Gå til innhold

Hvor raskt kan man få en diagnose? NHD - andre


sonjaone

Anbefalte innlegg

Jeg har gått i psykoterapi i et par måneder og lurer på hvor raskt psokologen kan stille en "nøyaktig" diagnose ut i fra sine observasjoner. Er det vanlig at man må ta noen form for tester i psykoterapi, eller er det bare prating? Bør jo spørre psykoterapeuten om dette, men jeg må innrømme jeg er litt redd for svarene, at mine mørkeste sider skal bli totalt avslørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Etter max tre konsultasjoner bør en være i stand til å ha en presis diagnose.

Det er ikke sjelden at psykologene bruker en del tester. Personlig synes jeg ikke det gir meg noe tilleggsinformasjon. Unntaket er IQ-tester som jeg synes er svært nyttige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter max tre konsultasjoner bør en være i stand til å ha en presis diagnose.

Det er ikke sjelden at psykologene bruker en del tester. Personlig synes jeg ikke det gir meg noe tilleggsinformasjon. Unntaket er IQ-tester som jeg synes er svært nyttige.

Tusen takk for svar NHD. Er foreløpig litt skeptisk til hvor profesjonell psykologen min er. Han er fryktelig dyr og har ikke refusjonsordning, men jeg får begynne å stole på ham snart.

Ellers begynner cipramilen å virke. Har ikke eksplodert de siste ukene, er lettere i humøret og sover altfor lite. Som småbarnsmor må jeg ofte nøye meg med 4-5 timers søvn. Klarer ikke å gå å legge meg, det er så mye jeg vil ha gjort nå. Men etter noen måneder slik er det jo naturlig at man blir sliten og deppa.

1000 takk for at du rådet meg til å begynne med medisiner!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter max tre konsultasjoner bør en være i stand til å ha en presis diagnose.

Det er ikke sjelden at psykologene bruker en del tester. Personlig synes jeg ikke det gir meg noe tilleggsinformasjon. Unntaket er IQ-tester som jeg synes er svært nyttige.

hvorfor synes du IQ-tester er så nyttige??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...