Gå til innhold

Veldig utenom tema egentlig, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan si noe om fordeler og ulemper på økonomisk/skattemessig/sosialt plan når det gjelder å flytte fra oslo til bærum kommune?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er "Åpent Forum". Oversatt til vanlig språk betyr det at det er et forum som ikke har noe tema, men hvor alle temaer som ikke hører under noen andre forum kan taes opp.

Ergo, innlegget ditt er ikke "utenom tema" :-)

"..........................."

Gjest jeg valgte Oslo
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg i fjor. Sto mellom å kjøpe leilighet i Bærum (der jeg er fra) eller Oslo.

Valget ble Oslo fordi:

- Mye rimeligere å bo. Samme type leilighet koster ca. 2-300 000 mer i Bærum enn der jeg bor nå. Det har mye å si i hverdagen, hvor mye man har å rutte med. Jeg er eneforsørger, og vil ha tid til ungene, ikke jobbe meg ihjel.

- Venner sa at det er fint å bo i Bærum hvis man har god råd, men ikke ellers. Presset på "riktige merkeklær" til ungene er mye større der.

- Jeg fulgte med på valget, og så at halvparten i Bærum stemmer Høyre eller FrP. Jeg tror ikke jeg ville trives med å ha så mange rundt meg med ulikt syn som meg selv. Her jeg bor nå, er det mye mer rødt.

Hadde jeg vunnet i Lotto, ville jeg nok likevel vurdert å flytte til Bærum, rett og slett pga nærhet til familien ellers.

Andre kan selvsagt trives med andre valg, jeg sier bare hva som avgjorde mitt valg.

For øvrig er jo Bærum stort da, med mange ulike bo-områder. Det samme gjelder Oslo.

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg i fjor. Sto mellom å kjøpe leilighet i Bærum (der jeg er fra) eller Oslo.

Valget ble Oslo fordi:

- Mye rimeligere å bo. Samme type leilighet koster ca. 2-300 000 mer i Bærum enn der jeg bor nå. Det har mye å si i hverdagen, hvor mye man har å rutte med. Jeg er eneforsørger, og vil ha tid til ungene, ikke jobbe meg ihjel.

- Venner sa at det er fint å bo i Bærum hvis man har god råd, men ikke ellers. Presset på "riktige merkeklær" til ungene er mye større der.

- Jeg fulgte med på valget, og så at halvparten i Bærum stemmer Høyre eller FrP. Jeg tror ikke jeg ville trives med å ha så mange rundt meg med ulikt syn som meg selv. Her jeg bor nå, er det mye mer rødt.

Hadde jeg vunnet i Lotto, ville jeg nok likevel vurdert å flytte til Bærum, rett og slett pga nærhet til familien ellers.

Andre kan selvsagt trives med andre valg, jeg sier bare hva som avgjorde mitt valg.

For øvrig er jo Bærum stort da, med mange ulike bo-områder. Det samme gjelder Oslo.

Hm, jeg burde kanskje ha opplyst om at jeg allerede bor i Bærum, men ikke har endret adressen min enda. Samboeren min og jeg holder på med å bygge nytt hus nå (i Bærum), og bor allerede i Bærum, så det sosiale sånn sett er ok. Jeg tenkte egentlig mer på ting som helsestasjoner, fastleger, trygdekontor, skatt (ikke minst) og det der.

Har ingen barn.

Takk for svar forresten:)

Skrevet

Dette er "Åpent Forum". Oversatt til vanlig språk betyr det at det er et forum som ikke har noe tema, men hvor alle temaer som ikke hører under noen andre forum kan taes opp.

Ergo, innlegget ditt er ikke "utenom tema" :-)

"..........................."

Så slapp jeg å skrive det - hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...