Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter på 10 år som har dysleksi. Hun opplever å bli gjort til klassens hakkekylling. At hun har en grad av dysleksi opplever hun ikke som noe problem. Det gjør hun imidlertid med mobbingen.

Jeg har vurdert å få time til henne hos en kinesolog. Det jeg ønsker er å styrke hennes selvfølelse og også avhjelpe henne med dysleksien slik at hun bedre er i stand til å avvise mobbingen. (Jeg har også kontakt med skolen. De gjøre en innsats.) Er dette en god ide? Kan kinesologi være et alternativ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15805-dysleksimobbing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære kal.

Noen kinesologer hevder å ha gode resultater i behandling av barn med dysleksi uten jeg har sett noen gode undersøkelser som bekrefter dette. Forklaringen på en effekt kan være at behandlingen inneholder endel øvelser som hjelper til å styrke koordineringsevne og konsentrasjon. Det kan også dreie seg om at menneskelig kontakt og positiv holdning kan virke gunstig. Det er derfor ikke noe i veien med å prøve kinesologi, men jeg synes samtidig at dere skal ta et kraftig tak i mobbeproblemet sammen med skolen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15805-dysleksimobbing/#findComment-74676
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...