Gå til innhold

Alternativ senking av kolestrol-innhold i blodet

Anbefalte innlegg

Jeg, en dame på 76, går på Pravachol, 40 mg. daglig, p.g.a. høyt kolesterol. Nu er det på rundt 2. Jeg er trett, mistenker det kan ha med medisin å gjøre. Fins det alternative måter, gjennom kosthold el. annet, å senke kolesterolet?

(Min venninne Vigdis Christie anbefalte meg å kontakte deg!)

Takk for evt. svar.

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kolesterolsenkende medisin kan som andre medisiner gi bivirkninger, inkludert tretthet. Enkelte forskere mener kolesterolsenkende medisiner av typen statiner, som inkluderer Pravachol, kan redusere kroppens nivå av Q 10. Ubikinon eller Q 10, som det også kalles, er viktig for kroppens energiproduksjon. Det kan tas som kosttilskudd som selges uten resept. Hvis du snakker med legen din og dere eventuelt blir enige om å slutte med kolesterolsenkende medisin, kan du i stedet forsøke et ekstrakt fra rød ris gjær, for eksempel Hypochol som også selges uten resept.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...