Gå til innhold

Noen praktiske sp.m


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg vet jeg burde oppsøkt hjelp for mine psykiske problemer, men ventetiden til det off. er lang her i Oslo. Jeg vurderer derfor å oppsøke en privat psykiater, men siden det er mye dyrere håper jeg jo også at jeg kan få flere fordeler.

Jeg lurer derfor på følgene:

Noen som vet om det går ann å få timer på kveldstid?

Kan jeg bestille time direkte til psykiater uten henvisning fra lege? (Jeg vil ikke at andre skal finne ut hvem jeg skal snakke med).

Får en ingen off. støtte i det private uansett hvor lenge jeg holder på?

Kan jeg bestille litt betingelser, at han skal ha en del erfaring og at han må forstå min vanskelige dialekt. Dvs, utlendinger forstår ofte dårlig hva jeg sier og det vil derfor gjøre meg mere usikker. Jeg vil være veldig takknemlig for svar, da jeg i dag føler jeg nesten kunne vågd å ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg lurer derfor på følgene: Noen som vet om det går ann å få timer på kveldstid?

De fleste har også kveldstimer. Mange har offentlig jobb på dagtid og arbeider privat om kvelden.

Kan jeg bestille time direkte til psykiater uten henvisning fra lege? (Jeg vil ikke at andre skal finne ut hvem jeg skal snakke med).

Ja, du skal ha henvisning, men denne er ikke spesifisert til å gjelde en bestemt behandler. Du velger selv hvem du vil gå til.

Du kan godt undersøke om mulig plass før du skaffer deg henvisningen.

Får en ingen off. støtte i det private uansett hvor lenge jeg holder på?

Det avhenger av om psykiateren har avtale med kommunen/fylket eller ikke. Se tidl. svar på dette fra noen timer tilbake.

Kan jeg bestille litt betingelser, at han skal ha en del erfaring og at han må forstå min vanskelige dialekt.

Alle psykiatere har erfaring i det det kreves minst 5 års psykiatrisk arbeid for å bli psykiater. Anderledes er det med psykolger som kan kommer ferske direkte fra skolebenken.

Siden du velger behandler selv, kan du selvsagt velge en nordisk eller norsk psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...