Gå til innhold

Tok mandlene i går!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og her sitter jeg, merkelig lite smerter, skjønt jeg tar en del smertestillende da. :o) Tjukk i halsen, ubehagelig, men det går jo over sies det.

Send meg en god bedring-hilsen da!

Hvor lang tid tok det før du var ok i halsen igjen?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

13

• nick

5

• sigga

3

• G-bo

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

God bedring Lillemus!

Har ikke tatt mandlene så det kan jeg ikke svare deg på.

Skrevet

Mener å huske at søsteren min var temmelig skral den første uka (da gikk det bare på yoghurt og tyggis) og litt bedre uke nr 2.

Du får ha god bedring! Stell pent med deg selv :)

Skrevet

God bedring!

Mandlene har jeg aldri tatt, men jeg får pustevansker bare av tanken. Nå kommer du til å bli masse forkjølet. De har ingen forklaring på hva mandlene skal være godt for, men undersøkelser har vist at de som har tatt dem er forkjølet mye oftere enn andre. Sånn bare for å muntre deg opp.

Skrevet

God bedring!

Har hørt at iskrem er bra å spise dersom man har tatt mandlene. m det er sant, aner jeg ikke - men en god unnskyldning for litt "trøstekos" er det i alle fall :-)

Skrevet

God bedring!

Mandlene har jeg aldri tatt, men jeg får pustevansker bare av tanken. Nå kommer du til å bli masse forkjølet. De har ingen forklaring på hva mandlene skal være godt for, men undersøkelser har vist at de som har tatt dem er forkjølet mye oftere enn andre. Sånn bare for å muntre deg opp.

Ifølge legen min har man ikke bruk for mandlene etter at man har rundet 13-14 år. Litt forkjølelser kan jeg leve med så lenge jeg slipper de 2-4 halsbetennelsene hvert eneste år... Og verkeproppene i mandlene med tilhørende ånde... Jotakk.

Skrevet

Riktig god bedring da Lillemus.

Barn kommer seg veldig raskt, men vi voksne må nok slite noe mer.

Uansett, det går fremover... :)

Ha en fin dag da.

Skrevet

Ifølge legen min har man ikke bruk for mandlene etter at man har rundet 13-14 år. Litt forkjølelser kan jeg leve med så lenge jeg slipper de 2-4 halsbetennelsene hvert eneste år... Og verkeproppene i mandlene med tilhørende ånde... Jotakk.

Du er nesten en autoritet på området, så kanskje du kan hjelpe. Hvor er mandlene? Er det dem man kan kjenne når man trykker under bakre delen av haka? På sidene omtrent der hakebeinet er lavest?

Skrevet

God bedring - og la fokus være på hvor mye bedre alt blir framover!

Skrevet

Du er nesten en autoritet på området, så kanskje du kan hjelpe. Hvor er mandlene? Er det dem man kan kjenne når man trykker under bakre delen av haka? På sidene omtrent der hakebeinet er lavest?

Ja, det er vel dem du mener. Still deg foran speilet, gap opp og lys inn med en lommelykt. Bakerst i munnen har du en "klump" på hver side, det er mandlene.

Skrevet

Ja, det er vel dem du mener. Still deg foran speilet, gap opp og lys inn med en lommelykt. Bakerst i munnen har du en "klump" på hver side, det er mandlene.

Aha! Takk!

Skrevet

Så deilig å ikke ha smerter da..., men regner med at diverse "forter" hjelper til;-) Hvis du har brukt laser hører jeg at det hele er en "formalitet", men om de er svidd bort tar det gjerne en stund.

Jeg var EKSTREMT lite flink til å ta det med ro, fikk derfor blødninger etter 10-12dager, og måtte inn for å svi på nytt. Jeg hadde en tendens til å ikke lytte til kroppen og heller dytte innpå mer smertestillende, ikke spessielt smart nei!!

Lykke til videre, spis is og kos deg så best du kan;-)

Skrevet

Så deilig å ikke ha smerter da..., men regner med at diverse "forter" hjelper til;-) Hvis du har brukt laser hører jeg at det hele er en "formalitet", men om de er svidd bort tar det gjerne en stund.

Jeg var EKSTREMT lite flink til å ta det med ro, fikk derfor blødninger etter 10-12dager, og måtte inn for å svi på nytt. Jeg hadde en tendens til å ikke lytte til kroppen og heller dytte innpå mer smertestillende, ikke spessielt smart nei!!

Lykke til videre, spis is og kos deg så best du kan;-)

Jeg er sykemeldt tom 3/11 og har såvisst tenkt å ta det med ro. :o)

Laser-kniv tror jeg ble brukt.

Skrevet

Jeg er sykemeldt tom 3/11 og har såvisst tenkt å ta det med ro. :o)

Laser-kniv tror jeg ble brukt.

Er visst et helt annet inngrep med laser...,det er for feiginger vøttø..., vi tøffinga brukte varme..., lukta svidd i flere dager jeg;-)

Skrevet

Er visst et helt annet inngrep med laser...,det er for feiginger vøttø..., vi tøffinga brukte varme..., lukta svidd i flere dager jeg;-)

Det hender jeg fortrekker ikke å være tøff. :o)

Skrevet

Det hender jeg fortrekker ikke å være tøff. :o)

He he, var ikke så "tøff i tryne" når jag halvannen uke etter inngrepet våknet fra drømmen(hvor jeg drakk tykt vann), og forstod at det var blod jeg drakk;-)

....ble 2 døgn ekstra på sykehus det:-)

Skrevet

Og du må gjerne bla en side bakover og ønske nick god bedring og synes synd på meg, osv.

Skrevet

Huff, føler med deg, så du får ha god bedring:)

Da jeg tok mandlene i 7 klasse så tok det godt og vel et par uker før jeg kunne spise skikkelig og prate ordentlig, men så gikk stinga min opp igjen den dagen jeg skulle reise hjem, så jeg lå en uke på sykehuset!

God bedring da, nå slipper du iallefall problemer med mandlene lenger:)

Skrevet

Huff, føler med deg, så du får ha god bedring:)

Da jeg tok mandlene i 7 klasse så tok det godt og vel et par uker før jeg kunne spise skikkelig og prate ordentlig, men så gikk stinga min opp igjen den dagen jeg skulle reise hjem, så jeg lå en uke på sykehuset!

God bedring da, nå slipper du iallefall problemer med mandlene lenger:)

Ingen sting her, tror ikke noen tar mandlene på den måten lenger. Laserkniv er tingen nå. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...