Gå til innhold

pencilin

Gjest lurerlittjegja

Anbefalte innlegg

Gjest lurerlittjegja
Skrevet

jeg har gått på en pencilin kur for halsbetennelse siden lørdag.skal ut i morgen og lurer på om det har noe å si om jeg drikker litt alkohol?jeg er egentlig frisk nå, men man skal jo ta hele kuren(7-8 dager) er det ikke slik at alkohol gjør at pencilinen ikke har effekt?men tenkte at siden jeg egentlig er frisk så har det kanskje ikke så mye å si likevel..eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest bare en
Skrevet

Det er ikke lurt å drikke alkohol når du går på en pencilin kur fordi du reagerer raskere på alkoholen med medisin innabords enn du vil gjøre uten medisiner innabords.

Skrevet

Som det sies under her, så reagerer du raksere/annerledes på alkohol når du har penicilin i kroppen. I tillegg risikerer du å bli veldig dårlig (slapp, kvalm, svimmel etc.), noe som ikke gjør det verdt risikoen å prøve.

"............................"

Skrevet

Drikk i vei men ta det litt rolig :o)

Og ta hele kuren ut.

Skrevet

Jeg fikk penicilin for ett eller annet dagen før jeg hoppa ut i russetida....så jeg hørte selvfølgelig med legen om jeg kunne drikke.

Og da sa hun at det var bare "overtro" det at man ikke kunne drikke selv om man gikk på penicilin. Men man trengte jo uansett ikke å drikke så mye....

Gjest viccctoria
Skrevet

det er kun når du bruker antibiotika kuren, FLAGYL, at du ikke bør drikke alkohol. denne mixen vil gjøre deg veldig dårlig, som f.eks å drikke mens du bruker antabus.

så andre typer antibiotika, som f.eks penicillin, gjør det ingenting om en tar seg en drink eller to til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...