at du har for mye selvsagt). Det finnes de som ikke har blitt friske før de har fått gjenopprettet kobberverdiene igjen. Lave verdier gjør at kroppen ikke klarer å nyttiggjøre seg av jern.

Med vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156114-langvarig-syk/#findComment-1008808
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...