Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt vont bak i ryggen på høyre side.oppblåst,diare,kvalme, veldig sliten, hodepine, feber,og deprimert. Fikk påvist betennelse i nyrene??, tok en penselinkur, så disse prøvene er bra nå. men fortsatt har jeg de plagene som jeg beskrevet.

Mitt tantebarn utdanner seg til fotsoneterapaut og hun sa at det slo veldig ut på gallen.?? Var på ultralyd og fikk beskjed at det var mange gallestener??!! Hvordan kan jeg finne ut om det er gallen det er noe galt med, eller hva det evnt. er?? Jeg er kvinne 50 år og et arbeidsgjern. Dette ligner ikke meg. Er aldri syk og alltid full fart.

kan du hjelpe meg.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161601-galle-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Omtrent hver fjerde kvinne i din alder har gallesten, men i de fleste tilfellene gir de ikke så mye plager. De som har plager vil kjenne smerter i høyre del av magen oppunder ribbena, kanskje med utstråling til ryggen. Smertene kommer ofte ved inntak av fettrike måltider og skyldes at gallestenene rører på seg og det danner seg krampe i gallegangene. Noen har også en betennelse i galleblæra med feber og noen ganger gulfarging av hud og det hvite på øynene. Ved en slik betennelse er det feber, utslag på blodprøver som senkning og CRP, smerter i mage og rygg. Problemet i ditt tilfelle er at også en betennelse i nyren kan gi lignende symptomer. Ved betennelse i galleblæra vil dette kunne sees på ultralyd i form av fortykket galleblærevegg. Er det problemer med nyrebetennelse er det oftest blod og betennelsesceller i urinen. Det er derfor viktig at du blir fulgt opp med kontroller hos legen. Mange fotsoneterapeuter forteller at de kan kjenne under fotsålene hvilke organer som er belastet, men det er vanskelig å bevise dette vitenskapelig. I ditt tilfelle virker det som har vært riktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161601-galle-problemer/#findComment-1046786
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...