Gå til innhold

psykologen min kalte meg rasist

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkertjente
Skrevet

Fortalte i dag om litt av problemene etter voldtekten. En somalier som gjorde det. Jeg fortalte at jeg var blitt så redd for afrikanere når jeg så de..og liksom titttet ekstra hardt på de.. Og en afrikaner tror jeg sa hei til meg utenfor butikken i dag. Så lignet han litt på voldtektsmanne..jeg freaket helt ut..fikk superangst og løp inn i butikken og ba de ringe vektern som kunne følge meg hjem.

Jeg er åpen og alt det.. Tror ikke alle er kriminelle. Men har en sånn instinktiv frykt inni meg. Det skjer fysisk..jeg kjenner jeg blir ordentlig redd

og samtidig har jeg en pappa og bror som fyrer under på det.. Når jeg forteller om at jeg blir fratatt voldsalarmen , at saken kanskje blir henlagt.. at han får gå fri etc reageer de med sinne på alle som stemmer sv og "utlendinger" . Problemetet er at her jeg bor er det mange fra andre kulturer . Var blant annet på en internasjonal fest her hvor jeg bor her om dagen. Møtte folk fra tibet , niqaragua eller noe , pakistan , sverige , brasil..

fikk et så utrolig godt inntrykk.. for noen åpne og koselig snille mennesker..

det som frustrerer meg at jeg fremdeles har den frykten når jeg ser afrikanere i gangen. Jeg føler at det å anklage meg som rasist blir helt feil. Ok..jeg har et negativt forhold til somaliere etter endel subjektive inntrykk

1. 90% av de som selger dop har vært afrikanere

2 ble voldtatt av en

vet ikke om han sa det på spøk eller ikke.. men det såret meg utrolig.. Jeg stolte på denne personen , ble med han hjem..så viser han tillitten med å behandle meg som et dyr.. og tingen er at jeg har vært på nachspiel med europeiske gutter , asisatiske , australske , amerikanske og har bare gode erfaringer..aldri noe tull eller noe negativ

mange hevder det er min feil siden jeg var så naiv og kunne bli med en jeg kjente så dårlig hjem..men det er kanskje litt sånn jeg er /var

bør jeg ha så dårlig samvittighet for det

politiet sa at det verken ble tatt hensyn til det..eller hvor mye alkohol jeg hadde drukket

(som forøvrig var 0,5 eller noe.

blir bare så sint når jeg hører både

"hvordan kunne du bli med en utlending hjem"

eller " disse stakkars traumatiserte somalierne"

vanskelig å forklare

bare tenke litt

håper ikke dette innlegget blir slettet da

det siste var litt vel preget av sinne og hat.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• snuskedusken

8

• petter smart

6

• flisa

5

• Mistera

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er etnisk norsk, hadde du tort å bli med meg hjem?

Skrevet

Tenk litt over hva du skriver her da, menneske!

Skrevet

Det er desverre ikke alle som vet hva en rasist er, og derfor bruker ordet i hytt og pine...

Jeg skjønner at du etter så kort tid etter voldtekten er redde de som nesten ser likedan ut, det var jeg også det etter min voldtekt, det trigger noe inni deg og setter deg i forsvar...

Du skjønner at dette er person betinget, og at ikke alle fra somalia er likedan, men du kommer nok til å være redd dem en stund ennå, til du har fått det hele på avstand, og begynnt å bearbeide det som har hendt med deg, det kommer bare til å ta litt tid!

Ønaker deg lykke til jeg, åsså håper jeg at du ser bort i fra slike duste innlegg som fra "snuskedusken" har gitt deg her! Er nok skrevet bare for å provosere!

Angela1365380318
Skrevet

Jeg studerer psykologi og hvis alt det du skriver her et sant så skal jeg love deg at du ikke er rassist.

1. Du forstår at de fleste utlendinger (også mørke) er snille, du respekterer de og omgås tydligvis en god del med de, noe en ekte rasist ikke ville gjort.

2. Du fårstår at den mørke somalieren ikke var ute etter å voldta deg, men han gav deg et angstanfall.

Dypt inne i deg selv så kjenner du nok at du ikke er rassist, om du ble såret av kommentaren til psykologen din så synest jeg du skal ta det opp med vedkommende. Pga 1. han er der for å hjelpe, ikke dømme deg. og 2. han har ikke noe grunlag for å kalle deg ressist.

En voldtekt er voldtekt, uansett om man har drukket eller ikke, og det skal være lov for begge kjønn å ombestemme seg . Tenk på alle jenter du kansje sparer fra denne opplevelsen ved å melde han til politiet og vær stolt over deg selv! En voldtekt kan være vanskelig å komme over, men med den rette innstillingen kan du klare det, og å unngå angstanfall når du ser somaliere om du jobber med deg selv.

Skrevet

Tenk litt over hva du skriver her da, menneske!

Det er utrolig naivt og ubetenktsomt gjort å følge med en ukjent mann hjem uavhengig av hvilket opphav vedkommende har.

Rett og slett idiotisk.

Skrevet

Det er utrolig naivt og ubetenktsomt gjort å følge med en ukjent mann hjem uavhengig av hvilket opphav vedkommende har.

Rett og slett idiotisk.

Skriv det du mener helt ut: en som oppfører seg slik fortjener å bli voldtatt!

For det er det du mener, ikke sant?

Skrevet

Det er mulig å sette sine egne meninger til side i empati med andres opplevelser vet du. Ikke bare slenge ut etterpå kloke bemerkninger.

Vi gjør alle vurderinger til tider som vi ser i etterkant at vi ikke burde gjort. Noen som sjokkertjente her er så uheldig å lide litt ekstra for det.

Hun skriver om enda en traumatisk opplevelse der en tillitsperson som skal hjelpe henne nærmest dømte henne og tok slik det opplevdes for henne, voldtektsmannen i forsvar...tenk menneske - på andre enn deg selv.

Stå på sjokkertjente, jeg har lest flere av innleggene dine og ser at du er en "fighter". Alt du går igjennom nå vil være til hjelp for en annen engang - du er tøff og uegoistisk, ærlig og åpen. Du fortjener lykke og fred

Klem om du vil fra

Skrevet

Skriv det du mener helt ut: en som oppfører seg slik fortjener å bli voldtatt!

For det er det du mener, ikke sant?

Nei, det skriver jeg ikke. Det jeg mener er at jenta har tatt en rå-sjanse.

Denne historia er jævli ille, men her i Norge har jeg inntrykk av at det nesten er legalt å voldta. Et fåtall blir straffet - derfor må man være forsiktig.

Skrevet

Nei, det skriver jeg ikke. Det jeg mener er at jenta har tatt en rå-sjanse.

Denne historia er jævli ille, men her i Norge har jeg inntrykk av at det nesten er legalt å voldta. Et fåtall blir straffet - derfor må man være forsiktig.

Det hjelper henne fint lite at du sier at hun har oppført seg idiotisk!!

Det er vel derfor voldtekt blir tatt så lett på av domstolene, at "flinke" forsvarsadvokater fokuserer mer på hvor naiv jenten var, og hvorfor hun ikke passet bedre på seg selv: var det kanskje fordi hun _egentlig_ ville det?

En stor skam, synes jeg!

Skrevet

Rett og slett idiotisk.

Og du høres ut som en potensiell voldtektsmann slik du skriver

Skrevet

Rett og slett idiotisk.

I snitt blir et menneske drept i trafikken hver dag, mange blir skadet. Bør en da holde seg hjemme hele tiden? Har en selv ansvaret dersom noen kjører på en og dreper en?

En utsetter seg selv for masse farer hver dag, det er uunngåelig. Og selv om en oppsøker situasjoner med fare så har en ikke ansvaret for andre menneskers handlinger.

Enkelte burde holde kjeft, og du er blant disse enkelte.

Skrevet

I snitt blir et menneske drept i trafikken hver dag, mange blir skadet. Bør en da holde seg hjemme hele tiden? Har en selv ansvaret dersom noen kjører på en og dreper en?

En utsetter seg selv for masse farer hver dag, det er uunngåelig. Og selv om en oppsøker situasjoner med fare så har en ikke ansvaret for andre menneskers handlinger.

Vel, med fare for å få et hylekor på nakken, vil jeg allikevel påstå at det også i trafikken er noe som heter "farefylt atferd". Ihverfall lærte jeg det på kjøreskolen.

Likeså vil jeg påstå at det samme kan sies om mange andre av livets områder, inkuldert det som foregår i de sene timer.

Skrevet

Det hjelper henne fint lite at du sier at hun har oppført seg idiotisk!!

Det er vel derfor voldtekt blir tatt så lett på av domstolene, at "flinke" forsvarsadvokater fokuserer mer på hvor naiv jenten var, og hvorfor hun ikke passet bedre på seg selv: var det kanskje fordi hun _egentlig_ ville det?

En stor skam, synes jeg!

Det må da være lov å være så "naiv" at man tror at andre kun har edle motiver - det er likevel ikke lov å voldta den naive. Det er dyrekjøpt erfaring, og man må kanskje lære jentene sine litt mer skepsis enn, nesten "godt er".

Skrevet

Vel, med fare for å få et hylekor på nakken, vil jeg allikevel påstå at det også i trafikken er noe som heter "farefylt atferd". Ihverfall lærte jeg det på kjøreskolen.

Likeså vil jeg påstå at det samme kan sies om mange andre av livets områder, inkuldert det som foregår i de sene timer.

Det er både i trafikken og ellers noe som heter farefylt adferd. Men jeg føler ikke at å bli med en mann en treffer på byen er farefylt adferd.

Det er jo også en stor forskjell på å f.eks. selv kræsje i bilen (selv ha ansvaret) og å bli voldtatt (der den som voldtar har ansvaret).

Skrevet

Det er både i trafikken og ellers noe som heter farefylt adferd. Men jeg føler ikke at å bli med en mann en treffer på byen er farefylt adferd.

Det er jo også en stor forskjell på å f.eks. selv kræsje i bilen (selv ha ansvaret) og å bli voldtatt (der den som voldtar har ansvaret).

Uten at jeg skal beskyldes for å mene at de som blir med fremmede menn hjem har seg selv å skylde (jeg mener IKKE at det er offeret som har noe skyld), så mener jeg at det er farefylt adferd å bli med fremmede hjem, gå gjennom byen alene om natten (særlig etter advarsler om nylige voldtekter), kle seg hakket for utfordrende...

Det er ikke så lenge siden noen fikk pepper i avisen for å advare om voldtektsmenn som var løs i området. Da fikk de beskjed om at de ga kvinnene båndtvang. Det burde jo være mulig å oppfordre folk til å tenke litt over hva de gjør...

Skrevet

Uten at jeg skal beskyldes for å mene at de som blir med fremmede menn hjem har seg selv å skylde (jeg mener IKKE at det er offeret som har noe skyld), så mener jeg at det er farefylt adferd å bli med fremmede hjem, gå gjennom byen alene om natten (særlig etter advarsler om nylige voldtekter), kle seg hakket for utfordrende...

Det er ikke så lenge siden noen fikk pepper i avisen for å advare om voldtektsmenn som var løs i området. Da fikk de beskjed om at de ga kvinnene båndtvang. Det burde jo være mulig å oppfordre folk til å tenke litt over hva de gjør...

Om det ikke er akkurat farefylt adferd, så bør man kanskje være LITT mer pinglete i sin adferd .

Skrevet

>

Det kan du gjøre sjøl din nebbete hann-høne.

Skrevet

Vel, Jeg syns følgende eksempel fra trafikken passer bedre her: Blir man påkjørt gående fredelig på fortauet er det ikke en tøddel man kunne gjøre for å forhindre det. Blir man påkjørt i et fotgjengerfeldt etter å ha spradet utti uten å se seg for, så KUNNE man ha forhindret det ved å gjøre det som alle barn læres opp til, nemlig å stoppe opp å se seg om først. Grunnen til at barn lærer dette er at i virkelighetsens verden finnes det mange som ikke stopper tidsnok, og/eller har for stor fart.

Skyldsspørsmålet er det ingen tvil om i noen av tilfellene, men det er rimelig uinterresant når man ligger på sjukehus eller i graven.

Jeg håper du ser de åpenbare parralellene til det aktuelle tema.

Gjest sjokkertjente
Skrevet

Det må da være lov å være så "naiv" at man tror at andre kun har edle motiver - det er likevel ikke lov å voldta den naive. Det er dyrekjøpt erfaring, og man må kanskje lære jentene sine litt mer skepsis enn, nesten "godt er".

er faktisk delvis enig i at man bør ta forholdregler og ha en sunn skepsis. Men tingen er nå at jeg hadde ikke det da. Likevel unnskylder det ikke på noen måte den kriminelle handlingen. Politiet har selv sagt at alkoholnivå i kroppen eller om jeg ble med han hjem har ingen ting å si.

en kriminell handling er en kriminell handling.

Klart man må være litt fornuftig..å vandre rundt i bronx alene er neppe det smarteste man kan gjøre.

Men når sånne ting blir trukket opp i en sånn diskusjon blir det likevel feil..fordi at da blir det som man indirekte unnskylder det.. Det var ikke din skyld men ........

Men er helt enig i at alle bør være litt forsiktig og innse at oslo er ikke så trygt lenger og at man må forholde seg til det.

Men å bruke det som en unnskyldning blir helt feil. Tingen er at jeg tenker alle de tingene dere sier selv..at jeg utsatte meg selv for fare etc. Og det fører bare til skyldfølelse noe jeg ikke burde ha tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...