Gå til innhold

Ny mobil - noe med på kjøpet?

Anbefalte innlegg

Gjest mobilkjøperen
Skrevet

Jeg har hørt at når man kjøper "litt dyre" produkter, kan man spørre om de er villige til å slenge med et eller annet gratis... (Hvis ikke kan man bare gå til en annen butikk)

Nå tenkte jeg at jeg skulle kjøpe ny mobil, men vet ikke hva jeg kan be om ekstra. Mobilen koster ca. 2000kr - og det hadde jo vært fint om det hadde vært noe nyttig.

Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Du kan sikkert spørre.

Personlig eier jeg skam. Ikke mye, men litt. Derfor flyr jeg ikke rundt i butikkene og tigger etter gratisgjenstander.

Jeg kunne forstått det dersom du var en narkoman eller fattig ute etter noe av ytterste relevans for å kunne eksistere, men jeg forstår ikke tiggere med råd til mobiltelefoner til 2000 kroner.

Men det er meg. En fyr som eier skam.

Gjest mobilkjøperen
Skrevet

Du kan sikkert spørre.

Personlig eier jeg skam. Ikke mye, men litt. Derfor flyr jeg ikke rundt i butikkene og tigger etter gratisgjenstander.

Jeg kunne forstått det dersom du var en narkoman eller fattig ute etter noe av ytterste relevans for å kunne eksistere, men jeg forstår ikke tiggere med råd til mobiltelefoner til 2000 kroner.

Men det er meg. En fyr som eier skam.

Synes ikke akkurat det er tigging da. Dessuten er jeg student, og har derfor ikke så mye penger.

skorpionfisken
Skrevet

En handsfree? Reim til å ha mobilen rundt halsen med? Mobilveske til å beskytte mobilen med?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Synes ikke akkurat det er tigging da. Dessuten er jeg student, og har derfor ikke så mye penger.

1. Du spør om å få noe gratis.

2. Ved å få positivt tilslag på forespørselen sørger du for at selgeren taper penger sammenlignet med om han hadde solgt deg (eller andre) varen.

3. Du setter selgeren i en vanskelig situasjon fordi han synes det er litt kjipt å si nei og på den måten miste goodwill fra kunden, og i tillegg risikere at mobilsalget går i vasken.

Det er klart det er tigging. Det er ikke bare tigging, det vitner om ekstrem egoisme.

Jada, vi er alle egoistiske på mange plan, men vi er ikke alle egoistiske tiggere.

Thank God.

Gjest mobilkjøperen
Skrevet

2. Ved å få positivt tilslag på forespørselen sørger du for at selgeren taper penger sammenlignet med om han hadde solgt deg (eller andre) varen.

3. Du setter selgeren i en vanskelig situasjon fordi han synes det er litt kjipt å si nei og på den måten miste goodwill fra kunden, og i tillegg risikere at mobilsalget går i vasken.

Det er klart det er tigging. Det er ikke bare tigging, det vitner om ekstrem egoisme.

Jada, vi er alle egoistiske på mange plan, men vi er ikke alle egoistiske tiggere.

Thank God.

Ja, selgeren taper nok en haug med penger hvis de legger ved en reim til å ha mobilen rundt halsen... nei, det går nok ikke. Unnskyld meg, men det var faktisk en erfaren mobilselger jeg kjenner som sa at det er vanlig å få med noe på kjøpet... og jeg snakker da selvfølgelig ikke om dyre varer.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, selgeren taper nok en haug med penger hvis de legger ved en reim til å ha mobilen rundt halsen... nei, det går nok ikke. Unnskyld meg, men det var faktisk en erfaren mobilselger jeg kjenner som sa at det er vanlig å få med noe på kjøpet... og jeg snakker da selvfølgelig ikke om dyre varer.

Det er vrient å lese av hovedinnlegget ditt at du er ute etter en reim eller bæretaske.

Du er - som du selv skriver - ute etter "nyttige varer", og lurer på HVA du kan be om.

Reim klarte du jo å tenke på helt på egenhånd.

Gjest mobilkjøperen
Skrevet

Det er vrient å lese av hovedinnlegget ditt at du er ute etter en reim eller bæretaske.

Du er - som du selv skriver - ute etter "nyttige varer", og lurer på HVA du kan be om.

Reim klarte du jo å tenke på helt på egenhånd.

Ja, ja, samme kan det være. Jeg skjønner jo at dere litt opp i årene er litt nøye på det...

Skrevet

"Unnskyld meg, men det var faktisk en erfaren mobilselger jeg kjenner som sa at det er vanlig å få med noe på kjøpet..."

Hvorfor ikke spørre h*n da?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

"det var faktisk en erfaren mobilselger jeg kjenner som sa at det er vanlig å få med noe på kjøpet"

Opp gjennom årene har både jeg og flere jeg kjenner kjøpt mange mobiler til sammen. Dette er en ordning jeg aldri har hørt om. Kunne vært interessant å få høre om mange har fått noe med da de kjøpte mobil.

Det skjer ikke hver dag, det skal jeg innrømme, men jeg er for en gangs skyld *helt* enig med ShitDiddelyDo! :-D

Om du er student aldri så mye og har råd til en telefon til 2000 kroner, så har du råd til å kjøpe tilbehøret selv. Det finnes nemlig nok av billige telefoner med kontantkort som ikke krever tigging av noe slag.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Ja, ja, samme kan det være. Jeg skjønner jo at dere litt opp i årene er litt nøye på det...

Takk for en god latter over dagens mest saklige innlegg! Sånne på din alder (ut fra reaksjoner) er neppe studenter, men *skoleelever*.

Skrevet

Thank God.

Gjennomfører du dette kategorisk?

Jeg har ikke hørt om "tilleggsytelser" når det gjelder mobiltlf, men har hørt om flere som ved kun enkle forespørsler har fått noe "på kjøpet" når de har kjøpt noe.

Det kan være alt fra å få med et ekstra slips når man har kjøpt dress, skjorte og frakk, eller at man får en kvantumsrabatt hvis man kjøper flere av samme type, el lign.

Kontantrabatt er jo et velkjent begrep. Man er da vel ikke tigger fordi om man på en tiflorlatelig måte ber om noe ekstra??

I mange butikker så har man nærmest "innkalkulert" dette.

Selv er jeg alktfor pysete til å be om noe som helst, men jeg skulle gjerne vært litt mer frempå! ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gjennomfører du dette kategorisk?

Jeg har ikke hørt om "tilleggsytelser" når det gjelder mobiltlf, men har hørt om flere som ved kun enkle forespørsler har fått noe "på kjøpet" når de har kjøpt noe.

Det kan være alt fra å få med et ekstra slips når man har kjøpt dress, skjorte og frakk, eller at man får en kvantumsrabatt hvis man kjøper flere av samme type, el lign.

Kontantrabatt er jo et velkjent begrep. Man er da vel ikke tigger fordi om man på en tiflorlatelig måte ber om noe ekstra??

I mange butikker så har man nærmest "innkalkulert" dette.

Selv er jeg alktfor pysete til å be om noe som helst, men jeg skulle gjerne vært litt mer frempå! ;-)

Jeg har tidligere fått både sokker og slips ved kjøp av dyre klær, men det kunne aldri falle meg inn å spørre om dette selv.

Klart det er tigging når man kjøper en mobiltelefon og spør om man kan få en bæreveske ved siden av. Uansett om han meget mulig hadde fått denne selv uten å spørre.

Nå var det uansett "nyttige ting" denne fyren hadde planer om å spørre om, og da faller vel både bærevesker og reimer (hva nå det er for noe...) utenfor.

Skrevet

Jeg har tidligere fått både sokker og slips ved kjøp av dyre klær, men det kunne aldri falle meg inn å spørre om dette selv.

Klart det er tigging når man kjøper en mobiltelefon og spør om man kan få en bæreveske ved siden av. Uansett om han meget mulig hadde fått denne selv uten å spørre.

Nå var det uansett "nyttige ting" denne fyren hadde planer om å spørre om, og da faller vel både bærevesker og reimer (hva nå det er for noe...) utenfor.

Jeg kan altså ikke se noe galt i at det er kunden selv som ymter frempå om å få et gratis slips, så da har vi ulik oppfatning! :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kan altså ikke se noe galt i at det er kunden selv som ymter frempå om å få et gratis slips, så da har vi ulik oppfatning! :-)

Et slips koster rundt 300 kroner. Hvis man kjøper en dress til 3000 kroner utgjør dette slipset ca. 10 %.

Jeg synes virkelig det er i overkant å be om dette. Får man det er det kjempehyggelig, men eier man skam ber man ikke om det.

For øvrig finnes det jo folk som forsøker å prute i norske butikker også, så det er åpenbart mange som ikke deler min oppfatning av ting.

Selv blir jeg flau på andres vegne når jeg ser dem tigge i butikker.

Skrevet

Et slips koster rundt 300 kroner. Hvis man kjøper en dress til 3000 kroner utgjør dette slipset ca. 10 %.

Jeg synes virkelig det er i overkant å be om dette. Får man det er det kjempehyggelig, men eier man skam ber man ikke om det.

For øvrig finnes det jo folk som forsøker å prute i norske butikker også, så det er åpenbart mange som ikke deler min oppfatning av ting.

Selv blir jeg flau på andres vegne når jeg ser dem tigge i butikker.

Det er pinlig.

Jeg har vært med folk på Elkjøp og så har de begynt å prute. Jeg har lyst å synke langt ned i gulvet.

Skrevet

Takk for en god latter over dagens mest saklige innlegg! Sånne på din alder (ut fra reaksjoner) er neppe studenter, men *skoleelever*.

Skriver under på det. *ler*

Skrevet

Thank God.

Jeg er ganske ofte litt enig med deg, men sjelden så dønn, 100 prosent enig som jeg er nå!!

Skrevet

Næmmen, ble du nitteganne sinna nåda?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...