Gjest jente_16 Skrevet 16. januar 2001 Del Skrevet 16. januar 2001 Hei! Jeg har skrevet inn tidligere om at jeg prøver å legge på meg igjen siden jeg ble veldig tynn da jeg hadde litt problemer med maten i en 2 mnd. periode. Jeg har øket matinntaket mitt siden det, og begynner å legge på meg litt, kjenner at jeg blir litt rundere rundt hoftene og slikt. Men synes ikke jeg spiser mye. Jeg spiser ofte, gjerne annen hver time (brød, frukt), men spiser veldig sunt, ikke noe godteri/brus e.l. Det jeg lurer på er - siden vekten går opp allerede nå som jeg spiser ikke sånn knallmye og sunt, vil vekten kun fortsette å gå oppover og oppover, eller vil den stabilisere seg på den gamle matchvekten min? Vil forbrenningen min øke etter hvert igjen, eller må jeg nå nøye meg med et lavere energiinntak en det jeg hadde før mine to "problematiske" matmåneder? Vil jeg nå kun legge på meg fett? Jeg trener minimum et par ganger i uken. (Fotball/jogging). Vil jeg legge på meg noe muskler? Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15765-til-ern%C3%A6ringsfysiologlege-og-andre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 17. januar 2001 Del Skrevet 17. januar 2001 Kjære jente_16! Etter en lang fasteperiode/lavt næringsinntak vil de fleste oppleve å ha redusert forbrenning. Det er vanlig at en går mer opp i vekt i begynnelsen etter f.eks en periode med underernæring, ofte er noe av dette væske.Det er likevel svært viktig slik du gjør å fortsette med faste, regelmessige inntak av næring/energi. Dersom du gjør dette vil forbrenningen øke og derav også behovet for energi og vekten din vil etterhvert stabiliseres. Dersom du trener vil du kunne øke muskelmassen, men dette er selvsagt avhengig av hvordan kosten din er sammensatt. Kanskje du kan få videre hjelp ved å gå inn på forum om ernæring på DOL, lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15765-til-ern%C3%A6ringsfysiologlege-og-andre/#findComment-73846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.