scatter Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hei! Har akkurat lest på internett at Evening Primrose Oil ikke er bra å bruke når man er gravid, pga hormonpåvirkning og modning av cervix. Har brukt nattlysoljen fra Efamol i hele svangerskapet, er nå i uke 29. Bruker også Omega 3, sink, selen og kalsium/magnesium fra Sunkost og Longo Vital. Har ikke brukt medisiner siden jeg oppdaget graviditeten. Bruker nattlysolje fordi jeg før graviditeten brukte antiinflammatoriske medikamenter som f.eks Brexidol for å kunne fungere med nakkesleng. Syns nattlysolje hjelper, hvis jeg har glemt å ta den syns jeg at jeg blir værre i nakken. Burde jeg slutte å bruke nattlysoljen i resten av svangerskapet? Kan jeg bruke den når jeg begynner å amme? Tusen takk for hjelpen, vennlig hilsen scatter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161067-nattlysolje-og-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 Efamol er laget av nattlysolje eller på engelsk Evening Primrose oil. Den inneholder blant annet omega 6 fettsyren Gamma Linoleic Acid (GLA)som påvirker kroppens produksjon av en gruppe stoffer som kalles prostaglandiner. Disse prostaglandinene kan ha en rekke effekter på kroppen, tildels motsatte effekter. Dvs noen prostaglandiner øker betennelser og kramper i livmoren, mens andre gjør det motsatte. Det meste av forskningen viser at nattlysolje med sitt innhold av GLA kan være gunstig ved atopisk eksem, smertefull menstruasjon og ved leddplager. Har ikke hørt at den skal være ugunstig ved svangerskap, men gi meg gjerne referansen på internett så skal jeg sjekke det opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161067-nattlysolje-og-graviditet/#findComment-1045227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.