Gå til innhold

tannmangel på 1-åring


Gjest tannfeen

Anbefalte innlegg

Gjest tannfeen

Min lille datter på 16 og en halv mnd,har kun fått to tenner. Den første kom da hun var 14 mnd,og var i underkjeven. Den andre,som er i overmunnen, kom for et par uker siden. Ikke at dette bekymrer meg nevneverdig, men jeg begynner å lure litt. Vet jeg var sen selv, men jeg hadde da i det minste to tenner nede da jeg var 14 mnd. Kan det være at hun mangler en tann , siden de ikke kommer i "rett rettefølge"?

Når er det man sjekker om det er noe galt, er det først ved to-årsalderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Det er store variasjoner når de første tennene bryter frem hos små barn. Dette volder ofte foreldrene bekymringer. (Å amme et spebarn med tenner kan være en påkjenning.) Ofte kommer tennene hultert i bulter og i en takt man ikke hadde forestillt seg. Naturen tar hånd om dette. Tenner kommer som de skal og finner sin plass i tannrekken.

Så ta det med ro. Det er ikke noe unormalt med tennenes frembrudd hos ungen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...