Gjest problemer med nærhet Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 helt fra jeg var liten så har jeg mislikt å bli klemt med. når fremmede skulle klemme meg så skygget jeg helst unna. I dag kan jeg også føle ubehag når bekjente skal klemme meg og vil helst unngå det. problemene har tornet seg opp for meg nå som jeg har begynt å jobbe med synshemmede. Jeg får stadig større problemer når de skal bekrefte noe med beørring, altså ta på hendene mine eller kjenne på meg. noe som kan være nødvendig i ulike situasjoner. Jeg opplever sterk angst i slike situasjoner hvor det oppfattes intimt. Noen råd om hvordan jeg skal takle reaksjonene mine? skal jeg bare takle at jeg ikke er en intim person eller kan dette øves opp? takknemmelig for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/159380-har-vansker-med-ber%C3%B8ring-og-n%C3%A6rhet-b%C3%B8r-jeg-presse-meg-selv-til-%C3%A5-t%C3%A5le-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.