Gjest (Anonymous) Skrevet 16. januar 2001 Del Skrevet 16. januar 2001 akteriell vaginose Hei Jeg har vært plaget av bakteriell vaginose og sårhet i skjeden i 2-3 år nå. Siden mitt første samleie har jeg hatt en del urinveisinfeksjoner, sopp og bakterielle infeksjoner. Jeg kjenner med andre ord godt til pevaryl, canesten, diflucan, flagyl,dalacin.... I det siste har symptomene på bakteriell vaginose kommet tilbake etter kun en uke eller to etter behandling med dalacin, som jeg tidligere følte hjalp. Det ser dessverre ut som jeg er svært mottagelig for sopp og infeksjoner. Jeg går til en fast gynokolog minst 7 ganger om året pga dette og har stadigvekk tatt prøver for kjønnssykdommer. Han har aldri funnet noe. Kjønnsvorter kan gi den sårhetsfølelsen jeg alltid føler, men testene er alltid negative.Det er ikke tilfelle at jeg og kjæresten min smitter hverandre. Senest for 3 uker siden tok jeg flagyl og jeg har fortsatt bakteriene. Vi hadde ikke sex i mellomtiden. Gynokologen rådet meg til å ta jordolje i skjeden for å få tilbake den naturlige balansen. Han håper bakteriene så vil forsvinne av seg selv. Jeg tviler. Det er svært irritert i skjeden nå så jeg må nok snart ty til dalacin igjen som så mange ganger før. Vi har ikke noe særlig sexliv lenger. Det sliter. Blir også svært stresset av disse plagene. Tenker på om jeg må leve slik resten av livet. . Vær så snill å hjelpe meg!!!! Dette er uutholdelig! Jordmoeren på doktor online rådet meg til å kontakte dette forumet. Jeg ønsker alternativ behandling, ikke råd om å bruke dalacin. På forhånd takk. - slitenoglei 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15653-bakteriell-vaginose-irritert-livmorhals/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 16. januar 2001 Del Skrevet 16. januar 2001 Kjære anonymus. Du har kommet inn i et klassisk ufør der krig mot mikrobene kun har kortvarig effekt. Neste strategi bør derfor være å bygge opp motstandskraften i skjeden. Dette skjer best ved å tilføre melkesyrebakterier gjennom produkter som Lactal eller Vivag som kjøpes uten resept på apoteket. Disse må brukes over lang tid og de "gode" bakteriene vil etterhvert gjøre at de "dårlige" bakteriene får dårlige vekstvillkår. Anbefaler dessuten ekstra inntak av naturlige antioksydanter (frukt og grønt) samt tilskudd av solhatt (30 dråper eller 1 kpsl x2) for å bygge opp immunsystemet. Hele kuren tar nok 6 uker før du kan si sikkert om det virker eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15653-bakteriell-vaginose-irritert-livmorhals/#findComment-73686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.