serendipity Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Du burde ha ventet til hun var snakket feridg, eller gått tilbake til en av de nadre og sagt at hun var oppattt. Men å skrike til deg var unødvendig, (og å skrike tilbake var like dumt). 0 Siter
laban Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Du er foreløpig bare i bestillingsfasen. Spar litt energi og sinne til du får feil eller mangelfull leveranse tilkjørt på feil dag, feil nok en gang når du skal bytte, feil på fakturaen - og ikke minst, til monteringsfasen. Man må rasjonere kreftene når man skal skifte kjøkken. Tro meg, jeg har gjort det tre ganger (i to boliger + en hytte). 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Du burde ha ventet til hun var snakket feridg, eller gått tilbake til en av de nadre og sagt at hun var oppattt. Men å skrike til deg var unødvendig, (og å skrike tilbake var like dumt). Jeg skrek ikke tilbake, jeg sa helt rolig at jeg ikke fant meg i hennes oppførsel og ville ha navnet hennes. Da svarte hun ikke men flirte foraktelig. Jeg måtte forstyrre en annen betjent for å få en kølapp. Jeg ble så sint inne i meg at det gjorde vondt hele dagen i går, er ikke så sint i dag, men sjokkert over så lite profesjonalitet og fullt bestemt på å følge opp klagen. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Du burde selvsagt venta til hun var ferdig med den andre kunden. Når det er sagt, skjønner jeg heller ikke at du er sjokka over dårlig kundeservice når du handler på IKEA. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Du er foreløpig bare i bestillingsfasen. Spar litt energi og sinne til du får feil eller mangelfull leveranse tilkjørt på feil dag, feil nok en gang når du skal bytte, feil på fakturaen - og ikke minst, til monteringsfasen. Man må rasjonere kreftene når man skal skifte kjøkken. Tro meg, jeg har gjort det tre ganger (i to boliger + en hytte). Jeg har gjort det før også, men ikke fra IKEA. Det har blitt allerede en del rot med bestillingen derfor var jeg på IKEA i går etter å ha sittet i tlf. i bortimot en time og prøvd å komme igjennom. Det har vært feil datoer og feil flere steder. Jeg bestilte kjøkkenet i september. Jeg har vært uten kjøkken i tre uker nå og har bestemt meg for å ha ingen forventninger til når jeg får det igjen. Bl.a. derfor reiser jeg hjem til familien til jul så jeg ikke trenger å stresse med det. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Du burde selvsagt venta til hun var ferdig med den andre kunden. Når det er sagt, skjønner jeg heller ikke at du er sjokka over dårlig kundeservice når du handler på IKEA. Jeg hadde allerede ventet lenge, og andre i betjeningen hadde pekt på henne, og jeg hadde fotfulgt henne rundt en stund. Hele situasjonen rundt det køsystemet var helt absurd, og alle følte seg dumme. Når hun står og skravler med andre om matlaging på nye kjøkkener blir det vanskelig å vente. Jeg er egentlig ikke bare sjokkert over dårlig kundeservice på IKEA, men den innstillingen i det norske samfunnet at vi skal takke for å få være kunder og finne oss i hva som helst. 0 Siter
Rubia Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Ser du får litt "pepp" bebba, men jeg holder helt med deg. Det heter kunderservice og det er det svært lite av i dag. Det hadde selvsakt ikke kostet henne noe å svare deg kort på spørsmålet ditt, eller sakt noe som "beklager men kan du vente litt". Jeg er rimelig sær i slike situasjoner så hadde dette skjedd meg så hadde jeg sakt i fra der og da. Siden hadde jeg avbestillt hele kjøkkenet mitt og skrevet hvorfor på klagen. Men det er meg... Sjekk "Finn". Der er nye og brukte kjøkken til fin pris. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg hadde allerede ventet lenge, og andre i betjeningen hadde pekt på henne, og jeg hadde fotfulgt henne rundt en stund. Hele situasjonen rundt det køsystemet var helt absurd, og alle følte seg dumme. Når hun står og skravler med andre om matlaging på nye kjøkkener blir det vanskelig å vente. Jeg er egentlig ikke bare sjokkert over dårlig kundeservice på IKEA, men den innstillingen i det norske samfunnet at vi skal takke for å få være kunder og finne oss i hva som helst. IKEA er og blir en møkkabedrift på kundeservice. Det trodde jeg de fleste visste. Jeg hadde aldri i verden kjøpt kjøkken der så lenge det finnes andre som kan konkurrere både på kvalitet og pris. Det er tre bedrifter jeg aldri i verden ville jobba for; IKEA, Oslo Sporveier og McDonald's. 0 Siter
Gjest Huii Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 IKEA er og blir en møkkabedrift på kundeservice. Det trodde jeg de fleste visste. Jeg hadde aldri i verden kjøpt kjøkken der så lenge det finnes andre som kan konkurrere både på kvalitet og pris. Det er tre bedrifter jeg aldri i verden ville jobba for; IKEA, Oslo Sporveier og McDonald's. IKEA ja!! Ræva butikk! Ingenting av det vi har kjøpt der har vært i orden. Handler aldri mer der! Huff a meg! 0 Siter
Gemini Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Synes kanskje du skulle tenkt igjennom det du skrev. Kølappene var i hånda til dama, og hun holder på å ekspedere mens hun holder dem i hånda. Kunden har ventet lenge og spør pent om å få kølapp, og du synes det er frekt og utålmodig. Jeg tror du må lese igjennom innleggene før du svarer. Det sto ikke noe i hovedinnlegget om at den ansatte hadde kølappene i hånda, det har kommet fram senere. Og det ser da ut til at bebba klarer å svare for seg selv... :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har gjort det før også, men ikke fra IKEA. Det har blitt allerede en del rot med bestillingen derfor var jeg på IKEA i går etter å ha sittet i tlf. i bortimot en time og prøvd å komme igjennom. Det har vært feil datoer og feil flere steder. Jeg bestilte kjøkkenet i september. Jeg har vært uten kjøkken i tre uker nå og har bestemt meg for å ha ingen forventninger til når jeg får det igjen. Bl.a. derfor reiser jeg hjem til familien til jul så jeg ikke trenger å stresse med det. Bebba, følg rådene her og avbestill det fordømte kjøkkenet. Du kommer garantert til å bli enda mer sint når du får det hjem og skal montere det og mange av tingene mangler og du må dra i rutatrafikk mellom Ikea og deg. For du oppdager ikke alt med en gang så du risikerer mange turer. Og ikke engang forvent at de kjører det til deg selv om det er de som har gjort feil. 0 Siter
Gjest dimi Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Trøst deg med at du er viktigere her på DOL, enn som kunde på IKEA. Tålmodighet er en dyd ;o) 0 Siter
favn Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Du synes ikke det er merkelig at en ansatt holder kølappene i hånda mens hun er opptatt med å ekspedere, og lar kundene vente i kø på kølappen? Synes jeg har sett merkelige svar fra deg før. Din innlegg og diskusjoner med deg selv er visst så merkelige at webmaster sletter en haug hver dag, sies det. 0 Siter
Gjest pasa21 Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Hvor lenge synes du at en kunde skal vente i kø for å få kølapp? Som sagt så syntes jeg det kølapp systemet var helt på trynet....Men når det først er sånn er det sikkert ikke betjeningen sin feil, men heller ledelsen og da kan man ikke bli sur på "kø-lappdama" fordi hun er opptatt med andre kunder... 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Som sagt så syntes jeg det kølapp systemet var helt på trynet....Men når det først er sånn er det sikkert ikke betjeningen sin feil, men heller ledelsen og da kan man ikke bli sur på "kø-lappdama" fordi hun er opptatt med andre kunder... Problemet var at 'kølappdama' sto og skravlet med andre kunder om bl.a. matlaging på nytt kjøkken, og så ble hun SUR og kjeftet og smelte som ingen som jobber innenfor service skal noensinne gjøre. Det ødelegger firmaets rykte, og ingen seriøse firmaer ønsker seg slikt. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 IKEA er vel som skapt for en slik scene, ihvertfall. Stress, mas, styr, ståk, blæh. 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Å bestille kjøkken på Ikea er en tolmodighetsprøve de luxe. Det er noen år siden,men vi ble lovet å få det før jul. God tid før jul. Vi ventet og ventet. Stadige utsettelser. Jeg ringte,ringte og ringte. Til slutt sa de at de kunne ikke love at det kom før jul. Da var jeg så sint at jeg freste i telefonen. De hadde tenkt at vi skulle greie oss uten kjøkken i jula. Det kom til slutt da,men manglet flere deler,og jeg husker ikke lenger hvor lang tid det tok før alt var på plass. Men laaaang tid tok det ja. Jeg forstår deg godt jeg.Det må da gå an å peke på hvor man finner kølapp, selv om man prater med en annen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.