Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min kone, 66 år, fikk for 11 måneder siden diagnosen tonsillekreft med spredning. etter 35 strålebehandlinger og operativ fjerning av noen lymfeknuter viste en biopsi i juni at noe av svulsten stadig var der. Hun skulle da få 6 ukentlige infusjoner med Metotrexat. Men denne behandlingen måtte avsluttes allrede etter første infusjon pga voldsomme bivirtkninger, bl.a store sår i munnhulen. Hun ble per 31. august reinkalt til Radiumhospitalet for vurdering av BLM-kur. Legene fant imidlertid av utsiktene til forberdring var små sammenlignet med farene for bivirkninger og frarådet denne kuren. Hun ble så overflyttet til Sykehuset asker og Bærum for smertelindende behandling. 6. oktober overflyttes hun videre til Solgården sykehjem i Asker.

I ukebladet Allers for 20. sept leste jeg om et kosttilskudd som heter Culevit, som skal ha hatt god virkning på en kraftpasient fra Drammen.

Hva er din vurdering av dette stoffet i min kone tilfelle?

Har du andre råd for henens tilfelle?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160054-culevit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Dr. Kulcsár Gyula er biokjemiker fra universitetet i Pecs i Ungarn som hevder at kroppen har flere forsvarssystemer overfor kreftsykdommer og et av disse er bruk av visse proteiner. Ut fra sin teori har han derfor patentert et produkt kalt Culevit, som består av 16 forskjellige næringsstoffer. Studier av dette produktet er i gang, men det finnes så vidt jeg vet ingen studier på kreftsyke. Jeg har søkt i Pubmed som er den største medisinske databasen og hans hjemmeside uten å finne konkret dokumentasjon på at culevit hjelper. Behandlingen må derfor karakteriseres som eksperimentell. Jeg har også søkt på "Quackwatch" som kritisk gjennomgår ulike behandlingsformer uten å finne noen rapporter om at det kan være skadelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160054-culevit/#findComment-1037630
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...