Gjest sadas Skrevet 17. januar 2001 Del Skrevet 17. januar 2001 Hei. Jeg hadde bulimi i et par år, men så gikk det over. Men det hender jo ofte at jeg spiser ALTFOR mye, sinnsykt mye, mer enn ALLE andre mennesker til sammen i hele verden!!! Så det hender jeg kaster opp, men jeg har ikke bulimi lenger, for det skjer som regel ikke hektisk osv. Nå får jeg bestandig store magesmerter etter å ha inntatt mat, er det fordi jeg spiser for mye, eller er det fordi jeg ikke kaster opp med en gang? Er fordøyelsen min ødelagt? Det gjør virkelig vondt!!! Ikke si at jeg skal oppsøke lege eller hjelp eller noe sånt, siden jeg ikke lider av spiseforstyrrelser, det blir bare for dumt! Burde jeg begynne med avføringspiller??? Jeg vil selvsagt IKKE ta dem fordi jeg tror man blir tynn av det, men fordi jeg har vondt! Håper noen kan hjelpe!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15777-magesmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 17. januar 2001 Del Skrevet 17. januar 2001 Kjære sadas! Det er vanskelig å si med sikkerhet om du har tatt noe skade av din tidligere bulimi. Det er kjent at mange som sliter med SF og også i lang tid etter kan være plaget av luftsmerter, men også knipsmerter, forstoppelse, kvalme, kolikkplager osv. Dette kan skyldes slappe og utvidete tarmer som fører til forstoppelse. Mange prøver derfor avføringsmidler, men det blir lett en ond sirkel med misbruk av avføringsmidler og dertil mer svekkete tarmfunksjoner. Jeg vil ikke råde deg til å ta avføringspreparater, men heller prøve å begrense overspisingen, prøve så godt du kan med normal, variert kost og regelmessige, ikke altfor kraftige, store måltider. Håper smertene gir seg , lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15777-magesmerter/#findComment-73841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.