Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har erfart at angst kan ha/har en sammenheng med matallergi og intoleranse. En IgG test kan påvise intoleranse.

Uansett hadde jeg prøvd følgende i forbindelse med måltider: 2x2 stk Solaray Cal:Mag 1:1 (kalsium og magnesium sitrat), 1-2 stk Solaray Spektro multivitamin/mineral og ekstra tilskudd av pyridoksin (vitamin B6). I tillegg hadde jeg prøvd 5 gram (1 ts måleskje) askorbinsyre fra apotek. Tar du ikke fiskeolje eller spiser mye fet fisk, så hadde jeg kjøpt Eskimo-3 og tatt 1 sp av denne.

Jeg hadde også begynt å være spesielt oppmerksom på hva jeg spiser og se om reaksjonene kan relateres til inntak av enkelte matvarer.

Med vennlig hilsen,

Hei,

Jeg har erfart at angst kan ha/har en sammenheng med matallergi og intoleranse. En IgG test kan påvise intoleranse.

Uansett hadde jeg prøvd følgende i forbindelse med måltider: 2x2 stk Solaray Cal:Mag 1:1 (kalsium og magnesium sitrat), 1-2 stk Solaray Spektro multivitamin/mineral og ekstra tilskudd av pyridoksin (vitamin B6). I tillegg hadde jeg prøvd 5 gram (1 ts måleskje) askorbinsyre fra apotek. Tar du ikke fiskeolje eller spiser mye fet fisk, så hadde jeg kjøpt Eskimo-3 og tatt 1 sp av denne.

Jeg hadde også begynt å være spesielt oppmerksom på hva jeg spiser og se om reaksjonene kan relateres til inntak av enkelte matvarer.

Med vennlig hilsen,

Takker for tips molekylær og på god vei.... Meget interresant var det du skrev om molekylær, for selv har jeg vært inne på samme tanke der.. Noe å tenke på, absolutt.. Jeg spiser mye fisk, så der får jeg de tilskudd jeg trenger, men likevel tar jeg i vinterhalvåret tran eller omega-3.. Har også startet med inntak av C-vitaminer, men har jo hørt at B-vitaminer skal være så bra for så mangt, så det kommer jeg nok også til å prøve meg på, så får jeg ta resten etterhvert.. "på god vei" nevner endel ting som jeg har prøvd, men som sagt i innlegget mitt så har jeg nok hatt for liten tolmodighet, så jeg får vel starte på nytt, og vente på eventuelle resultat.. Prøve en måneds tid i allefall før jeg slutter igjen :)

Klem til dere begge...

Gjest hva er det?

Hei,

Med vennlig hilsen,

Hva er 'IgG' for noe?

Gjest erfart selv

Hei,

Med vennlig hilsen,

Jeg blir nokså deppa av melk

Annonse

Hva er 'IgG' for noe?

IgG

De mest vanligste testene å ta i Norge er allergitestene IgA og IgE, men ingen av disse viser om du har matintoleranse! Da må man ta en IgG test (blodprøve) som kan vise om blodserum reagerer på enkelte matvarers antigen [antigen, substanser som fremkaller produksjon av antistoffer i kroppen, og som kan reagere spesifikt med disse]. Testen viser ved positive utslag en økning av antistoffer.

[Antistoffene tilhører en egen gruppe proteiner i blod og vevsvæske. De kalles immunglobuliner (forkortes til Ig). Det er flere familier av dem. Mest kjent er familien IgG som mange har hørt om under navnet gammaglobulin, og som brukes mye for å beskytte mot smitte. IgG har sin viktigste arbeidsplass inne i kroppen og er det immunglobulinet som finnes i høyest konsentrasjon i blodet (i serum). Andre familier er IgA, IgD, IgM - og IgE.] - Allergiviten

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...