Gå til innhold

Til doktor, finne data psykologer


tacster

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt om at det finnes spesielle spesialister på dette.

Med millioner av mennesker som bruker datamaskiner hver dag og kobler seg opp til internett, er jeg meget overrasket hvis det ikke finnes spesielle plager relatert til disse aktivitetene og dermed en fag personell som vet mer om disse plagene en "psykologen i gata"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Med millioner av mennesker som bruker datamaskiner hver dag og kobler seg opp til internett, er jeg meget overrasket hvis det ikke finnes spesielle plager relatert til disse aktivitetene og dermed en fag personell som vet mer om disse plagene en "psykologen i gata"

Hvilke plager er det du tenker på?

Jeg kjenner ingen spesifikke datapsykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ung blomsterknopp

Hvilke plager er det du tenker på?

Jeg kjenner ingen spesifikke datapsykdommer.

I Sverige har de et senter som jobber med å "avruse" dataavhengige (nettavhengige). Meg bekjent eksisterer ikke et slikt tilbud i Norge, men kanskje du kan få hjelp i nabolandet vårt?

Jeg vet dessverre ikke hva dette senteret skal hete, eller hvordan man får tak i disse psykologene. Men du kan jo prøve å søke i www.kvasir.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke plager er det du tenker på?

Jeg kjenner ingen spesifikke datapsykdommer.

ok, jeg sliter med at jeg ikke klarer å tømme hodet etter databarbeid, får øresus og tunnelsyn, littegranne. Blir "hengende" fast inne i maskinen, for eksempel etter en chat forandrer måten jeg ser verden på seg littegranne. blir hypersensitiv og litt klaustrofobisk/panikk angst greier. Har kanskje med at jeg har en udefinerbar plage etter en gammel ulykke da. Vet ikke, sukk**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...