Gå til innhold

Dyr er LIKE mye verd som mennesker! Uansett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mennesker = dyr. De som påstår noe annet er helt på jordet, og ignorerer all vitenskap og logikk. Hunder et et dyr av arten pattedyr. Mennesker er et annet dyr av arten pattedyr, men en annen famile.

"............................"

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Moraki

14

• Lillemus

8

• serendipity

6

• Atene

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har jeg et problem med mennesker fordi jeg synes dyr og mennesker er like mye verd? Latterlig! Da synes jeg det er du som har problemet, uten at det spiller noen som helst rolle for meg.

Keep telling yourself that.

Skrevet

Dyr dreper dyr. Sånn skal det være. Det må de gjøre for å overleve, det er også nødvendig for økosystemet. Men jeg er ikke enig i at det er verre enn måten mennesker gjør det på. Et liv i fangenskap. Kyr f.eks. lever i båsen sin 9-10 mnd'er i året. Får bare gå ute på sommeren. Griser... de som døgnet rundt har rødt lys på i bingen. Hvorfor? Jo for at de ikke skal få sove, og ikke ha annet å gjøre på enn å spise seg fet.

Det er usmakelig.

Rovdyrs bytter har levd i det fri. De gjør det på den naturlige måten.

Mennesker klarer seg fint uten kjøtt.

Hvis du ikke spiser animalske matvarer overhode får du ikke i deg vitamin B12.

Skrevet

Som en annen nevnte her: Her vil det komme mange unødvendige sammenligninger og eksempler. Nesten ikke vits å lese dem engang. Ville bare få frem poenget mitt, som var at dyr og mennesker har samme verdi.

Eksempler er ikke unødvendige, de situerer og konkretiserer hva man snakker om.

Når du så avviser alle eksempler i denne tråden og istedet klamrer deg til et prinsipp ingen skjønner noe av, forblir synet ditt ikke annet enn tomt.

Skrevet

Det er helt sant. Og tomme eksempler spiller ingen rolle, jeg mener det jeg mener.

Eksempler er ikke tomme. Tvert om, de fyller ut og konkretiserer tomme ideer.

Skrevet

Den største forskjellen på dyr og mennesker er at mennesker er i kontinuerlig utvikling og det er ikke dyr. Katter fanger mus på samme måten som for tusen år siden mens vi sitter her med PC.

Skrevet

Den største forskjellen på dyr og mennesker er at mennesker er i kontinuerlig utvikling og det er ikke dyr. Katter fanger mus på samme måten som for tusen år siden mens vi sitter her med PC.

Mens vi sitter her med pc... og mus.

Er vi noe bedre enn katten da??

Gjest nyttig info
Skrevet

Takk for det du, da kan jeg spise bestefar i kål med god samvittighet. Penger spart er penger tjent.

Gjest Evolusjonen
Skrevet

OG DET ER IKKE DYR????

Ojojojojojoj for en miss! Hele universet er kontinuerlig i utvikling. Jeg anbefaler deg Darwins bøker, filmene om ham, studiet av evolusjonene.

Når det gjelder katter, så har disse dyrene for eksempel, blitt underlagt mennesket nå i mange, mange år, men like fullt er de i ett med sine instinkter. Det er ganske ufattelig. Hundene for eksempel, har blitt fullstendig underkastet menneskene, men denne typen dominans har ikke slått til på kattene. De er fortsatt sine egne herrer, de dreper etter instinkt selv om det ikke er nødvendig for å overleve, de er einstøinger som ofte er ute mange dager (uker) av gangen. Når man tenker på hvor liten påvirkningskraft som skal til for at et menneske skal underkaste seg, så stiller ikke mennesket opp med mye i forhold...

Dyrene utvikler stadig sin intelligens. Dyr som tidligere var sjødyr utvikler seg over millioner av år, og blir landdyr. Er det ikke utrolig? Det finnes mange eksempler på dyr midt i utviklingen den dag i dag. Dyr som både er landdyr og sjødyr osv.

Visste du at sjimpanser forstår innviklede matematiske formler som tallet 0??

Vær forsiktig med hva du sier! Husk at menneskene også har fulgt evolusjonen og sprunget ut fra et d yr som en gang var både byttedyr og uten tale. Når ett dyr var i stand til det, så er det ingen grunn til at ikke flere skulle følge.

Skrevet

Jeg er helt uenig.

Det går mindre inn på meg om ei rotte eller en grevling dør, enn om et barn dør. Hvis du synes alt dette er LIKE alvorlig, har du et problem. Med mennesker.

Enig, malun.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...