Gå til innhold

nozinan - angstskapende?

Anbefalte innlegg

calle1365380687

jeg er preget av panikkangst,generell angst,depresjon og suicidalitet. er på ingen måte psykotisk, i den grad man kan si at panikkangst ikke er en psykose, men har fått utskrivd nozinan. jeg opplever nozinan som sterkt angstfremkallende, og ikke det minste søvndyssende.. noen som har samme erfaringer? noen som har noen gode alternativer?

jeg har imovane, men vil ikke ta mer etter svar fra psykiater her. jeg har fra før prøvd : vallergan,truxal,remeron,sobril og atarax. ingen av disse har funket på meg, og jeg finner de veldig angstfremkallende. eneste som har fungert på meg er imovane, men det kan jeg ikke ta mer. noen alternativer? er bare 19 år, og psykiateren min sier at jeg er litt for ung til å få benzodiazepamer og valium, men hvis jeg forstår riktig så er nozinan et benzo?

jeg kunne trengt et par råd fra dere med-angstlidende om hva som har funket, så jeg kan ta opp dette med psykiater og prøve det... ville vært kjempebra, da jeg begynner å bli relativt tynnslitt.

stor høst hilsen fra calle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159413-nozinan-angstskapende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mye forskjellig

Nei, nozinan er ikke benzo. Jeg brukte det for å sove. Men så sa en psykiater at det kunne ødelegge hjernen på sikt! Så da sluttet jeg med det. Fikk tolvon for å sove. Virket en stund så sluttet det å virke. Nå får jeg stilnoct og det virker. Er veldig likt imovane tror jeg. Så hvorfor i alle dager kan du ikke imovane, hvis det virker?

Nei, nozinan er ikke benzo. Jeg brukte det for å sove. Men så sa en psykiater at det kunne ødelegge hjernen på sikt! Så da sluttet jeg med det. Fikk tolvon for å sove. Virket en stund så sluttet det å virke. Nå får jeg stilnoct og det virker. Er veldig likt imovane tror jeg. Så hvorfor i alle dager kan du ikke imovane, hvis det virker?

Hei, sliter med angst jeg også, men etter at jeg begynte med zoloft er jeg som et nytt menneske.det anbefaler det, har ikke hatt en eneste bivirkning, bare positivt.håper dette kan hjelpe deg..

• 2 måneder senere...
calle1365380687

Hei, sliter med angst jeg også, men etter at jeg begynte med zoloft er jeg som et nytt menneske.det anbefaler det, har ikke hatt en eneste bivirkning, bare positivt.håper dette kan hjelpe deg..

hey. antidepressiva går jeg på også grethe :) jeg går på efexor, og har stor nytte av det. jeg er mer på jakt etter et beroligende middel som fungerer på meg :)

men har funnet det nå. tydeligvis så må man grine, før man får valium :| men nå sover jeg någenlunde godt ihvertfall :)

tusen takk for svar.

klem calle.

Brukte nozinan i tre år mer eller mindre for å sove. Jeg lurte på om det ga meg angst noen ganger om natten når jeg ikke fikk sove, men det var bare gjetninger. Jeg sov ikke uten i perioder. Nå er det lenge siden jeg sluttet med det. Jeg hadde en del bivirkninger dagen etter som hodepine, tørr munn, trøtthet etc. i hvert fall på formiddagen så det var ikke alltid enkelt å gå på jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...