Gjest Jura Skrevet 18. januar 2001 Del Skrevet 18. januar 2001 Jeg har hatt lett gresspollenallergi i 15 år, men i de 3 siste årene har jeg blitt allergisk for flere ting, nå er hele året dekket; bjørk, hassel,mugg, husstøv og matvarer. Symptomene er kløe i svelget hele året. I pollensesongen kløe i øyne, tett nese osv. Føler meg alltid uopplagt, trenger mye søvn. Har forsøkt "steinalder"dietten til Balderklinikken i 4 uker (ikke sukker, melkeprodukter og gjær mm.) sammen med en heftig vitamin/mineralkur. Etter dette var jeg helt fin i 4 uker, så kom et tilbakefallet. Å gå på en slik behandlling hele tiden blir for trist og dyrt. Jeg har liten lyst til å gå på medisiner hele året. Hva tror du om hyposensibiliering? Eller har du noen andre tips til behandling? Ps. Jeg bruker Levonova hormonspiral. En av bivirkningene er depresjon. Kanskje er dette årsaken til uopplagtheten. Denne ble satt inn litt før allergien ble verre. Kan den også forstyrre immunforsvaret slik at allergien blir verre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15916-allergi-og-uopplagthet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 19. januar 2001 Del Skrevet 19. januar 2001 Kjære Jura. Etter min erfaring er det tre ting som kan hjelpe mot allergier. Det ene er faste og hypoallergen diett, men dette er for slitsomt ved helårsallergi. Det andre er akupunktur. Det tredje er homøopati hvor du får såkalt "isopati", dvs fortynnede doser av det du reagerer mot. Dette minner om hyposensibilisering innen skolemedisinen og flere såkalte dobbeltblindstudier bekrefter positive effekter av dette. Den siste er referert i "British Medical Journal" sommeren 2000 og ble referert her i DOL. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/15916-allergi-og-uopplagthet/#findComment-74666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.