Gå til innhold

Betale til utlandet (bankfolk, noen?)

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg skal overføre en sum til et kontor i Spania. De har sendt meg navn på banken, kode på banken (?), kontrollkode, kontonummer, "swift code" og IBAN-code (??) - en hel masse greier.

Må jeg i banken for å gjøre dette (rent fysisk, mener jeg) eller kan jeg gjøre det pr. min bank på nettet i Norge?

Aldri gjort dette før.

Videoannonse
Annonse
Gjest LucySky
Skrevet

Du kan gjøre det på nettbanken men det koster.

OK, takk for svaret.

Skrevet

Det er billigst å gjøre det via nettbank, og raskest. Det er rådyrt å gå i banken og betale der.

Skrevet

Jeg kunne ikke gjøre det i nettbanken! Dro til banken og spurte om hjelp, men de sa jeg ikke hadde mulighet til det.

Fylte ut skjema i banken, og det hørtes ut til at det kunne bli dyrt, men det ble ikke så halvgærent allikevel.

Jeg har sparebank1.

Skrevet

I den banken jeg jobber kan man overføre både via nettbanken og om du møter opp personlig. Man ser vel helst at man bruker nettbanken. Det koster uansett 50 kroner pr overførsel.

Men jeg har også nettbank i en annen bank og der kan man ikke overføre til utlandet. Så det kommer an på hviken bank du bruker.

Skrevet

Jeg ser mange sier at det er dyrt å overføre penger til utlandet. Jeg kan bare anbefale Skandiabanken - der er alt gratis - også utenlandsoverføring og man kan gjøre det kjapt og greit i nettbanken.

Dagens reklame!

Skrevet

Jeg ser mange sier at det er dyrt å overføre penger til utlandet. Jeg kan bare anbefale Skandiabanken - der er alt gratis - også utenlandsoverføring og man kan gjøre det kjapt og greit i nettbanken.

Dagens reklame!

Jeg har vurdert å skifte til Skandiabanken, men overfører regelmessig penger til Russland. Er de med på listen over land det går an å sende penger til der?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...