Gå til innhold

Kan du svare meg legen?


Gjest får jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest får jeg?

Kan du svare på mitt innlegg på trygdespørsmål? Jeg har stilt dette spørsmålet tidligere til deg, men jeg har ikke fått noen svar? KAN DU VÆRE SÅ VENNLIG Å SVARE MEG? Innlegget heter" Får jeg lønn når jeg må til psykolog?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heraklitt

Du spør om du får lønn i den tiden du er hos psykolog.

Jeg kan ikke gi et entydig svar, men vanlig vis har man en rett til å gå til lege, tannlege osv i arbeidstiden og det gis permisjon med lønn. Ofte oppfordres man til å gå utenfor arbeidstid til lege osv. Om det ikke går så permisjon med lønn. Det skulle - burde også gjelde psykolog/psykiater. Sjekk eventuelt med personalkontor eller fagforening om du er organisert.

Et svar likt dette burde en lege/psykiater kunne gi.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest det opprinnelige innlegget ditt, bare dette siste til NHD.

Du har KRAV på lønn når du skal til behandling/konsultasjon hos lege/spesialist. Dette gjelder selvfølgelig også psykologer/psykiatere.

Du blir oppfordret til å prøve å få time utenom arbeidstid, men av og til så går jo ikke det (f.eks. gruppeterapi). Du har allikevel KRAV på betaling den tiden du er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får jeg?

Nå har jeg ikke lest det opprinnelige innlegget ditt, bare dette siste til NHD.

Du har KRAV på lønn når du skal til behandling/konsultasjon hos lege/spesialist. Dette gjelder selvfølgelig også psykologer/psykiatere.

Du blir oppfordret til å prøve å få time utenom arbeidstid, men av og til så går jo ikke det (f.eks. gruppeterapi). Du har allikevel KRAV på betaling den tiden du er borte.

Takk for svar! Nå jobber jeg som vikar og fører timelister. Sjefen min sier derfor at jeg ikke har krav på lønn når jeg skal til psykolog. Jeg er enig at en psykiater burde kunne svare meg på dette spørsmålet. Det er jo tross alt et ganske alminnelig spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Nå jobber jeg som vikar og fører timelister. Sjefen min sier derfor at jeg ikke har krav på lønn når jeg skal til psykolog. Jeg er enig at en psykiater burde kunne svare meg på dette spørsmålet. Det er jo tross alt et ganske alminnelig spørsmål.

Jeg er usikker på om dette er så opplagt som flere har sagt her. Tror det bl.a. kommer an på om du er ansatt i offentlig eller privat sektor, om du er fagorganisert (om det foreligger en tariffavtale) mm. ) , og på hva som står i ansettelseskontrakten din.

En annen sak er at legen din muligens kan velge å sykemelde deg en lav prosentandel - og at du derigjennom får krav på sykepenger.

Jeg synes du skal spørre om dette på trygdeforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine1365379966

Jeg er usikker på om dette er så opplagt som flere har sagt her. Tror det bl.a. kommer an på om du er ansatt i offentlig eller privat sektor, om du er fagorganisert (om det foreligger en tariffavtale) mm. ) , og på hva som står i ansettelseskontrakten din.

En annen sak er at legen din muligens kan velge å sykemelde deg en lav prosentandel - og at du derigjennom får krav på sykepenger.

Jeg synes du skal spørre om dette på trygdeforumet.

Siden du er vikar, kan dette være litt vanskelig.

Gå til ditt lokale trygdekontor.

Du forklarer arbeidsforholdet ditt, og så får du den informasjonen du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...