Gå til innhold

FU: IQ Test

Anbefalte innlegg

Gjest IQ over 100
Skrevet

Inspirert av innlegg på foreldre og småbarn om iq-testing av barn, kommer herved en oppfordring:

Gå inn på www.web.tickle.com og klikk deg inn på The Classic IQ test....

Resultatet mitt var IQ på 122 og det er jeg fornøyd med :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• serendipity

7

• Lurveline

7

• morsan

6

• sigga

5

Gjest ikke på engelsk
Skrevet

Jeg hadde ikke engelsk som første eller annetspråk (har kun hatt det to år sent på skolen), så jeg har lite utbytte av en IQ-test på engelsk.. Den måler jo nesten mer språknivå enn IQ. Hadde den vært på ett av de tre språkene jeg hadde på skolen, så. Eller norsk..

Skrevet

Litt mye engelske ordspråk, det er jo rein kunnskap og ikke IQ. Og så gikk den ikke på tid, det blir også litt feil (jeg brukte ganske lang tid på noen av mattestykkene)

Skrevet

Fikk 133, men ordspråkene skjønte jeg nok ikke helt.

Skrevet

Jeg hadde ikke engelsk som første eller annetspråk (har kun hatt det to år sent på skolen), så jeg har lite utbytte av en IQ-test på engelsk.. Den måler jo nesten mer språknivå enn IQ. Hadde den vært på ett av de tre språkene jeg hadde på skolen, så. Eller norsk..

hvilke tre språk hadde du på skolen da ?

Bare nyskjerrig?

Har aldri vært borti noen som kan 4 språk men ikke engelsk.

Skrevet

Vet ærlig talt ikke hvor pålitelig jeg tror denne testen er. Jeg synes at spørsmålene gjennomgående var enklere enn andre såkalte IQ-tester jeg har prøvd meg på tidligere, så jeg lurer på om testen gir deg ekstra høy score for at du lettere skal bli fristet til å kjøpe din eget IQ-bevis eller hva det var de tilbød på slutten der.....

Skrevet

Congratulations, fembarns!

Your IQ score is 126

This number is based on a scientific formula that compares how many questions you answered correctly on the Classic IQ Test relative to others.

Your Intellectual Type is Precision Processor. This means you're exceptionally good at discovering quick solutions to problems, especially ones that involve math or logic. You're also resourceful and able to think on your feet. And that's just some of what we know about you from your test results.

Gjest ikke på engelsk
Skrevet

Jeg gikk på fransk skole, i et spansktalende land, og lærte også et lokalt språk.

Jeg kan selvsagt en del engelsk,men for å få et riktig mål på IQ, hvor testen bl.a går på tid, kan man ikke sammenligne resutlatet til de som har det som morsmål, og de som har det på et mer perifert språk.

I tillegg er IQ-tester (selv om man prøver å unngå det) veldig preget av den sosiale og kulturelle bakgrunnen til test-lageren. Har man samme kulturelle bakgrunn, scorer man høyere enn hvis man kommer fra en helt annen kultur. Selv om man kan ha like høy IQ

Skrevet

Dæven. 74!!! Er ikke det fett, eller?

Det forklare iallefall en hel del........(",)..

Skrevet

Dette var tildels en dårlig IQ test da den inneholdt for mange spørsmål om ord og ordtak. Kunnskap er ikke det samme som IQ.

Men mange av spørsmålene er typisk IQ test oppgaver.

Men de gir deg nok litt for høy score, men for oss nordmenn som ikke kan altfor mange engelske ord og ordtak så stemmer det nok omtrentlig (to feil opphever hverandre).

Fikk selv 136, som er 8 poeng under det Mensa mener jeg har.

Skrevet

Det forklare iallefall en hel del........(",)..

Åja?? Er jeg ikke bra nok, kanskje?

Gjest Hipshot
Skrevet

De fleste ic-tester jeg har sett inneholder type oppgaver som det går an å trene seg til å bli bedre i. Altså, du vil får bedre og bedre score for hver gang, selv om det er ulike oppgaver. En form for intelligens det også, selvfølgelig, men da blir noe av vitsen borte.

Skrevet

Dette var tildels en dårlig IQ test da den inneholdt for mange spørsmål om ord og ordtak. Kunnskap er ikke det samme som IQ.

Men de gir deg nok litt for høy score, men for oss nordmenn som ikke kan altfor mange engelske ord og ordtak så stemmer det nok omtrentlig (to feil opphever hverandre).

Selv fikk jeg "Congratulations, Goliath!

Your IQ score is 131", vilket ikke stemmer så aller verst med tidligere IQ tester.

Scoret nok litt lavt grunnet et par av "ordlekene", men ikke noe jeg tror gjorde noen vesensforskjeller.

Skrevet

Åja?? Er jeg ikke bra nok, kanskje?

...hvor god du er skal jeg ikke uttale meg om, men du er nok blant de få i tråden som er ærlig;-)

Skrevet

Finnes du noen Mensa-test en kan ta på nettet? Av ren nysgjerrighet naturligvis :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...